Auteur Topic: overname iss security door securitas  (gelezen 14143 keer)

greywolf69

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 14
  • Dit is een geweldig forum!
    • Bekijk profiel
overname iss security door securitas
« Gepost op: vrijdag 7 juni 2013, 11:38 »
kreeg deze ochtend een mail dat ISS security wordt overgenomen door Securitas, diverse instanties moeten nog wel het een en ander goedkeuren maar als ik het zo lees is het al rond.

greywolf69

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 14
  • Dit is een geweldig forum!
    • Bekijk profiel

Infraroodborstje

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 116
    • Bekijk profiel
Re: overname iss security door securitas
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 7 juni 2013, 12:47 »
Ik kan me niet voorstellen dat het er op vooruit zal gaan voor de medewerkers. Als je kijkt naar de surveillance was daar volgens mij al bijna niks van over. Die paar klanten die ze wegzetten drukt Securitas zo bij een paar auto's in. Gevolg: Uiteindelijk overplaatsing van mensen of ontslag.

Securitas was sowieso niet echt een vriendelijk bedrijf qua contracten voor medewerkers. Mensen in vaste dienst nemen was er de laatste jaren al niet meer bij.

Maar uiteraard zal onze ouwe Bromsnor ons alle ins en outs kunnen vertellen. :P

Rob Hamberg

  • Algemeen beheerder
  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 193
    • Bekijk profiel
    • Rob Hamberg .nl
  • Bedrijf: beveiligingsforum.nl
  • Functie: moderator
Re: overname iss security door securitas
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 7 juni 2013, 13:46 »
De overname moet inderdaad nog wel worden goedgekeurd door de Autoriteit Consument en Markt. De goedkeuring zal naar verwachting begin juli komen. Op dat moment zal de overname ook juridisch een feit zijn. De beveiligingsdivisie van ISS Security Services in Nederland heeft een jaaromzet van ongeveer 37 miljoen euro. Er werken ruim 800 medewerkers bij ISS Security Services die door de overname in dienst komen van Securitas.

Lees verder: www.beveiligingnieuws.nl/nieuws/16784/Securitas_neemt_ISS_Security_Services_over_.html
« Laatst bewerkt op: maandag 10 juni 2013, 15:27 door Rob Hamberg »

beveiligerr

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 173
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: overname iss security door securitas
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 7 juni 2013, 14:00 »
Securitas was sowieso niet echt een vriendelijk bedrijf qua contracten voor medewerkers. Mensen in vaste dienst nemen was er de laatste jaren al niet meer bij.

Dat is denk ik voor de hele sector het geval. Vaste contracten krijgen is iets van 5 jaar geleden...

De gehele mail van de directeur Security van ISS:

Citaat
Beste collega’s,

 

Ik wil jullie hierbij informeren dat ISS Security Services in Nederland wordt verkocht aan Securitas. Tegelijkertijd wordt een partnerschap afgesproken met Securitas voor het leveren van alle beveiligingsdiensten bij alle IFS klanten in Nederland. Alle medewerkers van ISS Security Services worden overgenomen door Securitas.

 

De reden voor de overname en het partnerschap is dat ISS haar IFS strategie wil versterken. In Nederland heeft ISS veel succes met het verkopen en leveren van Integrated Facility Services (IFS) concepten. Beveiliging is een belangrijk onderdeel van dit concept. Securitas legt de focus op deze business en heeft een betere dekking in Nederland dan ISS. Daarnaast heeft Securitas een integratie van de beveiligingssystemen die wij bij ISS helaas nog niet kunnen bieden aan onze klanten. Met het aangaan van een partnerschap met de grootste aanbieder van stand-alone beveiligingsdiensten,  kunnen wij ons IFS succes voortbouwen en zelfs versnellen.

 

Wat betekent deze verkoop voor jou?
Op dit moment verandert er voorlopig nog niks in je dagelijkse werkzaamheden. Dit betekent dat je je werkzaamheden gewoon voortzet zoals je al deed. De verkoop moet nog goedgekeurd worden door verschillende instanties. Wanneer deze instanties akkoord zijn zullen wij je dit uiteraard direct laten weten. Wij verwachten dat dit vóór juli 2013 is. Je manager neemt dan contact met je op om je te informeren over verdere stappen.

 

Ik kan mij voorstellen je vragen hebt naar aanleiding van dit bericht. Aarzel niet om ze te stellen aan je leidinggevende!

 

Met vriendelijke groet / With kind regards,



 
 Aad de Vries - Directeur
 

ML63AMG

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: overname iss security door securitas
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 8 juni 2013, 16:40 »
Ik ga het mee maken werk ook bij ISS s&s, gisteren de mail gehad was aan de ene kant verbaast aan de andere kant ook weer niet. 2 jaar geleden bijna overgenomen door G4S en dan nu waarschijnelijk door Securitas. Hopelijk gaat dit wel door.

Waar ik benieuwd naar ben hoe alles wordt afgewikkeld met je verlof uren enzo en de uitkering die we in loon periode 10 zouden krijgen gaat dit alllemaal nog door. Wie kan mij daar over infomeren??

« Laatst bewerkt op: zaterdag 8 juni 2013, 16:46 door ML63AMG »

beveiligerr

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 173
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: overname iss security door securitas
« Reactie #6 Gepost op: maandag 10 juni 2013, 06:52 »
Ik ga het mee maken werk ook bij ISS s&s, gisteren de mail gehad was aan de ene kant verbaast aan de andere kant ook weer niet. 2 jaar geleden bijna overgenomen door G4S en dan nu waarschijnelijk door Securitas. Hopelijk gaat dit wel door.

Waar ik benieuwd naar ben hoe alles wordt afgewikkeld met je verlof uren enzo en de uitkering die we in loon periode 10 zouden krijgen gaat dit alllemaal nog door. Wie kan mij daar over infomeren??

Lijkt me voor de hand liggend dat dit 1 op 1 overgenomen wordt.

Voor wat betreft de zogenaamde "eindejaarsuitkering", deze krijgt iedereen gewoon, want dat is namelijk vastgelegd in de CAO

Unknown

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
Re: overname iss security door securitas
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 26 juni 2013, 18:14 »
geen lof over securitas, ze proberen dat vaste medewerkers zelf ontslag gaan nemen om o.a. officieele waarschuwingen te geven voor muggezift dingen, als je wilt en kan bewijzen dan hebben ze er geen oren naar, maar andersom moet je het maar slikken. Zodat ze straks alleen goedkope krachten hebben met 0 uren contracten.

« Laatst bewerkt op: woensdag 26 juni 2013, 18:18 door unknown »

beveiligerr

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 173
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: overname iss security door securitas
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 27 juni 2013, 08:59 »
geen lof over securitas, ze proberen dat vaste medewerkers zelf ontslag gaan nemen om o.a. officieele waarschuwingen te geven voor muggezift dingen, als je wilt en kan bewijzen dan hebben ze er geen oren naar, maar andersom moet je het maar slikken. Zodat ze straks alleen goedkope krachten hebben met 0 uren contracten.

Ik proef een hoop frustratie in je (onduidelijke) verhaal.

Lof of geen lof voor Securitas, als het puntje bij het paaltje komt zijn alle beveiligingsbedrijven hetzelfde. Of dat nou Securitas, G4S of ISS is, dat maakt niks uit.

Met vaste medewerkers bedoel je mensen met een vast contract neem ik aan? Ik neem aan dat beveilgers over het algemeen niet zo dom zijn om zelf ontslag te nemen, daar je jezelf onwijs mee in de vingers snijdt.

Officiele waarschuwingen voor " muggenzift" dingen. Wat bedoel je hiermee?

Overigens bekend dat officiele waarschuwingen alleen tellen als deze via de post geleverd word en hiervoor getekend is?

Deze waarschuwingen worden altijd via aangetekende post verstuurd. Teken je hier niet voor (wat ik zou doen) kunnen ze nooit hardmaken dat je deze hebt ontvangen.


beveiligerr

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 173
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: overname iss security door securitas
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 5 juli 2013, 15:50 »
ACM keurt overname beveiligingscontracten ISS Security Services Nederland door Securitas goed

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft de overname van de beveiligingscontracten van ISS Security Services Nederland door Securitas goedgekeurd. Het betreffen ruim 800 medewerkers die onderdeel worden van Securitas.

Nu de ACM de overname formeel heeft goedgekeurd, kan de volgende stap richting klanten en medewerkers starten. Deze transitie is naar verwachting in september afgerond. Met de overname van de beveiligingscontracten van ISS vergroot Securitas de landelijke dekking van haar mobiele surveillance aanzienlijk. Daarnaast versterkt de overname Securitas in het creëren van optimale veiligheidsoplossingen voor klanten.

Securitas

Security Guy

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 61
    • Bekijk profiel
Re: overname iss security door securitas
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 17 juli 2013, 15:23 »
Helaas heb ik ook slechte ervaringen de laatste jaren. Wanneer je te lastig bent, omdat je opkomt voor je rechten dan wordt je slecht behandeld.
Van arbeidsovertredingen tot niet correcte uitbetalingen.
Ik wil er niet te diep op in gaan omdat deze forum mogelijk ook wordt gelezen door leidinggevende.
Geprobeerd een andere branche of object te vinden lukt niet omdat er alleen maar parttime vacature zijn.

Dus sterkte toegewenst aan de collega`s van ISS......