Auteur Topic: Tips om in de beveiliging aan de slag te komen  (gelezen 6931 keer)

DeVos

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Tips om in de beveiliging aan de slag te komen
« Gepost op: maandag 8 oktober 2012, 23:24 »
Beste mensen!

Ik ben al een tijdje opzoek naar mogelijkheden om in te stromen in de beveiliging, helaas heb ik hier
geen papieren voor en heb ik helaas niet de luxe om een aantal maanden zonder inkomen te zitten.

Wel heb ik een jaar geleden een MBO-4 opleiding afgerond maar helaas in een andere richting.

Nu ben ik opzoek naar tips waar ik eventueel wel kan aankloppen/bellen om een plek te bemachtigen!
Ik snap dat er eventueel geen namen genoemd mogen worden, maar tips via de mail zijn ook altijd welkom!

Met vriendelijke groeten, J. de Vos

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.368
    • Bekijk profiel
Re: Tips om in de beveiliging aan de slag te komen
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 9 oktober 2012, 00:00 »
Als je tips wilt hebben, dan is het wel zo handig om in ieder geval even de regio waarin je wilt werken te vemelden? Anders krijg je een tip dat er in Maastricht iets is, terwijl je in Groningen woont!

Heb je al gekeken op de site van (de grotere) beveiligingsbedrijven. Het is soms namelijk mogelijk om ongediplomeerd aan het werk te gaan, de opleiding wordt dan door het beveiligingsbedrijf betaald, jij hebt een jaar de tijd om het diploma te halen.

Libo

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 96
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Tips om in de beveiliging aan de slag te komen
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 9 oktober 2012, 10:14 »
Je kunt de opleiding volgen terwijl je meteen werkt en verdient. Dat heet de BBL-leerweg (beroepsbegeleidende leerweg). In het bedrijvenregister van ECABO kun je zien welke leerbedrijven BBL-plekken aanbieden. Zoek op 'Beveiliger' en een plaats. Evt. kun je een straal invullen waarbinnen je wilt zoeken rondom je woonplaats. http://mijn.ecabo.nl/zoeken.

DeVos

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Re: Tips om in de beveiliging aan de slag te komen
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 9 oktober 2012, 11:35 »
Uiteraard stom om de regio niet te vermelden, het gaat om de regio apeldoorn. De grotere bedrijven heb ik inderdaad al bekeken net als stagemarkt.nl etc om te kijken welke bedrijven eventueel plaatsen aanbieden.
Ecabo was mij nog onbekend dat is de volgende stop.

Bedankt voor de reacties!

Libo

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 96
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Tips om in de beveiliging aan de slag te komen
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 9 oktober 2012, 12:57 »
Er is een link tussen stagemarkt en ECABO.nl in die zin dat de bedrijven die op stagemarkt staan erkend zijn als leerbedrijf.

Erwin

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
  • Functie: beveiliger
Re: Tips om in de beveiliging aan de slag te komen
« Reactie #5 Gepost op: maandag 22 oktober 2012, 20:01 »
De meeste grotere bedrijven bieden zelfs een opleiding tot beveiliger aan. Wel is het zo dat men een x aantal uren bij dat bedrijf moet blijven werken omdat anders de opleiding alsnog in rekening wordt gebracht. Een tweede optie is om zelf de opleiding te beginnen, thuis of via een ROC. En iedere ROC beschikt over een lijst met stage adressen. En indien het stage adres zeer tevreden is, bestaat de mogelijkheid dat je na het behalen van de opleiding indienst genomen wordt.
ABM - BHV - AED - BRANDWACHT - BOA