Auteur Topic: Bestuurders Vakbonden en kaderleden verantwoordelijk  (gelezen 46651 keer)

Pieter Baan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 274
  • Safety first!
    • Bekijk profiel
Bestuurders Vakbonden en kaderleden verantwoordelijk
« Gepost op: zondag 29 september 2013, 17:20 »
De bestuurders van de vakbonden en de kaderleden zijn verantwoordelijk voor deze nieuwe CAO.
Zij hebben er alles aan gedaan om deze CAO er door te krijgen.

Vooral Maarten Hoelscher heeft zijn lot aan deze CAO verbonden.
Dus als deze CAO onwerkbaar blijkt, moeten deze bestuurders hun conclusies trekken en opstappen.

Maarten neem dan aub het voltallige kader met je mee naar huis!
Kaderleden hebben immers en bloc voor gestemd! Zelf nadenken, nee, daar doen we niet aan.

PS
Waar is mijn 5,25% opslag?


Lock tight

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 155
    • Bekijk profiel
Re: Bestuurders Vakbonden en kaderleden verantwoordelijk
« Reactie #1 Gepost op: maandag 30 september 2013, 14:19 »
De bestuurders van de vakbonden en de kaderleden zijn verantwoordelijk voor deze nieuwe CAO.
Zij hebben er alles aan gedaan om deze CAO er door te krijgen.

Vooral Maarten Hoelscher heeft zijn lot aan deze CAO verbonden.
Dus als deze CAO onwerkbaar blijkt, moeten deze bestuurders hun conclusies trekken en opstappen.

Maarten neem dan aub het voltallige kader met je mee naar huis!
Kaderleden hebben immers en bloc voor gestemd! Zelf nadenken, nee, daar doen we niet aan.

PS
Waar is mijn 5,25% opslag?

Ik vind niet dat alleen de Unie hieraan schuldig is maar ik zou er zeker niet rouwig om zijn als de voorzitter en de kaderleden die erbij betrokken zijn opstappen. Ik denk dat dit mijn bond de unie een hoop goed zal doen want de geloofwaardigheid is nu voor vele ver te zoeken.

Zie dit alleen niet op korte termijn gebeuren jammer genoeg.

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: Bestuurders Vakbonden en kaderleden verantwoordelijk
« Reactie #2 Gepost op: maandag 30 september 2013, 18:09 »
Voor alle duidelijkheid: Er is geen 5,25% opslag! er is een verhoging van 5,25% van het basisuurloon ter compensatie van inlevering van de ADV-dagen. Als iedereen er bij gebaat is wil ik best opstappen, maar wie gaat het dan beter doen?
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.

zippie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: Bestuurders Vakbonden en kaderleden verantwoordelijk
« Reactie #3 Gepost op: maandag 30 september 2013, 22:16 »
Hier blijkt maar weer eens dat men er dus gewoon geen reet van snapt!!!

Had jij ook niet "voor" gestemd Pieter?

Theo van Veen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 163
  • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
    • Bekijk profiel
    • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
  • Bedrijf: Scorpion Advies
  • Functie: beveiliger - verkeersregelaar
Re: Bestuurders Vakbonden en kaderleden verantwoordelijk
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 1 oktober 2013, 05:04 »
Voor alle duidelijkheid: Er is geen 5,25% opslag! er is een verhoging van 5,25% van het basisuurloon ter compensatie van inlevering van de ADV-dagen. Als iedereen er bij gebaat is wil ik best opstappen, maar wie gaat het dan beter doen?

Beste Fred,
Zoals het spreekwoord al decennia aangeeft " de beste stuurlui staan aan wal".
Dit is ook in dit geval weer heel erg van toepassing.. men geeft erg veel commentaar MAAR levert zelf niet een mogelijke oplossing aan.

Altijd wel makkelijk om anderen de schuld te geven van een situatie die niet door de bonden maar door de werkgevers wordt veroorzaakt " om hun marges / eventuele vertrek bonussen veilig te stellen".

Dus Lock Tight (wat een naam overigens):  feel free om je lidmaatschap op te zeggen als je toch alleen maar commentaar op anderen hebt.
Zeker ook op die relpartij in de 2e kamer gestemd ?  Zelfde laken een pak:  anderen de schuld geven van de crisis maar geen enkel degelijk en controleerbare oplossing aandragen.
 

Lock tight

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 155
    • Bekijk profiel
Re: Bestuurders Vakbonden en kaderleden verantwoordelijk
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 1 oktober 2013, 10:49 »
Beste Fred,
Zoals het spreekwoord al decennia aangeeft " de beste stuurlui staan aan wal".
Dit is ook in dit geval weer heel erg van toepassing.. men geeft erg veel commentaar MAAR levert zelf niet een mogelijke oplossing aan.

Altijd wel makkelijk om anderen de schuld te geven van een situatie die niet door de bonden maar door de werkgevers wordt veroorzaakt " om hun marges / eventuele vertrek bonussen veilig te stellen".

Dus Lock Tight (wat een naam overigens):  feel free om je lidmaatschap op te zeggen als je toch alleen maar commentaar op anderen hebt.
Zeker ook op die relpartij in de 2e kamer gestemd ?  Zelfde laken een pak:  anderen de schuld geven van de crisis maar geen enkel degelijk en controleerbare oplossing aandragen.

Beste Theo,

Volgens heb jij geen idee wie ik ben en kan daarom ook niet bepalen dat ik alleen maar commentaar op anderen heb. Scoren met dit soort goedkope praatjes kan iedereen (kijk naar die relpartij waar je het over hebt).
En ik weet zelf ook wel dat ik vrij ben om mijn lidmaatschap op te zeggen , daar heb ik jou niet voor nodig wijsneus!

Maar dat jij denkt dat ik op de PVV hebt gestemd laat helemaal zien dat je totaal geen idee hebt waar ik me mee bezig hou maar dat wel denkt te weten. Daarnaast moeten mensen zelf weten of ze op die relpartij stemmen of niet, dat jij het daar niet mee eens bent is niet hun probleem maar die van jou!
Net zo min als mijn naam op dit forum.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.368
    • Bekijk profiel
Re: Bestuurders Vakbonden en kaderleden verantwoordelijk
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 1 oktober 2013, 11:32 »
Zoals het spreekwoord al decennia aangeeft " de beste stuurlui staan aan wal".
Dit is ook in dit geval weer heel erg van toepassing.. men geeft erg veel commentaar MAAR levert zelf niet een mogelijke oplossing aan.

Gelukkig ben jij iemand die actief meedenkt:

Betere belangenbehartiging van betalende leden EN niet naar de pijpen van de ondernemingen.

Is het Dagelijks bestuur wel onpartijdig ?  Durf me dat openlijk af te vragen

Ik krijg het gevoel dat de vakbondsbestuurders zich opnieuw aardig hebben laten inpakken door

de mensen met het grote geld.

En dat de belangen van o.a. de vakbondsleden maar ook van de niet  georganiseerden zijn

verkwanseld.

Was enkele jaren ook al voorzichtig  "merkbaar".

Lijkt veel op het huidige parlement. Daar wordt ook niet geluisterd naar de leden / burgers.

Standpunten van vakbonden zijn in dit verband opnieuw vrijwel niets zeggend.

Ik denk dat je met een rechtsbijstandsverzekering veel beter af bent nu i.p.v. lidmaatschap van een

"vakbond" die bestuurd wordt door bestuurders die nu zich als angsthazen gedragen.

De leden willen wel hun stem laten horen MAAR niet op de gedicteerde manier vanuit de "vakbond".

OF moet ik zeggen.. de "gedicteerde manier" vanuit het grote geld van de werkgevers.

EN de "vakbonden" hebben schijnbaar niet de ballen om zich in te zetten voor de belangen van de

medewerkers die toch echt het product maken / diensten leveren.

Begint er steeds meer op te lijken dat de vakbonden liever naar de pijpen dansen van de werkgevers

die meer geld en macht blijken te hebben in onze branche.

Wie het weet mag het zeggen welke van de inschattingen de juiste is.

Een ding is zeker.  de leden van de vakbonden zijn bijna vleugellam gemaakt.

Pieter Baan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 274
  • Safety first!
    • Bekijk profiel
Re: Bestuurders Vakbonden en kaderleden verantwoordelijk
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 1 oktober 2013, 19:59 »
Hier blijkt maar weer eens dat men er dus gewoon geen reet van snapt!!!

Had jij ook niet "voor" gestemd Pieter?

Ik en veel van mijn collegae hebben tegen deze cao gestemd. Wij hebben zelf nagedacht.
Inmiddels heb ik mijn lidmaatschap bij de bond opgezegd.

Je snapt blijkbaar niet dat heel veel leden van de unie dachten er 5.25% bij te krijgen, kijk maar eens goed op het forum



Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.368
    • Bekijk profiel
Re: Bestuurders Vakbonden en kaderleden verantwoordelijk
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 1 oktober 2013, 20:12 »
Je snapt blijkbaar niet dat heel veel leden van de unie dachten er 5.25% bij te krijgen, kijk maar eens goed op het forum

Dat was in het begin misschien zo, maar bij de stemming had het voor iedereen duidelijk moeten (of in ieder geval kunnen) zijn dat niet het geval was. Als je het toen nog niet wist dan hebben deze leden niet echt veel tijd/energie besteed aan de bestudering van het concept akkoord.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.368
    • Bekijk profiel
Re: Bestuurders Vakbonden en kaderleden verantwoordelijk
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 1 oktober 2013, 20:21 »
Inmiddels heb ik mijn lidmaatschap bij de bond opgezegd.

En dat is dus het probleem, dit is min of meer de standaard reactie van de mensen die niet krijgen wat ze willen, met als logisch gevolg dat volgende keer zijn ook weer niet krijgen wat ze willen, een self fulfilling prophecy.

De grootste fout die de bonden hebben gemaakt is geen gebruik maken van het momentum wat er verleden jaar was. Nog nooit waren er zoveel (niet) leden actief bij betrokken en hebben gestemd, en nog nooit was de uitslag zo close. En die uitslag is dan ook nog eens beïnvloed doordat de bonden het akkoord neutraal hebben voorgelegd (en dat was logisch), maar vervolgens het op alle mogelijke manieren hebben gepromoot. Als de uitslag verleden keer net andersom was geweest, dan waren jij en de andere tegenstanders aan zet om door te pakken.

Nu gaat men weer de strijd aan, ik ben heel benieuwd hoeveel mensen men kan mobiliseren. Net als jij heeft een aantal (wellicht veel) tegenstanders het bijltje erbij neergegooid en hun lidmaatschap opgezegd en de vraag is of/hoe je deze mensen, en anderen die al veel langer geleden zijn afgehaakt er bij kan betrekken. Maar zoals gezegd, het momentum van een jaar geleden is weg, en dat is wat mij betreft een gemiste kans.....

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: Bestuurders Vakbonden en kaderleden verantwoordelijk
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 1 oktober 2013, 21:30 »
Hier blijkt maar weer eens dat men er dus gewoon geen reet van snapt!!!

Had jij ook niet "voor" gestemd Pieter?

Is het nu nog belangrijk wie er voor of tegen heeft gestemd? Is het misschien niet belangrijker hoe we nu verder moeten?

En ik denk dat iedereen het goed begrepen heeft dat er geen loomsverhoging zou komen, om je collega's als dom neer te zetten omdat ze niet gedaan hebben wat jou het beste uitkomt getuigt niet bepaald van respect.


Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.368
    • Bekijk profiel
Re: Bestuurders Vakbonden en kaderleden verantwoordelijk
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 1 oktober 2013, 22:09 »
Is het misschien niet belangrijker hoe we nu verder moeten?

Inderdaad. Interessant is dan alleen wie "WE" is/zijn?

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: Bestuurders Vakbonden en kaderleden verantwoordelijk
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 1 oktober 2013, 22:23 »
Inderdaad. Interessant is dan alleen wie "WE" is/zijn?

Onder we reken ik iedereen die werkzaam is in de beveiliging en dat zijn ook degene die hun woorden niet altijd in daden omzetten.....
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.368
    • Bekijk profiel
Re: Bestuurders Vakbonden en kaderleden verantwoordelijk
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 1 oktober 2013, 23:22 »
Onder we reken ik iedereen die werkzaam is in de beveiliging en dat zijn ook degene die hun woorden niet altijd in daden omzetten.....

Dan is natuurlijk de vervolgvraag HOE jullie "WE" zover krijgen hun woorden (en/of stilte) om gaan zetten in daden? En hoe wordt er omgegaan wordt met tegengestelde meningen, want bij zowel voor- als tegenstemmers was (en is) bijzonder weinig of zelfs geen begrip voor de andere mening. En dat lijkt mij de grootste uitdaging, waar ik vooralsnog geen vooruitgang in heb ontdekt, ondanks alle goede bedoelingen.

Daarnaast bespeur ik bij alle partijen zeer weinig zelfreflectie over de eigen rol. Iedereen wijst anderen als schuldig aan, dat lijkt mij niet de beste manier om nader tot elkaar te komen....
« Laatst bewerkt op: dinsdag 1 oktober 2013, 23:25 door Planner »

zippie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: Bestuurders Vakbonden en kaderleden verantwoordelijk
« Reactie #14 Gepost op: woensdag 2 oktober 2013, 13:02 »
Beste Fred, jij bent duidelijk ook een van die mensen die er dus geen reet van snapt!

Ik heb heklemaal niemand "dom" genoemd, ik heb alleen gezegd dat het maar weer eens blijkt dat men er geen reet van snapt.

Ik heb vrijwel direct gezegd dat die 5,25% geen loonsverhoging was maar een compensatie voor de adv dagen.
Ik heb er zelfs een berekening bijgezet volgens mij! Maar als je NU nog steeds niet begrijpt dat we geen loonsverhoging krijgen.... tja