Auteur Topic: Advisor Advanced Pro APP  (gelezen 13344 keer)

melvink

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Advisor Advanced Pro APP
« Gepost op: donderdag 2 mei 2019, 12:56 »
Beste, ik loop tegen een probleem aan.

op mijn iphone had ik de Advisor advanced app geinstalleerd, deze is nu niet meer te downloaden! nu kon ik op de Advisor Advanced app inloggen op mijn systeem (zowel via lan als wan). Nu heb ik de Advisor Advanced Pro app geinstalleerd op een toestel van mijn kennis en kan ik de centrale niet meer bereiken! de foutmelding is (Could not find any parsable digits). Poort 32000 staat open en de firmware versie is 21.21.109. Het gaat om een ATS1000A IP.

Dit gaat over een centrale bij een kennis, ik heb zelf ook een ATS1000A IP met een iets nieuwere firmware waar het perfect werkt!

Op mijn toestel staan nog beide apps geinstalleerd waardoor ik goed de vergelijking kan maken op welke app het wel werkt en op welke niet.


ik hoop dat iemand weet wat er aan de hand kan zijn!


Groetjes Melvin

gieter

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 192
    • Bekijk profiel
Re: Advisor Advanced Pro APP
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 2 mei 2019, 13:04 »
Beste, ik loop tegen een probleem aan.

op mijn iphone had ik de Advisor advanced app geinstalleerd, deze is nu niet meer te downloaden! nu kon ik op de Advisor Advanced app inloggen op mijn systeem (zowel via lan als wan). Nu heb ik de Advisor Advanced Pro app geinstalleerd op een toestel van mijn kennis en kan ik de centrale niet meer bereiken! de foutmelding is (Could not find any parsable digits). Poort 32000 staat open en de firmware versie is 21.21.109. Het gaat om een ATS1000A IP.

Dit gaat over een centrale bij een kennis, ik heb zelf ook een ATS1000A IP met een iets nieuwere firmware waar het perfect werkt!

Op mijn toestel staan nog beide apps geinstalleerd waardoor ik goed de vergelijking kan maken op welke app het wel werkt en op welke niet.


ik hoop dat iemand weet wat er aan de hand kan zijn!


Groetjes Melvin

Is de encryptie sleutel wel juist ingesteld?
Beide apps ondersteunen de atsx000-ip
Panelen.
De oude rode app is idd gelukkig uit de app store gehaald.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

melvink

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Advisor Advanced Pro APP
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 2 mei 2019, 13:16 »
de encryptiesleutel is goed ingesteld. 24x0. op de oude app werkt heet wel met deze sleutel

gieter

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 192
    • Bekijk profiel
Re: Advisor Advanced Pro APP
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 2 mei 2019, 13:21 »
de encryptiesleutel is goed ingesteld. 24x0. op de oude app werkt heet wel met deze sleutel

24x0 zou ik sowiso iets aan doen.
Maar in de nieuwe app staat al iets ingevuld als je een nieuw paneel aan maakt.
Watberbstaat weet ik niet maar geen 24x0


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

melvink

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Advisor Advanced Pro APP
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 2 mei 2019, 17:19 »
Dat klopt maar heb natuurlijk wel alles opnieuw ingevuld. op mijn eigen centrale werkt het wel prima met 24x0. Andere opties?

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer
Re: Advisor Advanced Pro APP
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 3 mei 2019, 06:49 »
Service note 18:

Wanneer er overmatig veel dataverkeer plaatsvond op IP poort 32000, kon het voorkomen dat in het paneel de firewall geactiveerd werd. Hierdoor werd de poort voor alle inkomend verkeer geblokkeerd, en was er geen verbinding meer mogelijk met het paneel over IP. Uitgaande IP verbindingen waren wel nog mogelijk met de ATS85xx software.
Deze blokkering zou door het paneel zelfstandig hersteld moeten worden, maar in sommige gevallen gebeurde dit niet, en was het paneel extern niet meer te benaderen.

OPLOSSING:
 Door het paneel een keer opnieuw op te starten werd de poort weer vrijgegeven, en was het probleem (tijdelijk) opgelost.
 Een definitieve oplossing is aangebracht in de nieuwe FW versie 028.028.0144

melvink

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Advisor Advanced Pro APP
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 3 mei 2019, 07:04 »
Verbinding maken via de Oude Advisor Advanced app gaat nog wel. Ook via de ATS8500 geen enkel probleem! Alleen werkt de nieuwe Advisor Advanced Pro app niet!

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Advisor Advanced Pro APP
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 3 mei 2019, 14:12 »
Hoeveel telefoons zijn/waren er op aangemeld, want het maximaal is 5 (uit mijn hoofd) en ik denk dat de oude nogsteeds staat aangemeld (voor het systeem).
Verder heb je geluk want de firmware wordt net ondersteund.
ATS1/2000A-IP  versie 021.021.0109 of hoger

melvink

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Advisor Advanced Pro APP
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 3 mei 2019, 14:41 »
Kan het toch niet iets met de firmware te maken hebben? mijn eigen centrale draait op 023.xxx.xxxx en deze werkt wel perfect. Ik geloof niet dat er meer dan 5 telefoons op aangemeld zijn geweest. kan je deze geschiedenis wissen? volgens mij heb ik nooit voor elkaar gekregen om er meer dan 1 telefoon op aan kunnen melden.

Kan je een ATS Advanced vanaf afstand opnieuw op laten starten? want dan kan ik een herstart proberen.

kevs328coupe

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
Re: Advisor Advanced Pro APP
« Reactie #9 Gepost op: maandag 6 mei 2019, 19:21 »
Als ik bij klanten kom waar de app niet meer werkt zijn er een paar dingen wat ik controleer.

Extern ip adres!
Poortfirwarding
En firmware versie

Is de firmware versie geen mr28 dan doe ik hem upgrade naar mr28.

9 van de 10 x werkt de app dan ook weer.

melvink

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Advisor Advanced Pro APP
« Reactie #10 Gepost op: maandag 6 mei 2019, 20:45 »
Ik ben niet bekend met firmware updates. ik kan deze nergens op internet vinden. is hier een site voor om deze te downloaden? extern ip adres en poort forwarding is juist. anders kan ik er ook niet op afstand bij met de ats8500.

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 309
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: Advisor Advanced Pro APP
« Reactie #11 Gepost op: maandag 6 mei 2019, 21:01 »


... is hier een site voor om deze te downloaden? ...

Ja, service portal van de fabrikant. En ja, daar heb je login gegevens voor nodig...

melvink

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Advisor Advanced Pro APP
« Reactie #12 Gepost op: maandag 6 mei 2019, 21:53 »
Kan iemand deze voor mij downloaden met bijbehorende software?

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 309
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: Advisor Advanced Pro APP
« Reactie #13 Gepost op: maandag 6 mei 2019, 22:39 »
Kan iemand deze voor mij downloaden met bijbehorende software?
Vraag het eens aan je installateur welke het systeem voor je heeft aangelegd.

melvink

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Advisor Advanced Pro APP
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 7 mei 2019, 06:36 »
Dat begrijp ik, alleen als de installateur de installatie 5 jaar geleden aangelegd heeft en nu niet meer bestaat is dat een lastige situatie. Maar als ik hier niet geholpen kan worden zal ik verder moeten zoeken