Auteur Topic: PSTN alarm (initial varel vs36) overzetten naar Ziggo Lijn  (gelezen 5906 keer)

RF

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: PSTN alarm (initial varel vs36) overzetten naar Ziggo Lijn
« Reactie #15 Gepost op: maandag 10 mei 2021, 10:05 »
Hi Ben,

Ik snap enerzijds je reactie, maar ik denk dat je de situatie vast ook wel snapt in plaats van verbaasd te zijn.

Als je een alarm systeem hebt wat jaarlijks wordt onderhouden, goed werkt en aan de eisen voldoet dan is de eerste reactie niet vervangen als de telefoonlijn, die los staat van de centrale, niet meer actief is. Dan ga je eerst kijken of het huidige systeem niet kan werken op een andere lijn en dat is ook de initiële vraag (zie onderwerp: PSTN alarm omzetten naar ziggo lijn).

Uiteindelijk gaat het over de keuzes die je kunt maken in de huidige situatie. Daarbij heb ik altijd geleerd alle mogelijkheden te onderzoeken, voor en nadelen af te wegen, en een goed overwogen keuze te maken.
Uiteraard moet je het niet willen om aan een oude installatie te gaan knutselen als daarbij de kosten de helft zijn van de kosten van een nieuwe installatie. Maar mocht het met een simpele handeling over te zetten zijn naar een andere lijn dan is het zonde om een nieuwe installatie te installeren toch?

Ik ben niet verbaasd, maar vindt het fijn dat de forum leden meedenken om tot een goede keuze te komen.

Voor wat betreft de keuze: We hebben besloten om een nieuwe installatie te nemen met app melding (mede op basis van de input van een aantal mede forum leden, wat zeer waardevol was).

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
Re: PSTN alarm (initial varel vs36) overzetten naar Ziggo Lijn
« Reactie #16 Gepost op: donderdag 13 mei 2021, 23:25 »
Top! Veel gebruiksgemak ermee! 👍
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.

Erikie

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 19
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: PSTN alarm (initial varel vs36) overzetten naar Ziggo Lijn
« Reactie #17 Gepost op: woensdag 2 juni 2021, 22:26 »
Ik zit met enige verbazing de discussie hier te volgen. We hebben het hier dus over apparaten die meer dan 20 jaar oud zijn. Als ik het goed begrijp is het de bedoeling dat hiermee een betrouwbare installatie gebouwd gaat worden die diefstalgevoelige producten gaat bewaken(en dat dan ook weer enige tijd gaat doen)?

Ben het helemaal met je eens. Deze centrale is technisch afgeschreven.

HandokoF

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 129
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Werkvoorbereider beveiliging
Re: PSTN alarm (initial varel vs36) overzetten naar Ziggo Lijn
« Reactie #18 Gepost op: donderdag 3 juni 2021, 00:06 »
Als het goed is heeft de ziggo modem 2 telefoon aansluitingen. Ik heb al eens mee gemaakt dat ziggo de modem voor een klant heeft vervangen en dat ze het alarm systeem op telefoonlijn 1 hebben aangesloten. Echter was het signaal niet op lijn 1 maar op lijn 2. Heb je ook geprobeerd om het CD paneel op de lijn 2 van de PSTN lijn aan te sluiten op de ziggo modem?