Auteur Topic: aritech cs 375 met cs 7501  (gelezen 11580 keer)

gerardvdveen

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
aritech cs 375 met cs 7501
« Gepost op: maandag 22 augustus 2011, 16:00 »
Kan iemand mij helpen met het volgende probleempje:  een aritech cs 375 met cs7501 die een melding geeft: communicatie fout.  de meldingen komen gewoon door bij de meldkamer. de test melding laat het wel eens afweten  Ik heb de installatie overgenomen bij varel weg ik heb wel de docu\'s in ned en engels maar ik tast hiermee wat in het duister....

hansie

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: aritech cs 375 met cs 7501
« Reactie #1 Gepost op: maandag 22 augustus 2011, 19:12 »
heel toevallig op isdn lijn met ADSL ?

gerardvdveen

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
Re: aritech cs 375 met cs 7501
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 23 augustus 2011, 07:28 »
hmm goeie, naar mijn weten zit er geen adsl op. het eea is gebeurt na de omzetting naar een andere meldkamer.

hansie

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: aritech cs 375 met cs 7501
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 23 augustus 2011, 17:13 »
Zitten er tussen de laatste testmelding en de verwachte volgende testmelding nog andere meldingen naar de meldkamer? Heb geval meegemaakt dat meldkamer geen twee testmeldingen na elkaar aankon. Gebeurde vooral in het weekend. Vrijdag avond laatste inschakeling zaterdag testmelding en de testmelding van zondag werdt niet gelogd.Was volgens mij bij meldkamer securicor.

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
Re: aritech cs 375 met cs 7501
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 23 augustus 2011, 19:49 »
ik heb ook een keer gehoord dat de isdn lijn in een soort slaapstand kan vallen. Welke versie NT1 zit er? Voor de zekerheid vervangen voor een S7? Wanneer er ADSL zit kan je het met een CS paneel vergeten. Gaat niet goed werken.
We horen graag of er vooruitgang is!
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: aritech cs 375 met cs 7501
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 24 augustus 2011, 00:15 »
Wat Pietje zegt over de \"slaapstand\", KPN de lijn \"synchroon\" in laten stellen kan wel eens helpen.
Is zeg maar de \"spaarstand\" uit laten zetten van de lijnspanning.

gerardvdveen

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
Re: aritech cs 375 met cs 7501
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 24 augustus 2011, 07:30 »
dank voor de reacties, van de \"slaapstand isdn\" had ik ook al gehoord, dat is echter niet het probleem. alle meldingen komen gewoon binnen ( in/uit schakelingen en alarmen ) echter niet de testmelding. alleen als ik een handmatige test doe. het eea is gebeurt na de omzetting na de andere meldkamer. zelf denk ik aan een rappotage die foutief is ingesteld ( mischien wel toen ik de prom en tel van de nieuwe meldkamer er in heb gezet.) wel schoot me laatst binnen iets met de vroegere cmk\'s dat als je uit de programering komt en de tijd niet opnieuw insteld er geen test melding word verstuurd. kan dit ook bij de cs het geval zijn?

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: aritech cs 375 met cs 7501
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 24 augustus 2011, 16:57 »
Citaat van: gerardvdveen

..............wel schoot me laatst binnen iets met de vroegere cmk\'s dat als je uit de programering komt en de tijd niet opnieuw insteld er geen test melding word verstuurd. kan dit ook bij de cs het geval zijn?


Dan zou hij 1 keer de testmelding niet versturen, maar de daarop volgende 24 uurs melding weer wel.

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
Re: aritech cs 375 met cs 7501
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 24 augustus 2011, 23:42 »
ja, een cs haalt de tijd uit het isdn netwerk... Dat gaat dus vanzelf. Wat je ook moet doen is in de cs de testmelding op dagen zetten met interval 1. Er schijnt iets raars te zijn wanneer je uren doet met interval 24.

Tip van Flip!
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.

gerardvdveen

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
Re: aritech cs 375 met cs 7501
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 25 augustus 2011, 07:37 »
dankje met deze tip ga ik wat doen B)

gerardvdveen

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
Re: aritech cs 375 met cs 7501
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 6 september 2011, 07:30 »
hoi, ik heb je tip geprobeerd, echter deze werkt toch niet, want bij aankomst bleek dit al zo ingesteld te staan. de cs stuurt zo nu en dan een testmelding vaak niet. welzag ik dat er adsl op de isdn zit. alle andere meldingen komen gewoon wel door. en ik hou de storing \"comm. fout\"  weet je misschien nog een oplossing?? of weet je waar ik de nederlandstalige install. handleiding van de cs 7501 kan krijgen ( wij hebben geen account bij gs security of aritech)

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
Re: aritech cs 375 met cs 7501
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 6 september 2011, 16:44 »
Houd maar op. Er zit ADSL op. Gaat NIET werken!
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: aritech cs 375 met cs 7501
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 7 september 2011, 18:22 »
@ pietje: Beetje kort door de bocht niet, heeft waarschijnlijk altijd al zo gezeten en gewerkt, hij heeft alleen van meldkamer gewisseld.

Ik zou om te beginnen de dsl splitter eens wisselen of tijdelijk eens verwijderen (indien mogelijk). Die willen weleens kaput gaan.

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
Re: aritech cs 375 met cs 7501
« Reactie #13 Gepost op: woensdag 7 september 2011, 19:37 »
Misschien kort door de bocht, maar ik spreek wel uit ervaring! Je wilt niet weten hoeveel tijd en moeite ik er al in heb zitten. Daarom, misschien is het beter naar een toekomstige oplossing te gaan met een ip adapter. Scheelt je ook een hoop in de belkosten.

Doe er je voordeel mee.

Groet,
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.