Ik zit met een probleem....
Klant 1.
Satel Versa IP installatie
Doormelding via: Push notificatie, analoog met spraakbericht en email bericht via Gmail.
Klant 2. (mijn test centrale)
Satel Versa IP paneel
Doormelding via: Push notificatie en email bericht via Gmail
Klant 3.
Satel Versa Plus installatie
Doormelding via: Push notificatie, spraak via analoog, sms via GSM en email notificatie via Hotmail.
Nou komt de uitdaging.
Push notificatie van alarmen, telefoonberichten en bij de ene klant een SMS komen netjes en snel binnen.
Email laat het bij alle panelen afweten, althans niet helemaal, het duurt uren voordat het paneel het email bericht verstuurd ( en ja dit doet het paneel, in de verzonden items van de provider staat geen bericht)
Daarnaast krijg ik in de app ook de melding van de realtime klok niet meer binnen.
Heb ik het systeem aan DloadX gehad dan werkt het allemaal voor even, daarna lijkt het een soort slaapstand te worden. Verbind ik het paneel na uren weer met DloadX dan worden er ineens een zooi mails verzonden door het paneel. In de panelen zie je in de log dan ook de melding Module is herstart.
Dit is voor alle panelen gelijk.
Hoe is het aangesloten:
1 Paneel hangt direct aan een Ziggo modem
1 Paneel hangt aan een Procurve switch met Ziggo bridged via een Draytek
1 Paneel hangt aan een KPN V10 ADSL modem.
Wat heb ik gedaan:
Verschillende SMTP providers geprobeerd;
Vast DNS adres (ja ook alternatief bijvoorbeeld ook die van Google);
Vast IP/Gateway/Subnet adres.
Alle panelen hebben de firmware 1.08.
Ik heb de programmeerbestanden al naar de importeur gestuurd, laden hun dit in een paneel dan gaat het goed. Althans op dat moment dat ze testen, of men het ook uren daarna nog heeft geprobeerd weet ik nog niet.
De importeur heeft ook al met Teamviewer meegekeken en alles lijkt goed te staan.
Iemand anders ook deze ervaring, of wellicht nog een tip?