Auteur Topic: Werken en leren als beveiliger (Limburg).  (gelezen 5885 keer)

Wizard

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
    • Bekijk profiel
Werken en leren als beveiliger (Limburg).
« Gepost op: zondag 15 september 2013, 16:32 »
Hallo allen,

Geen idee of ik hier geholpen kan worden maar wie niet waagt wie niet wint. Voor jullie beeldvorming, ik ben een jongeman van 33 jaar, gehuwd, woonachtig in Zuid-Limburg, getrouwd en heb een vaste baan als veiligheidscoach. Waarom ik dit bericht plaats? Recent heb ik een gesprek gehad met een beveiliger die mij een goed beeld heeft kunnen schetsen over het wel en wee van werken in de beveiliging. Gedurende het gesprek werd ik enthousiaster. Interesse is er van mijn kant uit altijd geweest maar heb nooit de stoute schoenen aangetrokken om te solliciteren. Nu ik in ongedwongen sfeer kan solliciteren richt ik mijn pijlen op werk wat ik graag wil doen. En werken in de beveiliging staat ver bovenaan. Nu is mijn vraag of en waar instromen mogelijk is, liefst met studiemogelijkheden en in het verlengde daarvan baangarantie. Heb al diverse open sollicitaties verstuurd maar een duw in de juiste richting kan geen kwaad.   

Gr. MDP


Libo

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 96
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Werken en leren als beveiliger (Limburg).
« Reactie #1 Gepost op: maandag 16 september 2013, 09:36 »
Kan je iets vertellen over het beroep van veiligheidscoach? Heeft dat raakvlakken met beveiliging?

Wizard

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
    • Bekijk profiel
Re: Werken en leren als beveiliger (Limburg).
« Reactie #2 Gepost op: maandag 16 september 2013, 17:15 »
Weinig. Wat wij zoal doen is instructies geven, toolboxen samenstellen en geven, veiligheidsgedrag observeren en bijsturen waar nodig. We hebben ook een vinger aan de pols bij het samenstellen van werkvergunningen. Controleren deze, laten deze aanpassen waar nodig en zien er op toe dat overeengekomen beheersmaatregelen in de praktijk worden nageleefd. Dat is een grove schets van wat wij doen.

Libo

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 96
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Werken en leren als beveiliger (Limburg).
« Reactie #3 Gepost op: maandag 16 september 2013, 17:32 »
Lijkt me best interessant werk. Wat voor opleiding heb je daar voor nodig? Valt het onder regulier onderwijs?

Wizard

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
    • Bekijk profiel
Re: Werken en leren als beveiliger (Limburg).
« Reactie #4 Gepost op: zondag 22 september 2013, 20:33 »
Mocht je vragen hebben gaarne per PB. Dan kunnen we ons in dit topic richten op de openingspost. Valt me wel op dat er weinig respons op komt..... :(

Libo

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 96
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Werken en leren als beveiliger (Limburg).
« Reactie #5 Gepost op: maandag 23 september 2013, 14:41 »
Ik vroeg het om te kijken of je wellicht in aanmerking komt voor de extraneusregeling van de SVPB.

Heb je al gekeken in het register van leerbedrijven van ECABO? Daar kun je zoeken op plaats en regio. Welicht zijn er bedrijven bij die een BBL-er zoeken waar je middels werkend leren de opleiding kunt doen. Je moet dan wel worden ingeschreven bij een onderwijsinstelling. Vaak werken bedrijven samen met één of meer onderwijsinstellingen. Zie: http://mijn.ecabo.nl/zoeken/

Wizard

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
    • Bekijk profiel
Re: Werken en leren als beveiliger (Limburg).
« Reactie #6 Gepost op: maandag 23 september 2013, 19:07 »
Ik ga er eens naar kijken. Thanks!!