Auteur Topic: Alarm melding Galaxy Flex 20  (gelezen 2812 keer)

SharksF31

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 33
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Alarm melding Galaxy Flex 20
« Gepost op: zondag 27 oktober 2019, 01:26 »
Nu reeds 2 jaar in Galaxy Flex 20 in huis, we zijn heel tevreden over het systeem en eigenlijk al 2 jaar storingsvrij!

Een tijdje geleden, terwijl bij enkele huizen verder bij de buren zaten te eten ontvang ik een vreemde melding van het systeem op mijn iPhone. Verder weinig aandacht aan besteed omdat ik de melding niet helemaal begreep. Bij thuiskomst was het even schrikken omdat de flitslamp was geactiveerd.
De melding die ik kreeg ging over de volgzone in de garage en daarna volgde een melding over een autoreset. Dit gebeurde totaal twee keer.
Ik heb nooit een inbraakmelding of brandmelding op mijn telefoon ontvangen. Ik begrijp niet zo goed wat er precies is gebeurd en waarom het flitslicht werd geactiveerd. Sirenes heb ik niet gehoord toen we thuis kwamen.
Het is de afgelopen weken ook niet meer voorgekomen, maar ik zou het fijn vinden als hier iemand deze melding voor mij begrijpelijk kan maken. Thanks

Printscreens van de meldingen:
https://www.dropbox.com/s/22oavnquozp6olv/alarm1.jpeg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/hc34wtnojx7ufhv/alarm2.png?dl=0





Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Alarm melding Galaxy Flex 20
« Reactie #1 Gepost op: zondag 27 oktober 2019, 19:13 »
Ik zie toch echt een alarm meldingop je volg zone, precies 3 minuten later stopt automatisch de sirene, ook dit is standaard.
Daarna eigenlijk weer dezelfde riedel, met andere woorden, iets heeft de volg zone getriggert en een alarm veroorzaakt, na 3 minuten de auto reset van de sirene wat ook standaard is.
Je flitser gaat gewoon door totdat je met de code reset.

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 309
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: Alarm melding Galaxy Flex 20
« Reactie #2 Gepost op: zondag 27 oktober 2019, 22:48 »


Ik zie toch echt een alarm meldingop je volg zone

Inderdaad, een alarmmelding op de volgzone.
En dit wordt dan door TS omschreven als een "vreemde" melding?

Wat is er dan vreemd aan deze melding?


SharksF31

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 33
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Alarm melding Galaxy Flex 20
« Reactie #3 Gepost op: zondag 27 oktober 2019, 23:36 »

Inderdaad, een alarmmelding op de volgzone.
En dit wordt dan door TS omschreven als een "vreemde" melding?

Wat is er dan vreemd aan deze melding?

Dank voor jullie reacties!
Wat ik bedoelde met vreemde melding, is dat de app niet meer zegt dan "+Volgzone Garage". Het woord inbraak of alarm wordt er verder niet bij vermeld...
Omdat ik nooit (vals)alarm heb gehad ben ik niet heel bekend met dit soort meldingen. Wat ik mij meen te herinneren van het testen destijds is dat er in ieder geval bij de brandmelders het woordje "brand" en de betreffende zone wordt gemeld. Weet niet meer precies welke melding ik bij inbraak kreeg maar dacht dat dan ook het woordje inbraak in het log wordt weergeven.

De oorzaak voor de melding is waarschijnlijk wel bekend. Met het naar binnen brengen van de kussen van de loungeset van de schuur naar de garage bleek er een muis in een van de kussens te zitten. Deze heeft zijn hoofd waarschijnlijk meerdere keren letterlijk voor de PIR gehouden, met een alarm als gevolg.


erikj

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 210
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: security / mbv / tbv
Re: Alarm melding Galaxy Flex 20
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 30 oktober 2019, 19:15 »
kiekeboe gevalletje dus