Auteur Topic: Vakbonden reageren op commotie rond cao beveiliging  (gelezen 5608 keer)

Beveiliging Nieuws

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 34
  • Beveiliging Nieuws dé beveiliging website van NL!
    • Bekijk profiel
    • Beveiliging Nieuws
Vakbonden reageren op commotie rond cao beveiliging
« Gepost op: vrijdag 18 januari 2013, 17:32 »
Er is momenteel veel commotie rond een voorstel voor de nieuwe cao beveiliging. Op onder andere beveiligingsforum.nl wordt opgeroepen om tegen het nieuwe voorstel van de werkgevers te stemmen.

Bron: www.beveiligingnieuws.nl/nieuws/15990/Vakbonden_reageren_op_commotie_rond_cao_beveiliging.html

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Vakbonden reageren op commotie rond cao beveiliging
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013, 18:41 »
Er is momenteel veel commotie rond een voorstel voor de nieuwe cao beveiliging. Op onder andere beveiligingsforum.nl wordt opgeroepen om tegen het nieuwe voorstel van de werkgevers te stemmen.

Bron: www.beveiligingnieuws.nl/nieuws/15990/Vakbonden_reageren_op_commotie_rond_cao_beveiliging.html

Kennelijk stemmen er veel leden tegen en beginnen de bonden een "slotoffensief". Zij  doen daarbij net alsof het alleen door dit forum komt. Maar als je even gewoon naar de cijfers kijkt (en ik begrijp, dat is voor een bondsbestuurder moeilijk, die laat dat liever aan anderen over!), dan zie je dat het aantal mensen wat hier meedoet en meeleest echt niet zo heel veel is.

Kennelijk zijn ook andere leden niet overtuigd geraakt door het verhaal van de vakbond. Gelukkig maar dat niet iedereen zo maar klakkeloos alles geloofd. Ik denk dat de bonden eens de hand in eigen boezem moeten steken. Dithele traject is 1 grote soap geweest, waarbij de bonden met oogkleppen op door zijn blijven gaan, terwijl er toch duidelijke signalen waren dat een (groot) deel van de achterban het niet zag zitten.

En door op voorhand te gaan roepen dat je niet meer terugkeert naar de onderhandelingstafel als de meerderheid van de leden Nee zegt, daarmee zet je helemaal de boel op scherp. Dit os een vakbond onwaardig.... :(

Bromsnor

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 710
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securitas
  • Functie: Beveiligingsbeambte
Re: Vakbonden reageren op commotie rond cao beveiliging
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 29 januari 2013, 04:19 »
Er is momenteel veel commotie rond een voorstel voor de nieuwe cao beveiliging. Op onder andere beveiligingsforum.nl wordt opgeroepen om tegen het nieuwe voorstel van de werkgevers te stemmen.

Bron: www.beveiligingnieuws.nl/nieuws/15990/Vakbonden_reageren_op_commotie_rond_cao_beveiliging.html

Leuk dit stuk, maar wel erg vlak.
Op beveiligingsforum komen de tegenstanders met goede, onderbouwde vragen/opmerkingen.
De bonden geven hier, tot nog toe, geen onderbouwde reactie op.
De oproep om tegen te stemmen komt dus niet zomaar uit de lucht vallen.
Daar lees ik niets van terug in dit stuk.
Help jezelf, wordt lid van een vakbond!

PFSO

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 509
    • Bekijk profiel
Re: Vakbonden reageren op commotie rond cao beveiliging
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 29 januari 2013, 04:21 »
Leuk dit stuk, maar wel erg vlak.
Op beveiligingsforum komen de tegenstanders met goede, onderbouwde vragen/opmerkingen.
De bonden geven hier, tot nog toe, geen onderbouwde reactie op.
De oproep om tegen te stemmen komt dus niet zomaar uit de lucht vallen.
Daar lees ik niets van terug in dit stuk.

Moeten we maar naar de bijeenkomsten komen.. Ik snap dat echt niet hoor. Ik weet daarom ook zeker dat WIJ gelijk hebben met alle punten en dat deze CAO zeker niet ok is.