Auteur Topic: Incidenten registratie ?  (gelezen 6750 keer)

Chess

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 42
  • Operationeel manager en stage begeleider
    • Bekijk profiel
Incidenten registratie ?
« Gepost op: zondag 5 augustus 2012, 09:49 »
Ja, ik weet dat er al veel programma's bestaan over incidentenregistratie en dat je die kunt kopen voor 195 euro per maand of meer, maar mijn ervaring is dat ik dan nét dat ene niet kan wat ik graag wil hebben. Jullie kennen het wel, ik noem dat het Windows systeem.

Ik ben redelijk handig met spreadsheets (me baas noemt me een nerd) en bouw ze dus liever zelf.
Zeg maar meer het "Open Office" systeem heb ik voor ogen. Het basissysteem krijg je en je kunt veranderen wat je wilt. Okee, dat kost inderdaad heel wat meer programmeerwerk, maar die is dan voor mijn rekening.

Ik zou hier natuurlijk een lijstje kunnen geven van wat ik zelf al bedacht heb, maar ik heb liever een blanco "mind" bij jullie.

Ik zou van jullie graag willen weten welke input naar jullie idee zinvol zou zijn, maar ook welke output.
Als voorbeeld:
- als input: poging tot inbraak.
- welke output is dan belangrijk? Plaats, tijd, signalement dader(s), kenteken voertuig?  noem maar op?

Nu kun je natuurlijk 1000 zaken als output noemen maar als je die vervolgens statistisch gaat verwerken dan hou je niks meer over, dus je moet selctief zijn wil het zinvol blijven.

De meeste lezers en lezeressen heb ik nu al verloren denk ik. :)

Denk er eens over na en plaats hier zinvolle bijdrages.
Komen er veel en zinvolle reacties dan zal ik het programma : "Beveiligingsforum incidentenregistratie"  gaan noemen en dan kan iedereen het gratis van me krijgen ! Nou ja, iedereen die een bijdrage heeft geleverd he?

p.s. Planner, Ik heb net me zelf gemaakte plansysteem in gebruik genomen en het werkt echt boven verwachting.



Petrus

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
Re: Incidenten registratie ?
« Reactie #1 Gepost op: zondag 5 augustus 2012, 12:19 »
Ja, ik weet dat er al veel programma's bestaan over incidentenregistratie en dat je die kunt kopen voor 195 euro per maand of meer, maar mijn ervaring is dat ik dan nét dat ene niet kan wat ik graag wil hebben. Jullie kennen het wel, ik noem dat het Windows systeem.

Ik ben redelijk handig met spreadsheets (me baas noemt me een nerd) en bouw ze dus liever zelf.
Zeg maar meer het "Open Office" systeem heb ik voor ogen. Het basissysteem krijg je en je kunt veranderen wat je wilt. Okee, dat kost inderdaad heel wat meer programmeerwerk, maar die is dan voor mijn rekening.

Ik zou hier natuurlijk een lijstje kunnen geven van wat ik zelf al bedacht heb, maar ik heb liever een blanco "mind" bij jullie.

Ik zou van jullie graag willen weten welke input naar jullie idee zinvol zou zijn, maar ook welke output.
Als voorbeeld:
- als input: poging tot inbraak.
- welke output is dan belangrijk? Plaats, tijd, signalement dader(s), kenteken voertuig?  noem maar op?

Nu kun je natuurlijk 1000 zaken als output noemen maar als je die vervolgens statistisch gaat verwerken dan hou je niks meer over, dus je moet selctief zijn wil het zinvol blijven.

De meeste lezers en lezeressen heb ik nu al verloren denk ik. :)

Denk er eens over na en plaats hier zinvolle bijdrages.
Komen er veel en zinvolle reacties dan zal ik het programma : "Beveiligingsforum incidentenregistratie"  gaan noemen en dan kan iedereen het gratis van me krijgen ! Nou ja, iedereen die een bijdrage heeft geleverd he?

p.s. Planner, Ik heb net me zelf gemaakte plansysteem in gebruik genomen en het werkt echt boven verwachting.

Even kijken of ik je snap, je wilt een systeem dat als jij aangeeft dit feit (bv inbraak), dan deze feiten (plaats, tijd, sign.) en acties? En dat automatisch invullen bij basisgegevens waardoor een maandrapport het eindresultaat is?

Raymond

  • Gast
Re: Incidenten registratie ?
« Reactie #2 Gepost op: maandag 6 augustus 2012, 17:07 »
Poging tot inbraak:
Je noemde zelf al tijd, signalement etc, maar onderstaande lijkt me ook van belang:
- Welke zone in alarm
- Wie volgt het alarm op (WA / Surveillant)
(er vanuit gaan dat de surveillant word gealarmeerd)
- Bevindingen surveillant (braakschade / personen in het pand etc)
- Politie gealarmeerd?
- WA gealarmeerd?
- Referentienummer specifieke rapportage.

Dit is wat je bedoelde toch? Zo ja, welke incidenten had je nog meer voor ogen?
Brandmelding, wateroverlast, (bedrijfs)ongeval, vernieling?
« Laatst bewerkt op: maandag 6 augustus 2012, 17:09 door Raymond »

Chess

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 42
  • Operationeel manager en stage begeleider
    • Bekijk profiel
Re: Incidenten registratie ?
« Reactie #3 Gepost op: zondag 16 september 2012, 05:45 »
Even kijken of ik je snap, je wilt een systeem dat als jij aangeeft dit feit (bv inbraak), dan deze feiten (plaats, tijd, sign.) en acties? En dat automatisch invullen bij basisgegevens waardoor een maandrapport het eindresultaat is?

Nou Petrus, we zijn nu al een heel stuk verder en er komt wat zicht op het systeem. Heb gelukkig wat mensen gevonden die mee willen denken. Maar je bent meer dan welkom om mee te denken.

Stuur maar een prive berichtje met je e-mail adres, dan voeg ik je toe.

Chess

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 42
  • Operationeel manager en stage begeleider
    • Bekijk profiel
Re: Incidenten registratie ?
« Reactie #4 Gepost op: zondag 16 september 2012, 05:55 »
Ik heb nu van gedachten gewisseld met mensen die weten waar ze over praten.

De voor gesprekken hebben plaats gevonden en ik ben er zeker slimmer van geworden.
Ik heb het systeem nu in me hoofd zitten en ga beginnen met bouwen.
Iedereen is welkom om mee te denken, maar ik ga nu wel beginnen, dus over een maand er bij komen dan ben je te laat. Dit soort systemen zijn niet even simpel om te bouwen.
Nu mee doen of....... laat maar.

« Laatst bewerkt op: zondag 16 september 2012, 05:58 door Chess »