Auteur Topic: 2de keer beveilings diploma behalen?  (gelezen 5373 keer)

Weezy

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
2de keer beveilings diploma behalen?
« Gepost op: dinsdag 15 april 2014, 23:59 »
Hallo alle,
Ik ben 5jaar geleden begonnen met het behalen van mijn beveiligingsdiploma deze heb ik na 12maanden niet behaald!
Toen ben ik maar wat anders gaan doen.. Mijn vraag nu is kan ik nu opnieuw beginnen?

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: 2de keer beveilings diploma behalen?
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 16 april 2014, 09:26 »
Ik begrijp dat je wel ooit een grijze pas op je naam hebt gekregen in die tijd. Zoals ik laatst van het SVPB heb begrepen omdat we een sollicitant hadden met hetzelfde probleem is het niet mogelijk om opnieuw een grijze pas te krijgen. Wel kan je proberen om via een overheidsinstelling je praktijkervaring op te doen voor je praktijkdeel van de opleiding. Deze hebben namelijk geen ND nummer en hoeven dus ook niet aan de WPBR te voldoen en middels een zelfstudie je theorie.

Helaas kunnen particuliere bedrijven niets voor je betekenen op dit gebied. Anders is er altijd nog de mogelijkheid om in ieder geval als evenementenbeveiliger of horecaportier aan de slag te gaan door de juiste opleiding (ESO of horecaportier) te doen om toch een beetje met het vak bezig te zijn.

Ronald W.

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 68
  • Zorg voor veiligheid!
    • Bekijk profiel
Re: 2de keer beveilings diploma behalen?
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 16 april 2014, 20:46 »
Wellicht is het na het behalen van het ESO diploma mogelijk om verder te gaan bev2.
Ik heb een tijdje terug mensen gesproken die werk deden wat richting het reguliere beveiligingswerk komt, maar alleen ESO hadden.
Met die ervaring zouden ze dan hun werkboek misschien kunnen invullen.

Maar ik weet dus niet of dit een daadwerkelijke mogelijkheid is.
Een van de andere lezers enig ervaring hiermee?

D.Fuchs

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: 2de keer beveilings diploma behalen?
« Reactie #3 Gepost op: maandag 21 april 2014, 04:34 »
hallo,

ik heb dit probleem ook gehad.

mij vertelde ze dat ik pas NA 5 jaar weer een (stage) grijze pas zou krijgen
of de tweede optie was dat ik een beveiliging bedrijf moest vinden die zonder grijze passen werken
(eigen beveiliging ).

je zou kunnen vragen waar jij je opleiding volgd of ze een lijst hebben met bedrijven die eigen beveiliging hebben.

Voorbeeld: op sommige Universiteiten zitten nog eigen beveiliging.

ik heb op universiteit te Eindhoven stage gelopen vandaar dat ik het weet  ;)
op universiteit te Utrecht in de meldkamer hebben ze ook nog eigen beveiliging.

ik zag ook dat op bovenstaande reactie staat dat je ESO kan volgen.
hou hier wel rekening meer dat je dan ALLEEN op evenementen/voetbalevenementen mag werken.
dus niet het regulieren beveiligings werk of horeca.

veel succes en hoop dat je hier wat aan hebt.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: 2de keer beveilings diploma behalen?
« Reactie #4 Gepost op: maandag 21 april 2014, 09:56 »
mij vertelde ze dat ik pas NA 5 jaar weer een (stage) grijze pas zou krijgen

Die termijn staat alleen nergens

of de tweede optie was dat ik een beveiliging bedrijf moest vinden die zonder grijze passen werken
(eigen beveiliging ).

Een beveiligingsbedrijf die zonder (grijze) passen werkt is illegaal bezig. Als jij het hebt over 'eigen beveiliging', dan heb jij het denk ik over een 'bedrijfsbeveiligingsdienst', en die worden ook gewoon genoemd in de Wpbr, en zijn dus ook vergonningplichtig en ook daar dienen de werknemers ook gewoon aan de opleidingseisen te voldoen en dus ook een pas te hebben (welke kleur heb ik even niet paraat?)

je zou kunnen vragen waar jij je opleiding volgd of ze een lijst hebben met bedrijven die eigen beveiliging hebben.

En daar heb je dus niets aan

Voorbeeld: op sommige Universiteiten zitten nog eigen beveiliging.

ik heb op universiteit te Eindhoven stage gelopen vandaar dat ik het weet  ;)
op universiteit te Utrecht in de meldkamer hebben ze ook nog eigen beveiliging.

Universiteiten zijn Zelfstandige BestuursOrganen, en zolang een ZBO alleen voor de eigen organisatie beveiligingswerkzaamheden verricht zijn deze niet vergunningplichtig en vallen derhalve niet onder de WPBR.