Auteur Topic: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO  (gelezen 101400 keer)

unie lid

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 444
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #60 Gepost op: vrijdag 1 februari 2013, 03:57 »
Ik ben alleen lid, niks meer, niks minder. Ben niet op de hoogte van de gehele vakbond.

Maakt het uit als je alleen maar lid bent zoals jij het zegt, nee dat maakt niet uit.
Juist fijn. En vertel in je opzet/brief wat jij wil vertellen aan de nog niet georganiseerde onder ons.
Want wij zijn juist op zoek naar dit soort initiatieven.
Wat iedereen is belangrijk binnen een vereniging.

unie lid

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 444
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #61 Gepost op: vrijdag 1 februari 2013, 04:06 »
Ik ook niet, was er zoiets als een notaris bij die de telling controleerde of was het gewoon "natte vingerwerk"?

Nee geen natte vingerwerk, gewoon een telling. Met voor en tegenstemmers.  Waarbij de tegenstemmers argumenten hebben aangedragen om Nee te stemmen maar ook de voorstemmers heb argumenten aangedragen waarom ze hebben voorgestemd. En ja en al die argumenten maken onderdeel uit voor de nieuwe ronde. Want ook al is het nu een Ja, we hebben met elkaar nog heel wat te doen.

Bromsnor

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 710
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securitas
  • Functie: Beveiligingsbeambte
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #62 Gepost op: vrijdag 1 februari 2013, 06:48 »
Wellicht prettig om te horen voor die paar mensen die gisteren niet aanwezig waren:
ALLE bonden hebben expliciet vermeld dat deze uitkomst geen winnaars kent. Zelfs de werkgevers zullen aan de bak moeten, denk enkel maar aan de planners die straks de boel op een totaal andere manier moeten gaan inplannen.
Maar ook de bonden, de voorstemmers en de tegenstemmers hebben voorlopig werk zat om te zorgen dat alle bedenkingen boven water komen (ja, ook veel voorstemmers en zelfs de bonden hebben die) en vertaald gaan worden naar beleid voor de toekomst.
Dus bij deze nog maar een kleine reminder:
Als je nog geen lid van een bond bent, ga er eens serieus over denken, en meld jezelf aan, met name als je weet wat er mis is, en hoe het opgelost kan worden, want ALLE bonden willen jouw input heel graag hebben.
Uiteraard geldt dat ook voor leden: laat je horen, er zitten vele nieuwsgierige oren te wachten op jouw mening!
En als je vindt dat je nog geen mening kan vormen, vraag gerust dingen na bij een bond, zoek via internet, en kom daarna alsnog met een mening.
Help jezelf, wordt lid van een vakbond!

Beveiliger64

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 739
    • Bekijk profiel
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #63 Gepost op: vrijdag 1 februari 2013, 09:47 »
Het is een zeer zwarte dag voor de beveiliging. Dankzij de voorstemmers voor dit krankzinnige slechte CAO hebben zij ons genaaid en tevens zichzelf genaaid. En van je collega's moet je het maar hebben.

 - Fulltimers worden straks parttimers. Volgens het nieuwe cao wordt 152 fulltime, maar niet volgens de wet. De vakbonden hebben ons voorgelogen.
- 5.25% is geen loonsverhoging maart sigaar uit eigen doos, dis een compensatie van de afschaf ADV.
- afschaf 30 % (werken op rooster vrije dagen).
- afschaf gemiddelde toeslag op verlofuren.
- invoering leegloopuren regeling oftewel minuren. HIER KAN IK NIET BLIJ MEE ZIJN. Want je mag deze uren max 80 uur in je vrije tijd en zonder toeslag in komen halen, zeg maar dag tegen je sociale leven.
 Overwerk wordt pas na 152 uur betaald. Prachtig, maar dat zal nooit gebeuren omdat werkgevers niet willen dat er meer 1 uur wordt overgewerkt wat boven de 152 uur is.
- Werkgarantie ivm contract wisseling nieuw beveiligingsbedrijf valt nog maar te bezien of dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Een groot beveiligingsbedrijf heeft onlangs geleden in Groningen een object overgenomen, de mensen eruit gestuurd die bij het vorige beveiligingsbedrijf hadden gewerkt en een intergratieburo ingehuurd om werklozen aan een baan te helpen en  het beveiligingingsbedrijft ontvangt
hiervoor subsidie, Hoezo baangarantie of baan behoud.

 De voorstemmers van dit CAO en vakbonden worden hartelijk bedankt dat onze glazen zijn ingegooid.

EEn CAO behoort een vooruitgang te zijn en geen achteruitgang, en dit CAO is zeer slecht, Schande.

wessie

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #64 Gepost op: vrijdag 1 februari 2013, 09:59 »
Beveiliger 64 mag ik je wat vragen:
Ben jij lid van een bond zodat je kon stemmen ?


Heb trouwens heerlijk genoten gisteravond van het flesje wijn.

PFSO

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 509
    • Bekijk profiel
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #65 Gepost op: vrijdag 1 februari 2013, 10:18 »
Maakt het uit als je alleen maar lid bent zoals jij het zegt, nee dat maakt niet uit.
Juist fijn. En vertel in je opzet/brief wat jij wil vertellen aan de nog niet georganiseerde onder ons.
Want wij zijn juist op zoek naar dit soort initiatieven.
Wat iedereen is belangrijk binnen een vereniging.

Ik ben wel een beetje klaar met jou. Jij hebt werkelijk waar nog niks gedaan volgens mij. En kom dan niet met ene actie in 2010.

Nu kom ik met een idee en moet ik dat volgens jou, een kaderlid, zelf maar gaan uitvoeren. Vind 't helemaal goed met je!

PFSO

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 509
    • Bekijk profiel
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #66 Gepost op: vrijdag 1 februari 2013, 10:27 »
Ik begin ook steeds meer in te zien dat mobiele surveillance veel meer genaaid wordt. Kostenneutraliteit waarbij er straks gekeken gaat worden naar de hele groep..

Dan is toch BULLSHIT.. Mobiel surveillanten krijgen de meeste vakantie ORT, logisch ook, want deze werken altijd op onmogelijke tijden. Daarbij, werknemers die op die grote objecten zitten gaan gewoon 19*8 uur werken per periode. Mobiel surveillanten allemaal 20 dagen..

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #67 Gepost op: vrijdag 1 februari 2013, 11:21 »
- Fulltimers worden straks parttimers. Volgens het nieuwe cao wordt 152 fulltime, maar niet volgens de wet. De vakbonden hebben ons voorgelogen.

Vertel, WAAR in WELKE wet staat dat?

- invoering leegloopuren regeling oftewel minuren. HIER KAN IK NIET BLIJ MEE ZIJN. Want je mag deze uren max 80 uur in je vrije tijd en zonder toeslag in komen halen, zeg maar dag tegen je sociale leven.
 Overwerk wordt pas na 152 uur betaald. Prachtig, maar dat zal nooit gebeuren omdat werkgevers niet willen dat er meer 1 uur wordt overgewerkt wat boven de 152 uur is.

Dit strookt niet met elkaar. Als jij denkt dat jij veel minuren zal krijgen, zal je, wanneer je deze inhaalt, juist HEEL VEEL overuren maken. Dan krijg je wel de toeslag, en de uren zijn al in een vorige periode betaald.

« Laatst bewerkt op: vrijdag 1 februari 2013, 11:33 door Planner »

Cem

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #68 Gepost op: vrijdag 1 februari 2013, 11:55 »
Ik heb de nieuwe CAO bestudeerd en ben tot de conclusie gekomen dat beveiligers slechter af zijn dan toen ik begon in dit werk. Inmiddels bijna 30 jaar geleden.
Nu al zie je hoe mensen worden gemangeld doordat er meer macht ligt bij de werkgevers op dit moment. Laat staan in de nieuwe CAO.
Waar voor gevochten is door vroegere vakbondsleden en OR leden is nu voor het grootste gedeelte afgebroken. Het feit dat de bonden met een verhaal komen van "Nieuwe CAO niet goedkeuren....wat dan?". Als je goed leest lees je in die verklaringen verkapte chantage verklaringen. Als je na zoveel jaar onderhandelen hiermee komt naar je mensen, wat duidelijk een stap achteruit is, heb je het m.i. niet goed begrepen.
Het is onoverzichtelijk, rommelig en je zult zien dat vooral jonge mensen de boot in gaan, alsmede mensen die een weinig uren contract hebben. Die komen niet op voor hun rechten omdat ze bang zijn. Dat zie je nu trouwens al.
Nu heb ik al jaren geen hoge pet op van de bonden. In alle takken zie je dat bonden meer de pappen en nathouden stelling erg prettig vinden.
Ik denk dat dit veel vakbondsleden gaat kosten.
Ook zullen de conflicten tussen werknemer en werkgever groter worden dan ze nu al zijn. Vorige posters hebben dit ook al voorzien.
Al met al een zwarte dag voor de beveiliging.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #69 Gepost op: vrijdag 1 februari 2013, 12:00 »
Ik heb de nieuwe CAO bestudeerd

Wanneer? Heb jij ook gestemd? Heb je jouw visie ook gedeeld met anderen? Heb jij hen ook kunnen overtuigen om te gaan stemmen?

PFSO

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 509
    • Bekijk profiel
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #70 Gepost op: vrijdag 1 februari 2013, 12:03 »
Ik merk inderdaad dat bij veel mensen nu pas doordringt wat er gebeurd is. Veelal mensen die dus geen lid zijn en nu pas in gaan zien dat ze beter toch lid hadden kunnen worden. Aan de vakbonden om nu leden te werven!

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #71 Gepost op: vrijdag 1 februari 2013, 12:04 »
FNV 4400 leden, 590 stemmers.... 13,63%   :'(  :'(

Unie 516 stemmers (25,8% van de leden = 2000 leden)  :'(

De bonden hebben volgens eigen zeggen 8000 leden dus CNV zou dan 1600 leden hebben en slechts 111 stemmers... 6,94%  :'( :'(

In totaal hebben dus slechts 15,1% van de leden gestemd!
« Laatst bewerkt op: vrijdag 1 februari 2013, 12:12 door yarcon »

Cem

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #72 Gepost op: vrijdag 1 februari 2013, 12:08 »
Wanneer? Heb jij ook gestemd? Heb je jouw visie ook gedeeld met anderen? Heb jij hen ook kunnen overtuigen om te gaan stemmen?

Kun je je vragenlijst misschien nog wat groter maken en misschien multiple choice?
Daar hou ik van.

Ga mij geen vragen stellen om daarna mij op mijn woorden te pakken.
Je ziet ik heb jouw postjes ook gelezen.

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #73 Gepost op: vrijdag 1 februari 2013, 12:17 »
Ik merk inderdaad dat bij veel mensen nu pas doordringt wat er gebeurd is. Veelal mensen die dus geen lid zijn en nu pas in gaan zien dat ze beter toch lid hadden kunnen worden.
Het is niet het totaal aantal leden waar het aan ligt.
Het ligt aan het aantal leden dat een stem heeft uitgebracht!
Dat aantal is heel erg laag!  ??? :'(

En gezien de "prestatie" van de bonden verwacht ik zeker niet dat er meer mensen lid zullen worden.
Laten we eerlijk zijn: Wie wil er nu lid worden van een vereniging die voor jou een slechtere cao heeft geregeld?

wessie

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: de voor stemmers hebben gewonnen er is eindelijk een CAO
« Reactie #74 Gepost op: vrijdag 1 februari 2013, 12:18 »

In totaal hebben dus slechts 15,1% van de leden gestemd!

Schandalig toch !!!!!
En slecht 8% heeft voor gestemd.
Das echt representatief.