Auteur Topic: Mijn camera set aansluiten op internet  (gelezen 10958 keer)

MartinHaan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 136
  • Elke uitsmijter begint als een zacht eitje!!!!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Algemeen manager / Teamleider Horeca/Events / Teamleider Zorginstellingen
Mijn camera set aansluiten op internet
« Gepost op: woensdag 4 januari 2017, 02:35 »
Hallo professionals,

Van camerasystemen een kleine basis kennis, maar dan houd het wel op.

Ik heb voor thuis een camera set.
4 draadloze camera's met een 7 inch beeldschermpje waarbij ik door middel van een sd kaart de beelden kan opnemen.

Er zit echter geen aansluiting op tot internet kwam ik achter. Helaas in een aanbieding gekocht, dus terugsturen is niet mogelijk.
Wat er wel op zit is een video uitgang, waarmee ik het beeld op van het schermpje op een groter beeld kan krijgen.

Bestaat de mogelijkheid, dat ik een systeem als dit, alsnog op internet kan krijgen? En zo ja, is dit een beetje simpel te realiseren?

Hoor graag jullie reactie, alvast bedankt!

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Mijn camera set aansluiten op internet
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 4 januari 2017, 03:25 »
Martin, ff 1 ding. Je geeft aan er weinig verstand van te hebben. Vervolgens prijs je het materiaal cq. de site waar je het gekocht hebt aan als keigoed.

Dan sla je in mijn ogen de plank mis. iemand wil duidelijk uitleg over iets, dan krijgt diegene dat ook.


Je kunt ook even in je beginpost vermelden welk systeem dat is(wifi?, Merk?, Type?, aantal camera`s?, etc.)
Dan kunnen we je makkelijker helpen.

Ja, dit is een forum voor en door beveiligers en iedereen die er mee te maken krijgt, maar let wel even op wat je schrijft. Gerrit heeft me al een keer op iets gewezen waar ik hem dankbaar voor ben.

Is dat toevallig een Abus-systeempje? Dan kun je idd niet het internet op en heb je zonder eerst te kijken een miskoop gemaakt.
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

MartinHaan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 136
  • Elke uitsmijter begint als een zacht eitje!!!!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Algemeen manager / Teamleider Horeca/Events / Teamleider Zorginstellingen
Re: Mijn camera set aansluiten op internet
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 4 januari 2017, 04:30 »

Citaat
Martin, ff 1 ding. Je geeft aan er weinig verstand van te hebben. Vervolgens prijs je het materiaal cq. de site waar je het gekocht hebt aan als keigoed.

Ik denk dat je even een cursus begrijpend lezen moet gaan volgen. ik zeg nergens dat ik dit setje aanmerk als keigoed! De site waar ik mijn spullen weg heb, bevalt inderdaad goed. Mij vraag gaat dan ook niet over kwaliteit, maar over een functie die eventueel gecreëerd kan worden!

Citaat
Dan sla je in mijn ogen de plank mis. iemand wil duidelijk uitleg over iets, dan krijgt diegene dat ook.
ik denk dat jij de plank mis slaat. Ik denk dat je doelt op een post waar ik gereageerd heb over iemand die een camera zocht voor bij haar thuis. Het setje wat ze als voorbeeld aangaf, is kwalitatief niet het beste, en dat gaf ik ook aan. En indien ze een dergelijk setje zocht, dit voor minder geld ook word aangeboden.

De camera daarentegen welke ik ter voorbeeld aangaf wel een optie te zijn, heeft een super scherp beeld(deze heb ik namelijk thuis gehad) en is makkelijk voor de mensen zonder al te veel kennis(ik dus ook) te installeren en te gebruiken.


Citaat
Je kunt ook even in je beginpost vermelden welk systeem dat is(wifi?, Merk?, Type?, aantal camera`s?, etc.)
Dan kunnen we je makkelijker helpen.

Ik heb geen idee wat voor systeem het is, moet ik eerst thuis kijken. het betreft een schermpje van 7 inch, met 4 camera's. Enige uitgang die erop zit is een video uitgang voor een groter beeldscherm bijv.

Wifi zit er dus niet op, anders had ik ook wel op internet gekund.

Citaat
Ja, dit is een forum voor en door beveiligers en iedereen die er mee te maken krijgt, maar let wel even op wat je schrijft. Gerrit heeft me al een keer op iets gewezen waar ik hem dankbaar voor ben.
Ik let zeker wel op wat ik schrijf, let jij maar goed op wat je leest, alvorens je zomaar je mening verkondigd.

Citaat
Is dat toevallig een Abus-systeempje? Dan kun je idd niet het internet op en heb je zonder eerst te kijken een miskoop gemaakt.
geen idee wat je met een abus systeempje bedoelt.



Ik heb een groot terrein achter thuis, waar ik oa een dubbele loods heb staan. Maar als ik achter aan het werk ben, zie ik niet als er iemand bij mij op terrein komt. Met dit setje wou ik ervoor zorgen dat ik met het schermpje en de camera's, de mensen kon zien als ze op het terrein kwamen.
het heeft dus niet de functie van beveiligingscamera, vandaar de resolutie ook niet belangrijk is. Als ik maar zie dat er wat loopt.
Alleen nu heb ik een dubbele loods, en het idee was om het schermpje in de ene loods te hangen, en via een tablet de andere loods te voorzien. Ik dacht dat elk dergelijk setje een internetingang had. Maar dus niet.

Mocht het niet mogelijk zijn, dan verpats ik deze weer, en bestel ik een andere. Maar mocht het wel mogelijk zijn, dan kan ik dit setje gewoon gebruiken.

Marx

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 239
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Mijn camera set aansluiten op internet
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 5 januari 2017, 13:55 »
Een klein simpel dvr (met internet) kopen de av ingang op de ingang van dvr  en je heb beeld op internet. Kwaliteit zal niet optimaal zijn aangezien 4 beelden op 1 kanaal.

E-elektro

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • www.e-elektro.nl
  • Bedrijf: e-elektro
Re: Mijn camera set aansluiten op internet
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 6 januari 2017, 16:46 »
Lijkt erop dat de set van ali baba is, een recorder zonder harddisk en met wifi camera's is in mijn ogen niet van (kwalitief) hoog niveau.
Mijn advies is om een vakman in te schakelen en professioneel aan te leggen(bedraad) camera's en recorder aan te schaffen. Een vakman zal ook de apparatuur leveren die gewenst is en aan kunnen geven wat mogelijk.
Meer waar voor je geld en langer/meer plezier van.

« Laatst bewerkt op: vrijdag 6 januari 2017, 16:56 door E-elektro »

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Mijn camera set aansluiten op internet
« Reactie #5 Gepost op: zondag 8 januari 2017, 12:19 »
Ik denk dat je even een cursus begrijpend lezen moet gaan volgen. ik zeg nergens dat ik dit setje aanmerk als keigoed! De site waar ik mijn spullen weg heb, bevalt inderdaad goed. Mij vraag gaat dan ook niet over kwaliteit, maar over een functie die eventueel gecreëerd kan worden!
ik denk dat jij de plank mis slaat. Ik denk dat je doelt op een post waar ik gereageerd heb over iemand die een camera zocht voor bij haar thuis. Het setje wat ze als voorbeeld aangaf, is kwalitatief niet het beste, en dat gaf ik ook aan. En indien ze een dergelijk setje zocht, dit voor minder geld ook word aangeboden.

De camera daarentegen welke ik ter voorbeeld aangaf wel een optie te zijn, heeft een super scherp beeld(deze heb ik namelijk thuis gehad) en is makkelijk voor de mensen zonder al te veel kennis(ik dus ook) te installeren en te gebruiken.


Ik heb geen idee wat voor systeem het is, moet ik eerst thuis kijken. het betreft een schermpje van 7 inch, met 4 camera's. Enige uitgang die erop zit is een video uitgang voor een groter beeldscherm bijv.

Wifi zit er dus niet op, anders had ik ook wel op internet gekund.
Ik let zeker wel op wat ik schrijf, let jij maar goed op wat je leest, alvorens je zomaar je mening verkondigd.
geen idee wat je met een abus systeempje bedoelt.



Ik heb een groot terrein achter thuis, waar ik oa een dubbele loods heb staan. Maar als ik achter aan het werk ben, zie ik niet als er iemand bij mij op terrein komt. Met dit setje wou ik ervoor zorgen dat ik met het schermpje en de camera's, de mensen kon zien als ze op het terrein kwamen.
het heeft dus niet de functie van beveiligingscamera, vandaar de resolutie ook niet belangrijk is. Als ik maar zie dat er wat loopt.
Alleen nu heb ik een dubbele loods, en het idee was om het schermpje in de ene loods te hangen, en via een tablet de andere loods te voorzien. Ik dacht dat elk dergelijk setje een internetingang had. Maar dus niet.

Mocht het niet mogelijk zijn, dan verpats ik deze weer, en bestel ik een andere. Maar mocht het wel mogelijk zijn, dan kan ik dit setje gewoon gebruiken.

Julian probeert je te helpen en wat meer duidelijkheid te krijgen over de door jouw aangeschafte rommelspullen. Als je het mij vraagt kom je behoorlijk arrogant uit de hoek.

Je vergeet voor het gemak wel even dat jij jezelf hier aanmeld omdat je ergens niet uit komt en dan is het mi niet slim om zo te reageren op een gebruiker die hier a: al aardig lang actief is b: jou gewoon probeert te helpen.

Voor mij heeft het er in ieder geval voor gezorgd dat ik geen zin meer heb om (inhoudelijk) op je vragen te reageren...

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Mijn camera set aansluiten op internet
« Reactie #6 Gepost op: zondag 8 januari 2017, 21:10 »
Voor mij heeft het er in ieder geval voor gezorgd dat ik geen zin meer heb om (inhoudelijk) op je vragen te reageren...

Mee eens.

MartinHaan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 136
  • Elke uitsmijter begint als een zacht eitje!!!!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Algemeen manager / Teamleider Horeca/Events / Teamleider Zorginstellingen
Re: Mijn camera set aansluiten op internet
« Reactie #7 Gepost op: maandag 9 januari 2017, 01:29 »
Een klein simpel dvr (met internet) kopen de av ingang op de ingang van dvr  en je heb beeld op internet. Kwaliteit zal niet optimaal zijn aangezien 4 beelden op 1 kanaal.

Bedankt, zal hier eens naar kijken! Kwaliteit hoeft niet optimaal te zijn, als ik de mensen maar zie lopen!

MartinHaan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 136
  • Elke uitsmijter begint als een zacht eitje!!!!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Algemeen manager / Teamleider Horeca/Events / Teamleider Zorginstellingen
Re: Mijn camera set aansluiten op internet
« Reactie #8 Gepost op: maandag 9 januari 2017, 01:31 »

Citaat
Lijkt erop dat de set van ali baba is, een recorder zonder harddisk en met wifi camera's is in mijn ogen niet van (kwalitief) hoog niveau.
het beeld is ook niet van hoog niveau, maar dat is in dit geval ook niet nodig, moet enkel zien dat er mensen lopen zodat ik ze kan opvangen.

Citaat
Mijn advies is om een vakman in te schakelen en professioneel aan te leggen(bedraad) camera's en recorder aan te schaffen. Een vakman zal ook de apparatuur leveren die gewenst is en aan kunnen geven wat mogelijk.
Meer waar voor je geld en langer/meer plezier van.

Om het huis heb ik een goeie set staan, deze is aangelegd door een erkend bedrijf. Maar de set waar ik nu over praat, moet enkel werken zodat ik kan zien dat er mensen lopen als ik achter in de loods ben, dus hiervoor een bedrijf inschakelen vind ik te prijzig.

Maar bedankt voor je input!

MartinHaan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 136
  • Elke uitsmijter begint als een zacht eitje!!!!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Algemeen manager / Teamleider Horeca/Events / Teamleider Zorginstellingen
Re: Mijn camera set aansluiten op internet
« Reactie #9 Gepost op: maandag 9 januari 2017, 01:34 »

Citaat
Julian probeert je te helpen en wat meer duidelijkheid te krijgen over de door jouw aangeschafte rommelspullen. Als je het mij vraagt kom je behoorlijk arrogant uit de hoek.

Hij probeert mij niet te helpen, hij begint mij dingen te verwijten, waarin hij de info niet goed heeft gelezen. Dus ja dan ga ik terug reageren.

Citaat
Je vergeet voor het gemak wel even dat jij jezelf hier aanmeld omdat je ergens niet uit komt en dan is het mi niet slim om zo te reageren op een gebruiker die hier a: al aardig lang actief is b: jou gewoon probeert te helpen.

Dat vergeet ik zeker niet, en de mensen die helpen ben ik ook dankbaar. Maar als je zelf al begint met verwijten, terwijl die helemaal in de verkeerde context verteld worden, dan hoef ik ook geen hulp van je!

Citaat
Voor mij heeft het er in ieder geval voor gezorgd dat ik geen zin meer heb om (inhoudelijk) op je vragen te reageren...

Dan moet je je kennis voor je houden! Geen probleem!

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Mijn camera set aansluiten op internet
« Reactie #10 Gepost op: maandag 9 januari 2017, 17:48 »

Dan moet je je kennis voor je houden! Geen probleem!

Gelukkig bepaal jij niet wat ik wel en niet moet  :-*

MartinHaan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 136
  • Elke uitsmijter begint als een zacht eitje!!!!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Algemeen manager / Teamleider Horeca/Events / Teamleider Zorginstellingen
Re: Mijn camera set aansluiten op internet
« Reactie #11 Gepost op: maandag 9 januari 2017, 21:38 »
Gelukkig bepaal jij niet wat ik wel en niet moet  :-*

Dat bepaal ik ook niet, maar zijn je eigen woorden dat je niet inhoudelijk wilt reageren. Dus dan moet je je kennis voor je houden. Gelukkig ben ik niet afhankelijk van jou!

Het probleem is inmiddels verholpen en heb de set draaiende op internet!

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Mijn camera set aansluiten op internet
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 10 januari 2017, 13:53 »
Dat bepaal ik ook niet, maar zijn je eigen woorden dat je niet inhoudelijk wilt reageren. Dus dan moet je je kennis voor je houden. Gelukkig ben ik niet afhankelijk van jou!

Het probleem is inmiddels verholpen en heb de set draaiende op internet!

Nogmaals: Jij bepaalt niet wat ik wel en niet moet.

Fijn dat het werkt en tot ziens!

MartinHaan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 136
  • Elke uitsmijter begint als een zacht eitje!!!!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Algemeen manager / Teamleider Horeca/Events / Teamleider Zorginstellingen
Re: Mijn camera set aansluiten op internet
« Reactie #13 Gepost op: woensdag 11 januari 2017, 01:22 »
Nogmaals: Jij bepaalt niet wat ik wel en niet moet.

Fijn dat het werkt en tot ziens!

Goed Joep!

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 310
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: Mijn camera set aansluiten op internet
« Reactie #14 Gepost op: woensdag 11 januari 2017, 17:27 »
Goed Joep!

Haantjes gedrag...😥
Wie zal het laatste woord hebben in deze...