Auteur Topic: thuis studie  (gelezen 6269 keer)

ronald82

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
thuis studie
« Gepost op: maandag 13 mei 2013, 19:38 »
ik ben voornemens in de beveiliging te gaan werken en nu lijkt een thuis studie van minerva  voor mij de beste optie.

Maar ik heb er wat vragen over, mijn voornaamste vraag is of een thuis studie wel serieus genomen word wanneer ik ga solliciteren/op zoek ga naar een stage plek.

2e vraag ik heb in het verleden voor wws wormerveer gewerkt als evenementen beveiliger(helaas bestaat het bedrijf niet meer) mijn werk voorkeur gaat dan ook uit naar evenementen/horeca beveiligings werk. mag je in je stage ook voor verschillende bedrijven werken of moet ik bewust opzoek naar een bedrijf die alles doet zodat ik naast mijn stage verplichtingen ook direct evenementen en of horeca kan doen.

gr ronald

helldog2004

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 18
  • Safety begins with yourself
    • Bekijk profiel
    • All Above Security
  • Bedrijf: All Above Security
  • Functie: Evenementen / stewart / portier / persoons / surveillant / straatcoach / millitair
Re: thuis studie
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 28 augustus 2013, 19:05 »
Beste Ronald82,

een thuis studie is helemaal geen gek idee, ik zelf ben op het moment ook nog bezig met de opleiding MBO Beveiliger 2 via NTI (is helemaal top, maar verwacht niet supersnel hulp als je hulp nodig hebt, tenzij je ze persoonlijk gaat bellen).

Het voordeel van een thuis studie is dat je natuurlijk helemaal zelf je tijden kunt indelen v.w.b. examens, praktijkdagen en gesprekken (incl. stage tijden en gesprekken).

Maar je moet er wel zeker van zijn dat je je zelf er toe kan zetten om te gaan leren, en of je wel zelfstandig kan leren, anders zou het zonde geld zijn.

Maar nogmaals, ik zelf ben dik tevreden over het thuis studeren over beveiliging, en ik wordt zeker wel serieus genomen bij bedrijven.
Op het moment loop ik twee en een halve maand bij All Above Security in Leeuwarden, zij doen zowel evenementen, surveillance, meldkamer en nog veel meer.
En zo ver het nu staat wordt ik veel ingezet voor veel verschillende opdrachten.

M.v.g.
H.V. Rensenbrink
Safety begins with yourself!!

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: thuis studie
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 1 oktober 2013, 13:25 »
ik ben voornemens in de beveiliging te gaan werken en nu lijkt een thuis studie van minerva  voor mij de beste optie.

Maar ik heb er wat vragen over, mijn voornaamste vraag is of een thuis studie wel serieus genomen word wanneer ik ga solliciteren/op zoek ga naar een stage plek.

2e vraag ik heb in het verleden voor wws wormerveer gewerkt als evenementen beveiliger(helaas bestaat het bedrijf niet meer) mijn werk voorkeur gaat dan ook uit naar evenementen/horeca beveiligings werk. mag je in je stage ook voor verschillende bedrijven werken of moet ik bewust opzoek naar een bedrijf die alles doet zodat ik naast mijn stage verplichtingen ook direct evenementen en of horeca kan doen.

gr ronald

Je word zeker wel serieus genomen met een thuisstudie, vaak hebben instellingen die thuisstudies aanbieden ook een bestand met bedrijven voor stage die je kunt benaderen.

Ga wel even goed googlen naar verschillende aanbieders. De prijzen verschillen nogal!!


KlaasdeW

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Thuisstudie beveiliger
Re: thuis studie
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 23 oktober 2013, 10:47 »
Er zijn overigens een aantal websites waar de thuisstudies reeds onder elkaar staan met een daarbij behorende prijs. scheelt een hoop speurwerk  ;)