Auteur Topic: Porten open  (gelezen 9818 keer)

Jdlbeveiliging

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Zelfstandig
Porten open
« Gepost op: maandag 14 april 2014, 21:49 »
Ik heb een probleem ik heb internet van ziggo met die nieuwe ubee kast
Nou wil ik porten open voor mijn camerasysteem maar dat werkt niet ziggo wil die porten niet open nu heb ik
Een router bij gehaald en nu hebben ze geZecht dat ik die router vrij moet maken op
Mijn ziggo kast maar die heeft een vast ip kan ik die verander of zo mijn router is van sweex ik wil graag mijn systeem
Beelden kijken op mijn telefoon en via anders pc met dns server wie kan mijn helpen !!!!!!!!!!!!! N

mnt

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
  • Camerabewaking expert
    • Bekijk profiel
    • CCTVwinkel.nl - beveiligingscamera's
Re: Porten open
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 15 april 2014, 10:55 »
Ik begrijp je niet helemaal, maar Ziggo hoeft die poorten toch niet open te zetten? Dat kun je toch gewoon zelf doen?

RvMuilekom

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Cofely Zuid Nederland
  • Functie: Inbedrijfsteller Safety & Security
Re: Porten open
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 16 april 2014, 07:43 »
Hoi,

Als je beelden wil kijken via je ziggo modem kun je de firewall van ziggo het makkelijkste eerst uitzetten.
Vervolgens de gebruikte poorten forwarden naar je camera of NVR.
Soms kan het nodig zijn om port triggering ook hierbij in te stellen.
Als dit dan werkt kun je proberen om de firewall wat dicht te zetten.

Dit alles eerst proberen zonder extra router omdat je forwarding anders niet gaat werken ivm een tweede netwerk met andere ip-range.

Mocht dit alles echt niet willen werken kom hier dit noodoplossing:
In het modem kun je een ip adres als dmz host configureren, Dit betekent dat alles wat via internet op je modem aanklopt word doorgestuurd naar dit adres. Stel hier dan het adres van je camerasysteem in.

Mocht je toch die extra router willen gebruiken zul je in deze router weer een port-forwarding moeten instellen.

Suc6.
Gr. Richard

Nigel

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
  • Uw Partner in Beveiligingstechniek
    • Bekijk profiel
    • Bewakingscamera of Beveiligingscamera kopen?
  • Bedrijf: Guardian Security Systems
  • Functie: CCTV Monteur
Re: Porten open
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 29 mei 2014, 11:01 »
Voor zover ik kan opmaken. Heb je Router achter Modem/Router hangen.

Ziggo modem -> sweex??
Is dit het geval zal je in BEIDE poorten moeten forwarden. bij een NVR zijn dit poorten 80 - 8000 en 554

Tip!!! bij het instellen van je netwerk op je NVR heb je toen al de NVR eens gereboot?
Standaard moet je bij het aanpassen van netwerk instellingen in je NVR, deze ook eens een keertje herstarten.

Nigel

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
  • Uw Partner in Beveiligingstechniek
    • Bekijk profiel
    • Bewakingscamera of Beveiligingscamera kopen?
  • Bedrijf: Guardian Security Systems
  • Functie: CCTV Monteur
Re: Porten open
« Reactie #4 Gepost op: zondag 22 juni 2014, 12:12 »
daarbij zullen beide Routers/modems ook het zelfde ip reeks moeten hebben....
Een bekend probleem bij algehele leek is dat routers/modems vaak achter elkaar gehangen worden door middel van DHCP protocollen. Echter dan heb je wel internet om de protocollen overgenomen worden en ook geen poorten geforwarden worden.

Een algeheel probleem bij forwarden met router achter modem = dat het apparaat achter de router een IP adres krijgt van de Router en NIET van de modem. Een klein voorbeeld hiervan

  • Modem heeft IP adres 192.168.1.1
  • Router krijgt IP adres 192.168.2.1 omdat deze anders conflicteert met IP van modem

De Router gaat dan IP adressen uitzenden met 192.168.2. X adressen en deze corresponderen NIET in je modem.

Om dit op te lossen zul je de ROUTER een vast ip adres moeten geven die dus WEL correspondeert met de modem. bijvoorbeeld: 192.168.1.100
Waarom 192.168.1.100??
Modem geeft ook DHCP adressen uit en om er nu zeker van te zijn dat het niet conflicteert pak je ergens halverwege een Ip adres. Zorg dat de Modem NIET verder gaat vanaf het 100 adres met uitgeven en zorg ervoor dat de router die daar achter hangt VANAF 100 uit gaat geven. Zo heb je dus 1 IP reeks verdeeld over 2 apparaten. Zo kun je ook makkelijk forwarden in BEIDE apparaten. Dit omdat ALLE IP's overeenkomen.

Voor een uitleg over netwerken kun je altijd contact opnemen.. Ik kan ook workshops geven over Netwerken, IP Protocollen, bandbreedte beheer e.d.

Analoge systemen kan iedereen aanleggen. Maar uitgebreid of goed gemanaged IP systemen word al een ander verhaal. Zijn iets meer factoren waarmee rekening gehouden moet worden.

ElmarT

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 107
    • Bekijk profiel
Re: Porten open
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 26 juni 2014, 13:41 »
Citaat
De Router gaat dan IP adressen uitzenden met 192.168.2. X adressen en deze corresponderen NIET in je modem.

Om dit op te lossen zul je de ROUTER een vast ip adres moeten geven die dus WEL correspondeert met de modem. bijvoorbeeld: 192.168.1.100
Waarom 192.168.1.100??
Modem geeft ook DHCP adressen uit en om er nu zeker van te zijn dat het niet conflicteert pak je ergens halverwege een Ip adres. Zorg dat de Modem NIET verder gaat vanaf het 100 adres met uitgeven en zorg ervoor dat de router die daar achter hangt VANAF 100 uit gaat geven. Zo heb je dus 1 IP reeks verdeeld over 2 apparaten. Zo kun je ook makkelijk forwarden in BEIDE apparaten. Dit omdat ALLE IP's overeenkomen.

Voor een uitleg over netwerken kun je altijd contact opnemen.. Ik kan ook workshops geven over Netwerken, IP Protocollen, bandbreedte beheer e.d.
Verhaal raakt kant nog wal.
Een router is er voor bedoeld om twee IP subnetten (192.168.1.x naar 192.168.2.x)aan elkaar te routeren. Een internet modem zoals iedereen die thuis heeft staan is ook een router, alleen dit verschil dat er aan beide kanten van de router een andere interface zit (ene kant DSL andere kant Ethernet). Bij een router heb je over het algemeen aan beide zijden dezelfde interface (Ethernet Ethernet).
Als je het modem en de router in hetzelfde subnet hangt dan werkt de router dus niet meer zoals bedoelt.
Kan je op je modem de benodigde poorten niet openen dan gaan die ook niet spontaan open als je er een router achter hangt.

Elmar

Nigel

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
  • Uw Partner in Beveiligingstechniek
    • Bekijk profiel
    • Bewakingscamera of Beveiligingscamera kopen?
  • Bedrijf: Guardian Security Systems
  • Functie: CCTV Monteur
Re: Porten open
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 27 juni 2014, 10:24 »
Verhaal raakt kant nog wal.
Een router is er voor bedoeld om twee IP subnetten (192.168.1.x naar 192.168.2.x)aan elkaar te routeren. Een internet modem zoals iedereen die thuis heeft staan is ook een router, alleen dit verschil dat er aan beide kanten van de router een andere interface zit (ene kant DSL andere kant Ethernet). Bij een router heb je over het algemeen aan beide zijden dezelfde interface (Ethernet Ethernet).
Als je het modem en de router in hetzelfde subnet hangt dan werkt de router dus niet meer zoals bedoelt.
Kan je op je modem de benodigde poorten niet openen dan gaan die ook niet spontaan open als je er een router achter hangt.

Elmar
Zoals aangegeven heeft JDL router achter modem. En wat betreft je subnetten verhaal raakt deze echter ook kant nog wal. Zoals jij het beschrijft met 2 subnetten zal je ALTIJD problemen hebben met forwarden van apparten via het 2de subnet.(router zijde dus) Dit dus omdat de modem dus je uitgaande verbinding is en dus ook je standaardgateway is. Wil je echter een goed gestructureerd netwerk hebben zul je wel degelijk (mits het geval is) je router moeten configureren als zijnde "netwerk extender".

Je hebt gelijk als het gaat om "geen probleem voor thuisnetwerk".

Maar als het om netwerken gaat ( ip netwerken voor bijv. Ip cams of NVR's forwarden). Zul je toch echt wel degelijk een structuur moeten hebben.

Om even terug te komen op je subnetverhaal, Probeer maar eens een 192.168.2.x subnet te forwarden in een modem die 192.168.1.x heeft. zolang dit apparaat geen zelfde subnet bevat gaat dit je dus niet lukken.

Mijn advies knal de router achter de modem weg.

@JDLbeveiliging.


 * login op je ziggo modem: ( bij Ubee modems is dat 192.168.178.1) gebruiker: ziggo wachtwoord: draadloos
 * Kies vervolgens voor "Geavanceerde Instellingen"
 * In het linkermenu onderaan staat "Forwarding" Klik die aan
 * Vervolgends "Create IPv4"
 * Vervolgens geef je daar het intern ip adres van je NVR aan. Dit zou een ip adres moeten zijn die valt in de reeks van de modem. Bijvoorbeeld -> 192.168.178.250 het ip adres wat je in de recorder invult moet dus beginnen met 192.168.178.
Local start port en local end poort dienen hetzelfde te zijn... ik ken de mobile view poort niet van je systeem maar je webpoort zou moeten zijn: 80.

Vul dus bij Start port 80 in EN bij End port. Kortom bij alle ports doe je dit. External End port wordt vanzelf ingevuld.
Je zal dus in de recorder van je camerasysteem je poorten op moeten zoeken. vaak staan die in tabbald "netwerk"of iets dergelijks

* External IP adres hoef je NIET in te vullen.
* Protocol is ALTIJD TCP
* Vergeet niet om Enable aan te zetten.

Hopelijk ben je zo geholpen

« Laatst bewerkt op: vrijdag 27 juni 2014, 10:31 door Nigel »