Auteur Topic: Satel Integra 3e gebied inschakelen als alleen gebied 2 wordt ingeschakeld  (gelezen 1275 keer)

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Ik ben benieuwd of het volgende mogelijk is.
Ik heb een inbraakinstallatie met 3 gebieden
1. woning begane grond
2. woning verdieping
3. garage

Ik schakel het 1e gebied in als we naar bed gaan, dit doen we door een kaartlezer en met dezelfde kaartlezer schakelen we s'morgens ook het alarm weer uit.
Nu zou ik graag willen dat als we gaan slapen en het gebied '1. Woning begane grond' inschakelen dat dan ook automatisch altijd de garage wordt ingeschakeld, echter mag dit niet als we weggaan en het alarm moet er op blijven staan als we het alarm van de woning er af halen.
Wel een voordeel, de uitlooptijd van gebied 1 is veel langer dan van gebied 2.

Nu ik dit zo schrijf, is het misschien mogelijk om een filter aan te maken met het volgende als voorwaarde?

IF gebied 1 = ingeschakeld
AND Gebied 2 = uitgeschakeld
THEN Gebied 3, Inschakelen.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Satel Integra 3e gebied inschakelen als alleen gebied 2 wordt ingeschakeld
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 13 juli 2022, 19:16 »
Is inderdaad zo te regelen.
Zal wel even knutselen worden met fictieve uitgangen maar lijkt me niet zo moeilijk te realiseren.
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Satel Integra 3e gebied inschakelen als alleen gebied 2 wordt ingeschakeld
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 13 juli 2022, 20:13 »
Inmiddels gelukt, de logica was niet zo moeilijk, had meer moeite met, hoe zorg ik er voor dat de uitgang het gebied ook laat inschakelen, maar dat bleek ook niet zo moeilijk te zijn.