Auteur Topic: Begin opleidings traject maar.....  (gelezen 5560 keer)

NoahR

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Begin opleidings traject maar.....
« Gepost op: maandag 20 augustus 2018, 18:50 »
Dag allemaal,

Ik ben Noah en stap binnenkort de beveiligings branche binnen, ik heb hier voor een verklaring omtrent gedrag gekregen van de minister van justitie. Maar ik was vorig jaar verdacht van vernieling en ben veroordeeld met een geld boete van €75,- door de rechter. Binnekort zal mijn screening plaatsvinden door de korpschef. Wat kan ik verwachten? Bij voorbaat dank van u reactie

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Begin opleidings traject maar.....
« Reactie #1 Gepost op: maandag 20 augustus 2018, 18:59 »
Was die geldboete op de verdenking van vernieling?

Dan moet je niet bang zijn. Je krijgt je VOG gewoon opgestuurd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

NoahR

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Begin opleidings traject maar.....
« Reactie #2 Gepost op: maandag 20 augustus 2018, 19:43 »
Hey Julian, nadat ik schuldig was geacht na de vernieling op minderjarige leetijd (17 jaar) veroordeeld na mijn 18e zei de rechter dat ik alleen niet meer bij de politie kwam na het verval termijn. De vog is positief afgegeven van de minister van justitie. Ik hoop dat de korpschef dat ook zal zeggen. Voor de rest heb ik verder geen justitiele aantekeningen. Bedankt voor de reactie

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Begin opleidings traject maar.....
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 21 augustus 2018, 20:22 »
Was die geldboete op de verdenking van vernieling?

Dan moet je niet bang zijn. Je krijgt je VOG gewoon opgestuurd.

Wat een onzin. Je krijgt geen boete op verdenking van een strafbaar feit, maar alleen als de rechter je schuldig verklaard.

Volgens de regels zal de aanvraag door korpschef dus (de eerste 4 jaar) afgewezen worden, maar wellicht bekijken ze het soepel of kan je na een negatieve beoordeling een beroep op de hardheidsclausule doen.

Dat je een VOG hebt gehad zegt niets, want die kan je voor vele functies aanvragen en dan is het afhankelijk van de functie en de feiten waarvoor  je een strafblad hebt of je een VOG krijgt of niet

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Begin opleidings traject maar.....
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 21 augustus 2018, 20:26 »
Hey Julian, nadat ik schuldig was geacht na de vernieling op minderjarige leetijd (17 jaar) veroordeeld na mijn 18e zei de rechter dat ik alleen niet meer bij de politie kwam na het verval termijn. De vog is positief afgegeven van de minister van justitie. Ik hoop dat de korpschef dat ook zal zeggen. Voor de rest heb ik verder geen justitiele aantekeningen. Bedankt voor de reactie
Ja, goed dan hoef je niet bang te zijn. Dan krijg je wel een vog.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

NoahR

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Begin opleidings traject maar.....
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 22 augustus 2018, 13:12 »
Ja bedankt voor de Info, heb de bijzondere wetten aan de lijn gehad.... ze zeiden dat ik lekker die opleiding moet doen en het goed moet komen

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Begin opleidings traject maar.....
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 22 augustus 2018, 13:47 »
Kan je nu nog eens duidelijk het verhaal schetsen? Want her verhaal wat jij schrijft klopt niet. De politie kan jou als verdachte bestempelen, maar wanneer jij door de rechter bent veroordeeld tot het betalen van een geldboete ben jij geen verdachte meer. En waar heb jij nu toch een VOG voor gekregen als de screening nog niet is geweest?

Maar goed, als BW zegt dat het goed komt dan zal het wel.

Alleen zal je wel wat duidelijker moeten gaan communiceren wil jij je papieren halen!

NoahR

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Begin opleidings traject maar.....
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 22 augustus 2018, 22:08 »
Hallo planner, sorry voor mijn onduidelijke taal heb het erg kortdag om alles netjes uit te leggen.
Maar ik zet dan mijn vraag teken bij de VOG die ik heb gekregen. Ik ben door de minister van justitie gescreend of ik wel geschikt ben als particulier beveiliger, hierop heeft hij een positieve Vog afgegeven. Als de korpschef mij geen toegang verleend waarom de minister van justitie dan wel?

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Begin opleidings traject maar.....
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 23 augustus 2018, 12:21 »
Jij kunt helemaal geen VOG van de Minister van Justitie krijgen voor het werken bij een Particuliere Beveiligingsorganisatie. Die toestemming kan alleen aangevraagd worden door het Beveiligingsbedrijf waar jij wilt gaan werken of stage gaat lopen, en die aanvraag wordt dan door de Korpschef van politie (of commandant van de KMAR) beoordeeld.

Alles staat in deze beleidsregels, artikel 2.3

http://wetten.overheid.nl/BWBR0035004/2015-08-17#Circulaire.divisie2_Circulaire.divisie2.3
« Laatst bewerkt op: donderdag 23 augustus 2018, 12:30 door Planner »

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Begin opleidings traject maar.....
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 23 augustus 2018, 12:38 »
Ja, goed dan hoef je niet bang te zijn. Dan krijg je wel een vog.

En waar baseer jij dat dan op? Ik lees gewoon dat hij veroordeeld is door de rechter tot een geldboete, en dus in principe op basis van de beleidsregels (2.3.a) de eerste 4 jaar er geen toestemming verleent wordt, tenzij de hardheidsclausule (2.3.1.) wordt toegepast

NoahR

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Begin opleidings traject maar.....
« Reactie #10 Gepost op: maandag 27 augustus 2018, 17:27 »
Hallo Planner, Ik bekijk net mijn VOG verklaring en zie dat ik verschillende functie aspecten mag uitvoeren waaronder het verlenen van diensten (advies, beveiliging, schoonmaak, catering en onderhoud)
Ik zie hier geen reden in waarom ik zou moeten worden afgewezen er is gelet op mijn situatie, evt recidive en hoogte van de strafmaat. Sinds de strafmaat een boete onder de 100 euro viel is er sprake van een overtreding gezien het klein strafvaar feit, daarnaast was ik ook nog minderjarig. Sinds vandaag is mijn groene pas aangevraagd en zal ik dit binnen 4 tot 6 weken te horen krijgen.

NoahR

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Begin opleidings traject maar.....
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 17 oktober 2018, 18:05 »
Hallo planner en julian.

Ondanks mijn verleden heeft BW toch mijn groene pas afgegeven.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Begin opleidings traject maar.....
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 17 oktober 2018, 21:31 »
Gefeliciteerd