Auteur Topic: Vakantieruen zonder toeslag  (gelezen 127915 keer)

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: Vakantieruen zonder toeslag
« Reactie #30 Gepost op: zaterdag 2 februari 2013, 15:53 »
Voorstel doen dat ORT op vakantie loon weer terug komt. ;D

Dat lijkt me bij de volgende CAO onderhandelingen iets wat op de agenda gezet kan worden. Dan zal toch de meerderheid hun wensen mbt de volgende onderhandelingen kenbaar moeten maken.
En willen is een ding maar krijgen is een tweede.
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.

rene1

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: Vakantieruen zonder toeslag
« Reactie #31 Gepost op: zaterdag 2 februari 2013, 16:36 »
    Ehhmmm  kostenneutraliteit geld toch alleen op het hoofdstuk hoofdstuk 3 arbeidstijd en verlof is een appart hoofdstuk nummer 6 en deze zit niet in de kostenneutrale regeling of heb ik iets gemist ? 

Kan iemand zeggen wat nu wel en wat nu niet onder de kostenneutraliteit valt ! ????
citaat fnf infobrief:
 de evaluatie van de nieuwe cao. Die evaluatie vinden we zo belangrijk omdat daarin geregeld moet worden dat de kostenneutraliteit (de cao mag werkgevers EN werknemers gemiddeld niets kosten op het dossier arbeidstijden)
'
Je komt nu met dit soort vragen NA het tekenen van een akkoord?

unie lid

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 444
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Vakantieruen zonder toeslag
« Reactie #32 Gepost op: zaterdag 2 februari 2013, 17:32 »
    Ehhmmm  kostenneutraliteit geld toch alleen op het hoofdstuk hoofdstuk 3 arbeidstijd en verlof is een appart hoofdstuk nummer 6 en deze zit niet in de kostenneutrale regeling of heb ik iets gemist ? 

Kan iemand zeggen wat nu wel en wat nu niet onder de kostenneutraliteit valt ! ????
citaat fnf infobrief:
 de evaluatie van de nieuwe cao. Die evaluatie vinden we zo belangrijk omdat daarin geregeld moet worden dat de kostenneutraliteit (de cao mag werkgevers EN werknemers gemiddeld niets kosten op het dossier arbeidstijden)

Alles valt onder kostenneutraliteit met uitzondering van de 1, 26% eindejaaruitkering.

leeuw13

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 262
    • Bekijk profiel
Re: Vakantieruen zonder toeslag
« Reactie #33 Gepost op: zaterdag 2 februari 2013, 17:39 »
 ;D dan is de cao nog positiever als dat ik al dacht ;D

unie lid

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 444
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Vakantieruen zonder toeslag
« Reactie #34 Gepost op: zaterdag 2 februari 2013, 18:15 »
;D dan is de cao nog positiever als dat ik al dacht ;D
Daarom is het zo belangrijk om goed geïnformeerd te zijn en met elkaar te blijven communiceren.
Het is onze toekomst en met elkaar kunnen we een vuist maken om het afglijden te stoppen.
En daarom is deze CAO de basis om met elkaar naar een nog betere toekomst te groeien.  :D

Ad

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 209
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Vakantieruen zonder toeslag
« Reactie #35 Gepost op: zaterdag 2 februari 2013, 22:18 »
Zit bij een andere vakbond  :)
Kijk toch even bij "klankbord topic" want Maarten is niet zo kieskeurig  :) ook niet leden mogen zich aanmelden. En als je goede ideeën hebt mag dat vast.

Anders vraag je toch even toestemming om "vreemd" te gaan  :laugh:

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Vakantieruen zonder toeslag
« Reactie #36 Gepost op: zaterdag 2 februari 2013, 22:22 »
Uitgaande van mijn  uurloon vermeerderd met 5,25% zal ik dus over ongeveer 208 uur de hoogste (20%) toeslag moeten krijgen om dit te compenseren. Naarmate de toeslag dus 5 of 10% zal bedragen zal ik dus over nog meer uren verschuivingstoeslag moeten krijgen....

En op het moment dat jij over zoveel uren verschuivingstoeslag krijgt, kan ik mij niet voorstellen dat jij dan met de vorige CAO geen recht zou hebben gehad op andere toeslagen, waardoor je dus nog meer verschuivingstoeslag moet krijgen om ook dat nog te compenseren. Maar ja ook dan zouden die extra verschuivingsuren in de vorige CAO waarschijnlijk ook weer beloond worden met extra toeslage, en zo kan je dus wel even doorgaan. Eigenlijk is het dus te hopen dat hij nu niet kostenneutraal is, wantdat betekend dus dat de roosters veel vaker als nu aangepast moeten worden, en dat zou nu juist weer niet gebeuren  :-\

Maar goed, het zou dus kostenneutraal worden, dus zie het als een extra spaarpotje. Het probleem is alleen dat ze het natuurlijk niet op individueel niveau gaan berekenen, dus is het afwachten hoe één en ander verrekend wordt. EN het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn om dit jaar in, jaar uit te gaan meten, dus zodra blijkt dat er gecompenseerd zal moeten worden, dan zal er wel iets aan de systematiek en/of de hoogte van te toeslagen moete veranderen, en dan is het ook maar weer de vraag hoe dat op individueel niveau uit zal pakken.

Mocht ik dit ook weer verkeerd zien, dan hoor ik het uiteraard wel weer  ???
« Laatst bewerkt op: zaterdag 2 februari 2013, 22:26 door Planner »

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Vakantieruen zonder toeslag
« Reactie #37 Gepost op: zondag 3 februari 2013, 12:56 »
En op het moment dat jij over zoveel uren verschuivingstoeslag krijgt, kan ik mij niet voorstellen dat jij dan met de vorige CAO geen recht zou hebben gehad op andere toeslagen, waardoor je dus nog meer verschuivingstoeslag moet krijgen om ook dat nog te compenseren.
Dat heb ik ook aangegeven in mijn reactie voorafgaande aan de reactie waar deze quote uit komt.
(rv toeslag, overwerk)

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Vakantieruen zonder toeslag
« Reactie #38 Gepost op: zondag 3 februari 2013, 12:58 »
Maar als nu blijkt dat men er gemiddeld niet op achteruit is gegaan maar ik persoonlijk wel, kan ik dan de rekening neerleggen bij de bonden en de ingehuurde experts?  :-\  ;)

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: Vakantieruen zonder toeslag
« Reactie #39 Gepost op: zondag 3 februari 2013, 13:04 »
Maar als nu blijkt dat men er gemiddeld niet op achteruit is gegaan maar ik persoonlijk wel, kan ik dan de rekening neerleggen bij de bonden en de ingehuurde experts?  :-\  ;)

Waarom zou jij er persoonlijk op achteruit gaan als men er gemiddeld niet op achteruit gaat. Lijkt mij dat wat voor een ander geldt ook voor jou geldt.
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Vakantieruen zonder toeslag
« Reactie #40 Gepost op: zondag 3 februari 2013, 13:31 »
Waarom zou jij er persoonlijk op achteruit gaan als men er gemiddeld niet op achteruit gaat. Lijkt mij dat wat voor een ander geldt ook voor jou geldt.
Aangezien men bij de evaluaties gaat kijken naar een klein deel van de beveiligers en niet naar iedereen persoonlijk bestaat de kans dat men de cao kostenneutraal acht.
Daarbij kan het zijn dat de ene beveiliger er op vooruit gaat en een ander er op achteruit gaat.
Dus loop ik wel degelijk het risico dat ik ga inleveren.
Het probleem zit hem in "gemiddeld"!

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: Vakantieruen zonder toeslag
« Reactie #41 Gepost op: zondag 3 februari 2013, 13:35 »
Aangezien men bij de evaluaties gaat kijken naar een klein deel van de beveiligers en niet naar iedereen persoonlijk bestaat de kans dat men de cao kostenneutraal acht.
Daarbij kan het zijn dat de ene beveiliger er op vooruit gaat en een ander er op achteruit gaat.
Dus loop ik wel degelijk het risico dat ik ga inleveren.
Het probleem zit hem in "gemiddeld"!

De kans is (hoewel klein) inderdaad aanwezig dat je er persoonlijk op achteruit gaat.
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.

rene1

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: Vakantieruen zonder toeslag
« Reactie #42 Gepost op: zondag 3 februari 2013, 13:50 »
Maar als nu blijkt dat men er gemiddeld niet op achteruit is gegaan maar ik persoonlijk wel, kan ik dan de rekening neerleggen bij de bonden en de ingehuurde experts?  :-\  ;)
Die "experts" moeten dik betaald worden maar door wie zijn deze betaald? Door de werkgevers, bonden of door beiden?

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Vakantieruen zonder toeslag
« Reactie #43 Gepost op: zondag 3 februari 2013, 13:58 »
Waarom zou jij er persoonlijk op achteruit gaan als men er gemiddeld niet op achteruit gaat. Lijkt mij dat wat voor een ander geldt ook voor jou geldt.

Wanneer de regels veranderen dan kan het niet zo zijn dat het voor iedreen gelijk blijft. En dat betekend dus dat wanneer het gemiddeld gelijk blijft, er mensen zijn die er op vooruit gaan, en dan zijn er automatisch ook mensen die ef op achteruit gaZn, wznt anders zou het gemiddelde omhoig zijn gegaan. Dit is een pubt wat ik ook al heel lang heb aangegeven, waar wat maar heel weinig aandacht heeft gekregen.

En nee de kans us dus helemaal nirt klein dat er mensem op achteruit gaan! De kans dat er mensen zijn die er op achteruit gaan is 100%, hoe de verhouding ligt tussen mensen die er op vooruit en achteruit op gaan is niet te zeggen. Zoals het er bu voor staat denk ik dat het een heel groot percentage zal zijn omdat ik denk dat het nu niet kostenneutraal is. Op het momen dat men hrt dan kostenneutraal gaat maken dan pas zal blijken hoe het uit gaat pakken.

En hiewel het misschuen gek klinkt, is het te hopen dat er een heleboel mensen een klein beetje op achteruit gaan. Want des te groter de groep is die er op vooruit gaat, des te kleiner us de groep die dat miet compenseren en gaan xij er meer op achteruit. En het zal toch wel heel zuur zijn als jij net degene bent die er dan op veel op achteruit gaat. Maar goed, ik ben heel erg benieuwd hoe men die kostennetraliteit vast gaat stellen en gast compenseren?

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: Vakantieruen zonder toeslag
« Reactie #44 Gepost op: zondag 3 februari 2013, 14:04 »
Het gemiddelde zal niet alleen over de gehele linie gelden maar ook voor groepen beveiligers zoals de Mobiel Surveillance, Geld en waardetransport, winkelsurveillance enz enz. Dus als de mobiel surveillance erop achteruit gaat zal dit gecompenseerd worden. Dat geld ook voor de overige groepen.
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.