Auteur Topic: galaxy 16 plus V3.01  (gelezen 15673 keer)

ahmet922

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
galaxy 16 plus V3.01
« Gepost op: zaterdag 7 april 2012, 14:02 »
hallo,
ik heb  een galaxy 16+ V3.01 gekocht om het te leren programaren ik ben zel insatallateur maar heb nooit met deze centrale gewerkt ook heb ik de installatie handleiding .
De centrale zou op fabrieksinstelling gezet zijn dus standaard codes .
Mijn vraag is als ik deze centrale in op zet met de gebruikers code geet het in het begin modem/kiezer fout  daarna schakelt het in ,ik heb voorlopig geen telefoonlijn.
Op alle zones zijn 1k weerstanden geplaats .
als het alarm opstaat en ik een zone loskoppel moet hij een alarm geven op de display en moet het zoemer toch  piepen op de klavier. het reageerd niet geen enkele zone .
Ik vind het ook raar dat het display leeg is als het alarm opstaat.
De zones zijn om te test allemaal op inbraak gezet.
Kan er iemand mij een programmatie geven dat ik gewoon kan starten.
mvg.
ahmet

ear

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
Re: galaxy 16 plus V3.01
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 7 april 2012, 14:27 »

ear

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel

ahmet922

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Re: galaxy 16 plus V3.01
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 7 april 2012, 15:20 »
hallo collega,

ik heb de handleidingen al als ik het syteem opzet en een alarm maak via de zones reageerd het centrale er niet op op het klavier gebeurt er niks heb de programmatie overlopen maar vind niks .

Sjaakln

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
Re: galaxy 16 plus V3.01
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 7 april 2012, 16:28 »
Kijk anders even op www.0900steunpunt.nl

ahmet922

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Re: galaxy 16 plus V3.01
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 7 april 2012, 16:37 »
heb de oorzaak gevonden,het zat nog in de installateurs menu daarom reageerde het niet vind ik raar als ik het gebruikers code ingegeven heb ging het systeem op en ging het tekst weg op de display zoals het zou moeten zijn ,raar maar heeft even geduurd om het op te lossen.
weet er iemand nog als men geen telefoon lijn heeft hoe men de kiezerfout/modem kan uitschakelen ik zal ook ondertussen verder onderzoeken.......

ear

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
Re: galaxy 16 plus V3.01
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 7 april 2012, 16:44 »
zijn de zones niet overbrugd

ahmet922

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Re: galaxy 16 plus V3.01
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 7 april 2012, 16:55 »
nee in het begin dacht ik ook in die richting maar het had te maken met installateursmode waarschijnlijk zat ik er nog in terwijl ik het centrale in dienst gezet had mag niet eigenlijk.
telefoon fout ook opgelost lagetelefoonspanning uitdienst gezet nu komt de foutmelding er niet op.
nu verder oefenen met de galaxy .

ElmarT

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 107
    • Bekijk profiel
Re: galaxy 16 plus V3.01
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 7 april 2012, 17:12 »
Je schrijft dat je 1 weerstand van 1k hebt geplaatst en je hebt ingeschakeld terwijl de installateursmode nog actief was.
Door het loshalen van de enkele weerstand veroorzaak je geen alarm maar een sabotage. Doordat de centrale nog in instalateurs mode staat wordt er geen alarm melding gegeven bij sabotage. Dat is dus je probleem.
Twee mogelijkheden, eerst uit instalateurs mode halen voor je inschakeld of de zone aansluiten met twee weerstanden zoals in de handleiding staat aangegeven (en dan schakelaartje, magneet contact, pir,.. over een van de twee weerstanden om alarm te simuleren)

Groet,
Elmar

ahmet922

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Re: galaxy 16 plus V3.01
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 7 april 2012, 17:29 »
zoals ik zei zat ik nog in de installateursmode zonder dat ik het wist terwijl ik inhet installateursmode zat heb ik 1234 code ingegeven en ging de centrale indienst zonder een melding van sabotage te geven terwijl het zogezegd indienst zat maatkte ik een sabotage alarm en het klavier reageerde er niet op vond ik raar, omdat ik nieuw ben met de galaxy had ik de situatie niet door maar heb ondertussen opgelost gekregen.

Ronald-42

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 119
    • Bekijk profiel
Re: galaxy 16 plus V3.01
« Reactie #10 Gepost op: zondag 8 april 2012, 16:04 »
Als je nieuw bent met de galaxy en er mee wilt oefenen gebruik dan elke Galaxy maar NIET de Galaxy 16. Deze is totaal afwijkend van de andere series. Kun je het met 1 (XL, G2, G3, Dimension of Flex) dan lukt het, indien het mogelijk is op het andere model, op iedere andere serie maar NIET met de 16.

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: galaxy 16 plus V3.01
« Reactie #11 Gepost op: zondag 8 april 2012, 17:12 »
Das inderdaad correct.

ahmet922

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Re: galaxy 16 plus V3.01
« Reactie #12 Gepost op: maandag 9 april 2012, 15:29 »
Er zijn er zoveel types van galaxy ik wist niet welke serie ik moest kopen er zijn er zoveel op internet die te koop staan ik heb alleen opgelet dat het een kiezer heeft en sms kan sturen en de prijs was ook ok voor 70 euro centrale +klavier die nog netjes uitzag zonder verkleurt te zijn.
Dank u voor de reacties.