Auteur Topic: Manual override ATS  (gelezen 3169 keer)

Systems

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 30
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Manual override ATS
« Gepost op: maandag 5 maart 2018, 01:42 »
Hey allemaal

Ik besef heel goed dat wat hieronder te lezen valt VOLLEDIG FOUT IS EN NOOIT ZOU MOGEN TOEGEPAST WORDEN.

Maar de vraag is hoe zouden jullie volgende situatie aanpakken?

In een onroerend goed gelegen in het buitenland plaats ik binnenkort een ATS systeem. Er word ter plaatse een firma aangesteld voor het dagelijks beheer van huurders/pand. Het pand zal verhuurd worden in vakantie verhuur. Nu zolang alles goed gaat is hier geen probleem monitoring gebeurt over IP naar een controlekamer of via Mail (Hangt nog even af van de kosten ;D) Maar wat als er problemen opduiken ...
Het is niet mogelijk om even een paar uur te vliegen om loeiende sirene te fixen. Dus zat ik te denken aan 2 override sleutel schakelaars die zich achter een gesloten deurtje bevinden beveilig met Magneet contact. 1 schakelaar die de stuur draad van de sirene een vaste + geeft waardoor deze niet meer zal werken en de 2de schakelaar schakelt via een relais volledig plat (onderbreking van batterij en voeding spanning) Dit als een laatste redmiddel.

Deze 3 sleutels zijn enkel in het bezit van de verhuur firma en schakelen van deze schakelaars zal doorgemeld worden (bij platleggen krijg je ofcours fail to communicate)

Volledig systeem blijft in mijn het pand is ook van mezelf en neen ik laat het niet door een lokale man doen aangezien ik zelf in de hand wil hebben :)

Ik hoor graag wat jullie van deze situatie kunnen maken en hoe dit best hardwarematige op te lossen is aangezien ik die vaste + op de stuur draad niet ideaal vind (trafo of stroom net faling?)

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Manual override ATS
« Reactie #1 Gepost op: maandag 5 maart 2018, 01:45 »
Je kunt toch via IP op afstand programmeren en uitlezen? Of je vraagt je leverancier om beheersoftware voor je ats paneel. Zo kun je toch nog redelijk uit de voeten.
Met Satel kan ik toch op afstand volledig programmeren.
En sirene die door blijft loeien? Steen er tegen gooien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Manual override ATS
« Reactie #2 Gepost op: maandag 5 maart 2018, 20:24 »
Je kunt toch via IP op afstand programmeren en uitlezen? Of je vraagt je leverancier om beheersoftware voor je ats paneel. Zo kun je toch nog redelijk uit de voeten.
Met Satel kan ik toch op afstand volledig programmeren.
En sirene die door blijft loeien? Steen er tegen gooien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zo heb ik een paar jaar geleden een alarmsysteem voor een klant op de Seychellen geïnstalleerd.

Ik heb daar op de PC van de klant/beheerder de software geïnstalleerd waarmee hij zelf ook gebruikers kan wijzigen en in als er een keer een probleem zou zijn kunnen we op afstand met teamviewer zijn PC even overnemen of telefonisch begeleiden.

Ik moet er wel bij zeggen dat de beheerder daar genoeg technische kennis heeft om zelf wat dingen te controleren en meten enz. dus mocht er ooit iets zijn kan ik hem er telefonisch wel doorheen praten.

Verder zou ik zo'n schakelaar om het hele systeem plat te leggen niet installeren, bij een ATS (ik weet alleen niet of het hier om een classic of een advanced gaat?) kan je een (systeem)alarm gewoon met de code uitschakelen en hooguit de flitser blijft dan nog flitsen.

Als de boel onverhoopt plat zou moeten kan je altijd de firma die de boel verhuurt telefonisch uit kunnen leggen hoe hij de kap van de centrale losmaakt en de 230v en accu loskoppelt.

Systems

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 30
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Manual override ATS
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 13 maart 2018, 19:01 »
Beheersoftware is niet echt de bedoeling.

Het is makkelijker om aan iemand uit te leggen een sleutelschakelaar om te zetten ipv centrale te openen( sabotage te maken) en dan batt en 230 af te leggen.

Nog goede ideeën?

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Manual override ATS
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 14 maart 2018, 02:02 »
hoezo is beheerssoftware niet de bedoeling? je hebt de beheerssoftware op je PC, niet die beste man/vrouw in een ver land.

en programma opstarten, systeem verbinden is dan toch nog vele malen makkelijker dan iemand uitleggen en mogelijk door communicatiefouten riskeren dat ie de kniptang pakt en alles doorknipt terwijl jij bedoel om de plus van de accu los te trekken door aan de stekker te jengelen en de zekeringhouder eruit te wippen...
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

gieter

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 192
    • Bekijk profiel
Manual override ATS
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 15 maart 2018, 20:35 »
Als je de 2e sleutelschakelaar omdraait zal er niet veel meer doorgemeld worden.

Gebruik van beheersoftware bied veel meer voordelen
-Je kunt op afstand de toegang beheren
- als er onverhoopt iets defect gaat kun je het op afstand tijdelijk uitschakelen. Is altijd beter dan helemaal niets
-je hoeft niemand iets uit te leggen. Even inloggen en klaar





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: donderdag 15 maart 2018, 20:36 door gieter »