Auteur Topic: UTC Ultrasync en ATS2000 IP  (gelezen 9521 keer)

brampiec

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 25
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
UTC Ultrasync en ATS2000 IP
« Gepost op: donderdag 22 juni 2017, 13:21 »
Hoi,

Ik heb al wat zitten lezen over het nieuwe UTC Ultrasync cloud platform, echter als ik opzoek ga naar meer technische details dan vind ik hier niets van terug.

Ik vroeg mij af of het Ultrasync platform ook werkt voor een ATS2000 IP centrale. Wat zijn hier juist de vereiste dan voor?

Wat is momenteel de laatste firmware versie beschikbaar voor de ATS2000 IP?

Alvast Bedankt,

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: UTC Ultrasync en ATS2000 IP
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 22 juni 2017, 17:59 »
Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept, maar de ultrasync cloud is onder andere voor het sturen van pushberichten naar de APP.

Als ik me niet vergis kan dit alleen met de ATS x500 Advanced panelen.

Mark rijswijk

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 28
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: UTC Ultrasync en ATS2000 IP
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 22 juni 2017, 19:20 »
Je hebt hier een x500 paneel voor nodig met firmware mr4 vanaf begin juni zijn deze uitgeleverd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

erikj

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 212
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: security / mbv / tbv
Re: UTC Ultrasync en ATS2000 IP
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 22 juni 2017, 19:35 »
En ik heb het vermoeden een abbonnement op de cloud server

Ken

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 75
  • De referentie in beveiliging
    • Bekijk profiel
    • Varel Alarm NV
  • Bedrijf: Varel Alarm NV
  • Functie: Installatie verantwoordelijke
Re: UTC Ultrasync en ATS2000 IP
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 22 juni 2017, 19:47 »
En als ik juist geïnformeerd ben is het ook pas mogelijk om vanaf een bepaalde hardware versie van de ATSx500 panel met Ultrasync te werken.

erikj

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 212
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: security / mbv / tbv
Re: UTC Ultrasync en ATS2000 IP
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 22 juni 2017, 20:03 »
ja dat heb ik net zitten lezen

 afhankelijk welk type  ats2000ip je hebt mr 012.012.0053 of de mr 026.026.0142


uitleg waar het verschil zit

Alle Advanced IP panelen hebben standaard een 1024 Kb geheugen, Alle NON IP panelen t/m
versie 012.012.xxxx hebben een 512 Kb geheugen. Alle NON IP panelen vanaf versie
017.017.xxxx hebben standaard een 1024 Kb geheugen.
Panelen met een 512 Kb geheugen kunnen maximaal geupgrade worden naar versie
012.012.xxxx
Aan de processor is te zien of deze 512Kb of 1024Kb is:
« Laatst bewerkt op: donderdag 22 juni 2017, 20:09 door erikj »

brampiec

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 25
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: UTC Ultrasync en ATS2000 IP
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 22 juni 2017, 20:05 »
Ok dus je moet over de nieuwere panelen beschikken. Jammer dat je hieromtrent niet echt duidelijke informatie vind.

Buiten push meldingen naar de Advisor Advanced app welke functionaliteiten heb je nog meer met UltraSync.

Wat is momenteel de laatste firmware versie voor de ATS2000 IP centrale?

Thanks!

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: UTC Ultrasync en ATS2000 IP
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 22 juni 2017, 20:07 »
En ik heb het vermoeden een abbonnement op de cloud server
Er worden twee modellen van de service geleverd door de beveiligde UltraSynccloud:
• Basisservicemodel
• Portalservicemodel

In het Basisservicemodel gebruikt u het unieke serienummer in de mobiele applicatie en de ATS85xx software om op een eenvoudige manier verbinding te maken.
Dit model ondersteunt push-meldingen voor smartphones. De alarmrapportage moet worden geconfigureerd via het bediendeel of ATS85xx software, wanneer deze op een OH-ontvanger is aangesloten via Ethernet of een GSM-module voor communicatie.
Wanneer u de mobiele verbinding gebruikt, moet u uw eigen SIM-kaart gebruiken.

In het Portalservicemodel gebruikt u alle functies van het Basismodel, en hebt u bovendien toegang tot de UltraSync-webportal. In deze portal kunt u centrales registreren om ze aan een PAC van uw keuze te koppelen, en rapporten uit te draaien of statistieken te bekijken voor al uw aangesloten centrales.
Als onderdeel van het model kan er een UTC SIM-kaart worden gebruikt voor de mobiele verbinding.
Om toegang te krijgen tot de webportal, moet u toegang krijgen via het UTC-verkoopkantoor en een UltraSync-formulier ondertekenen.


Panelen geleverd vanaf juni 2017 zullen automatisch beschikken over de MR4 firmware.
Bestaande ATSx500A(-IP) panelen met versie MR3 of lager kunnen NIET geüpgrade worden naar deze MR4 firmware. Dit is in verband met een uniek serienummer wat er vanaf deze datum in de fabriek ingezet wordt, en nodig is voor deze nieuwe firmware versie. 
 
Om een bestaand paneel van voor deze datum te updaten naar versie MR4, zal deze vervangen moeten worden, hier bestaat een speciaal omruil programma voor.

brampiec

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 25
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: UTC Ultrasync en ATS2000 IP
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 22 juni 2017, 20:18 »
Om een bestaand paneel van voor deze datum te updaten naar versie MR4, zal deze vervangen moeten worden, hier bestaat een speciaal omruil programma voor.

Dat omruil programma zal waarschijnlijk enkel zijn voor eerdere x500 centrales? Mijn ATS2000 Centrale zal ik waarschijnlijk niet kunnen omruilen?

afhankelijk welk type  ats2000ip je hebt mr 012.012.0053 of de mr 026.026.0142

Zijn er meerdere types van de ATS2000 IP centrale? Mijn is standaard gekomen met firmware 023 dacht ik. Dus 026.026.0142 is de laatste versie voor mijn centrale vermoed ik.

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: UTC Ultrasync en ATS2000 IP
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 22 juni 2017, 20:20 »
Dat omruil programma zal waarschijnlijk enkel zijn voor eerdere x500 centrales? Mijn ATS2000 Centrale zal ik waarschijnlijk niet kunnen omruilen?

Zijn er meerdere types van de ATS2000 IP centrale? Mijn is standaard gekomen met firmware 023 dacht ik. Dus 026.026.0142 is de laatste versie voor mijn centrale vermoed ik.
Gaat inderdaad om de eerder geleverde x500 centrales, die missen namelijk een uniek id nummer welke nodig is voor UltraSync.

26.26.142 is de laatste FW voor de x000 centrales.