Auteur Topic: zelfverdediging  (gelezen 9908 keer)

AlfredW

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
zelfverdediging
« Gepost op: donderdag 9 mei 2013, 10:01 »
Hallo,

Ik werk al een jaartje of 20 in de beveiliging, nu had ik nog nooit wat aan zelfverdediging gedaan. Door steeds meer agressie op de werkvloer ben ik toch maar eens op zoek gegaan op internet.
Ik kwam terecht bij www.saszelfverdediging.nl en heb met een aantal collega's een training gevolgd bij hun. Ik kan dit iedereen aanraden die in de beveiliging werkt. SAS heeft een realistische no nonsense training die ik zelf erg geschikt vindt voor ons beveiligers.
Dit wilde ik als tip meegeven.

Groet,

Alfred

ZuidWest

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 21
  • Luctor et Emergo! ;-)
    • Bekijk profiel
Re: zelfverdediging
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 9 mei 2013, 15:35 »
Heb het bekeken en het is idd wel een goede training.
Zo te zien zitten er ook vormen van aikido in, zoals pols, arm en beenklemmen. Besef wel dat je zulke trainingen toch bij moet houden hoor, zeker als er wat techniek bij komt kijken.

Bepaalde basisvaardigheden zijn zeker van nut als je oa winkelsurveillance/evenementen/portier als object heb.
Beveiliger 2

AlfredW

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: zelfverdediging
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 9 mei 2013, 17:13 »
Ja klopt, je moet wel regelmatig blijven trainen. Wij hadden een workshop van 4 uur waarin de instructeur René ons de basisvaardigheden leerde. Nu hebben wij met enkele collega's afgesproken om minstins 3 x per jaar de workshop te volgen.
Ze ( SAS zelfverdediging) geven les in heel Nederland. Dat is wel een voordeel.
De technieken zijn niet al te moeilijk maar wel erg effectief.

MadSock

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: zelfverdediging
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 5 juni 2013, 20:54 »