Beveiligingsforum
Beveiligingstechniek => Inbraakbeveiliging => Topic gestart door: Nigel1711 op maandag 28 maart 2016, 13:18
-
Van het weekend bij een klant deze ip Polling fout gekregen.. Vanuit het niets.. Paneel (ion50) spanningsloos gemaakt, 10 sec gewacht. Spanning erop en alles was weer in orde..
Dit is de 2e keer al dat dit gebeurt op een chiron 620ng. Deze heeft de laatste firmware.
Iemand ook wel eens gehad? En zo ja, wat doe je er tegen.
Mvg Nigel
-
Chiron in het algemeen vraag ik me af of hij zijn werk prima af kan doen...
Ik heb liever de apparatuur van de fabrikant zelf...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Tuurlijk altijd mooier. Maar de fabrikant heeft niet altijd de oplossing. Daardoor zijn deze producten op de markt.
Nooit een chiron geïnstalleerd?
Mvg Nigel
-
nee, "gelukkig" niet.
heb ze wel met een andere installateur moeten omprogrammeren, kon niet, moest een hele nieuwe geplaatst worden...
ja, dan houdt t op...
-
Ik heb de laatste tijd ook regelmatig storing met de nieuwste chiron 620/640 updaten naar de laatste firmware helpt wel vaak.
nog nooit storingen gehad net het oude type zijn erg stabiel en je kan er heel veel mee en veel monitoren
dus ik denk nog even geduld tot dat ze net zo goed zijn
-
Ben in ieder geval blij te horen dat ik niet de enige ben.
Deze is van November...
Mvg nigel
-
nee, "gelukkig" niet.
heb ze wel met een andere installateur moeten omprogrammeren, kon niet, moest een hele nieuwe geplaatst worden...
ja, dan houdt t op...
En waarom kon dat dan niet?
-
Iets met de instellingen...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Eerst instantie: he ff gauw die ip gegevens om door te melden verandern..
Nou dat ding alles behalve meewerken dus harde reset
Ook geen resultaat
Dus nieuwe plaatsen. Dat ging wel goed.
Tot op de dag van vandaag geen oplossing voor dat ding. Installateur heeft m mAr weggegooid..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Hadden jullie hem naar fabriek instellingen gereset ? Want als je dat niet doet staat er nog de oude beveiligingssleutel in van de oude aansluiting
-
En als je 'm terug brengt naar fabrieksinstellingen ook de meldkamer 'm uit de ontvanger laten verwijderen. Weet je ook nog wat voor foutmelding de kiezer gaf?
-
Dan zou ik de oud ijzerboer moeten bellen om te vragen of de schrootpers al gewerkt heeft... Ik had met de vorige installateur een halve dag eraan verneukt om dat ding werkend te krijgen, mk securitas had m verwijderd, fabrieksinstellingen de hele rits...
Geen werkende chiron...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Bij het veranderen van PAC IP adres of aansluitnummer moet volgende procedure gevolgd worden:
1) IRIS kiezer terug op fabrieksinstellingen zetten
2) IRIS kiezer spanningsloos maken en na 10 seconden terug opstarten
3) De PAC MOET ABSOLUUT het commando "Reload all parameters into Dialler" op de ontvanger ingeven
4) Kiezer opnieuw met IP adres en aansluitnummer programmeren
5) Klaar is kees
Deze procedure dient werkelijk stap voor stap uitgevoerd te worden. Iedere IRIS kiezer krijgt vanuit de ontvanger een security key. Deze security key is gekoppeld aan de IRIS kiezer, geprogrammeerd aansluitnummer en specifieke ontvanger. Deze security key is ook onderdeel van de dataversleuteling en wordt bij elke verbinding met de ontvanger veranderd.
Ik ben er tamelijk zeker van dat in de situatie die Julian beschrijft Punt 3 niet werd uitgevoerd.
Er is dus niks aan de hand met de T620-NG en ik zou deze zeker niet in de vuilbak klasseren.
Technische vragen kunnen ten alle tijden naar support@chironsc.com gestuurd worden.
-
Dat klinkt logisch Wim
-
Vandaag contact gehad met leverancier. Die heeft het erover dat er een tijdje was geweest dat dit ook bij galaxy panelen zo was. Hij vroeg om de firmware versie, en deze uiteraard naar de laatste te brengen. Deze firmware heb ik niet gezien, omdat ik de computer er niet aan heb gehad..
Wanneer dit weer gebeurt zal ik heb dus aan de computer hangen.
Mvg Nigel
-
Vandaag contact gehad met leverancier. Die heeft het erover dat er een tijdje was geweest dat dit ook bij galaxy panelen zo was. Hij vroeg om de firmware versie, en deze uiteraard naar de laatste te brengen. Deze firmware heb ik niet gezien, omdat ik de computer er niet aan heb gehad..
Wanneer dit weer gebeurt zal ik heb dus aan de computer hangen.
Mvg Nigel
In je allereerste post zeg je dat de kiezer de laatste firmware heeft, nu zeg je dat je het niet hebt gezien. De 600 serie heeft geen touchscreen, daarom altijd even de laptop eraan hangen om te checken...
-
klopt Sjakie, geen touchscreen, en hij is nog vrij recent, en kon er van uit gaan dat deze nog up to date was. Ik had het wat beter moeten verwoorden lees ik.
Bedankt dat u me er op wees. haha
Mvg Nigel
-
... hij is nog vrij recent, en kon er van uit gaan dat deze nog up to date was.
Helaas is dat bij de Chiron kiezers geen zekerheid. Nieuw uit doos is zeker geen garantie op de laatste firmware versie. Bij de nu geleverde 600 serie zit zelfs een A4'tje met het dringende advies om de kiezer naar minimaal v2.15 te updaten ivm de problemen met de Galaxy. De leverancier levert dus nog steeds kiezer met een "probleem" firmware, en niet de nieuwste. Daarom altijd eerst checken met de laptop...
-
Vandaag de Chiron aan de computer gehad, omdat deze weer storing gaf. Ik kon een update doen naar V2.18.0 Ik hoop dat het hiermee verholpen is.
Wat ik me dan nog afvraag. In een andere regio heb ik ook zo'n systeem draaien met dezelfde kiezer. Deze is zelfs al 2 jaar ouder. En ik hoor daar nooit wat over. Ik ging vandaag eens bij de meldkamer(webpage ;)) kijken, maar deze meldingen komen nog steeds door..
Enig idee, waarom het bij systeem a goed gaat, en systeem b krijgt polling fouten en kan een update doen.
Mvg Nigel
-
Ik heb het nog steeds. Alle firmware is up to date...
Mvg Nigel