Auteur Topic: Handhaving opleiding  (gelezen 7430 keer)

Stacey

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Handhaving opleiding
« Gepost op: vrijdag 16 september 2016, 22:49 »
Beste lezers
Momenteel ben ik aan het oriënteren naar de functie. hondengeleider bij de beveiliging.
Nou vroeg ik me af of mijn diploma handhaver/ boa (buitengewoon opsporingsambtenaar agent ) niveau 3  ook voldoende is. Zo niet wat is voor mij dan de beste optie ?

Alvast bedankt voor het mee denken

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Handhaving opleiding
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 16 september 2016, 23:43 »
Ik denk niet dat het helemaal voldoende zal zijn, maar wellicht krijg je vrijstelling voor bepaalde onderdelen.

Informeer bij de examencommissie van de SVPB

http://www.svpb.nl/over-svp/contact-2/

Wat betreft hondengeleider. Dat is niet iets wat je zo maar even wordt. Het vinden van een baan in de beveiliging is al niet zo makkelijk, en de functie van hondengeleider zie je al helemaal niet vaak. En als die vacatures er zijn, dan zijn er vele mensen die deze functie willen. Zonder ervaring met honden wordt het denk ik heel lastig om een baan als hondengeleider te vinen

Stacey

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Handhaving opleiding
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 16 september 2016, 23:56 »
Top gaan ik daar zeker even naar kijken bedankt.

Maar inderdaad er is nog een lange weg te gaan maar vind het moelijk om de eerste stappen te zetten omdat ik niet goed weet waar ik moet beginnen.

 bedankt voor de reactie.
 


MartinHaan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 136
  • Elke uitsmijter begint als een zacht eitje!!!!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Algemeen manager / Teamleider Horeca/Events / Teamleider Zorginstellingen
Re: Handhaving opleiding
« Reactie #3 Gepost op: maandag 19 september 2016, 01:02 »
Citaat
Ik denk niet dat het helemaal voldoende zal zijn, maar wellicht krijg je vrijstelling voor bepaalde onderdelen
.

Als het minder dan een jaar geleden is dat dit diploma behaald is, dan kun je vrijstellingen aanvragen voor de randvakken zoals nederlands, engels dat soort vakken. Omdat je die op gelijkwaardig niveau of hoger al hebt behaald, kun vrijstelling krijgen. Echter mag dat niet langer dan een jaar geleden zijn.

Betreffende de beveiligings vakken. Dit heeft niks met BOA te maken, enige kans die je misschien hebt, is de wetgeving. Aangezien die op BOA uitgebreider is, kun je dit aanvragen. Maar acht de kans klein.



Citaat
Wat betreft hondengeleider. Dat is niet iets wat je zo maar even wordt.
Waarom niet? De snelste manier is een hond kopen die al getraind is. Deze koop je, je traint er een maand of 2 a 3 mee, zodat je op elkaar ingespeeld word. Je gaat de toetsing dien en hoppa, je bent hondengeleider.

Ga je een puppy van begin af aan trainen, ja dan ben je een lange tijd onder weg.

Citaat
Het vinden van een baan in de beveiliging is al niet zo makkelijk, en de functie van hondengeleider zie je al helemaal niet vaak.
Dat ligt aan je regio.... En wat je wil doen...
In de bouwbeveiliging is genoeg werk voor hondengeleiders...

Citaat
En als die vacatures er zijn, dan zijn er vele mensen die deze functie willen.
Dat is in elke branche zo op moment. Er is meer vraag dan aanbod, dan krijg je dat... Maar in mijn optiek.... Een goede beveiliger zit nooit zonder werk!

Citaat
Zonder ervaring met honden wordt het denk ik heel lastig om een baan als hondengeleider te vinen

Onzin... Juist starters, en dus goedkoop, hebben momenteel meer kans op een baan, dan de ervaren dure beveiliger....