Auteur Topic: Wat zijn de kansen om nog werk te vinden in de beveiliging gezien mijn situatie.  (gelezen 7964 keer)

Cartagena

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Ik weet dat dit onderwerp al een paar keer is langs geweest op dit forum maar ik heb er niet echt goeie informatie kunnen uit halen het is vrij beperkt tenminste niet voor mijn situatie.
Ik zal mijn situatie even kort beschrijven ik heb tien jaar op Schiphol gewerkt bij G4S nou was er een incident geweest wat niet mijn schuld was maar ik werd toch ontslagen heb wel een vergoeding mee gekregen en een positieve referentie in getuigen en geschrift .
Maar nu zit ik al anderhalf jaar zonder werk af en toe doe ik wat evenementen er bij maar een fulltime baan als beveiliger lukt mij momenteel niet .
Wat er al werd gezegd dat mensen tegenwoordig in bezit moeten zijn van eigen vervoer auto of motor maar gezien mijn financiële situatie is dat nu niet mogelijk sterker nog ik heb ook nog een hypotheek die ik alleen moet aflossen .
Nu is het de vraag of ik nog ergens aan de bak kom ik heb mijn beveiliger 2 diploma maar dat is ook alles ik krijg soms het gevoel dat het zo erg is dat ik het diploma wel kan gaan inlijsten want alle extra's die ze er naast vragen zitten niet mee en ik ben ook nog 35 jaar.
Wat zijn de kansen om nog werk te vinden in de beveiliging gezien mijn situatie al is het tijdelijk want ik zie  het duidelijk dat deze crisis nooit meer zal verdwijnen dus daarom ben ik al voor mezelf begonnen als zelfstandig ondernemer natuurlijk ga ik daar ook mee verder maar investeren moet ook als ik tijdelijk een fulltime baan in de beveiliging zou kunnen vinden zou het mooi zijn.
Ik heb een aantal sollicitaties gedaan maar met vele reacties helaas of soms bij het 2e gesprek afgewezen.
Wat mij ook is op gevallen dat er zo veel objecten zijn in Rotterdam maar dat er gewoon geen personeel naar word gevraag het zit tot aan de grond toe vast er zijn haast geen vacatures in deze stad .Er word vaak gezegd we gaan de Amerikaanse kant op maar in Amerika wordt er wel naar personeel gevraagd of heb ik dat mis .

Jochem

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 95
  • Safety First
    • Bekijk profiel
Re: Wat zijn de kansen om nog werk te vinden in de beveiliging gezien mijn situatie.
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 11 juni 2014, 22:01 »
Je verhaal is nogal warrig, hopelijk schrijf je in je sollicitatiebrief wat beter (anders wordt jouw CV & sollicitatiebrief wellicht meteen op de NEE stapel gelegd, maar dat terzijde).

Wat ik vreemd vind is dat je ontslagen wordt door een incident waaraan je zelf niet schuldig bent, zoals je beweerd. Dat is net zo iets als dat de buurman zijn auto in elkaar rijdt, jou als dader aanmerkt en de schade op jouw verzekering wilt verhalen.

- -

Er zijn momenteel veel beveiligers werkloos, en je moet je op de een of andere manier echt weten te onderscheiden van de rest. Het feit dat er op iedere vacature veel beveiligers reageren die waarschijnlijk wél een rijbewijs hebben, vermindert jouw kans om aangenomen te worden drastisch. 35 Jaar zijn hoeft geen nadeel te zijn, ervaren beveiligers worden soms geprefereerd boven de rookies, al zijn ze wel duurder dan 19-jarigen.

Op zich lijkt mij in de Randstad veel werk te vinden, of in ieder geval meer dan bijvoorbeeld in Friesland. Wellicht kun je bij een afwijzing vragen waarom je afgewezen wordt. Meestal zullen ze antwoorden dat de keuze op iemand anders is gevallen of iets dergelijks, maar wellicht geven ze je wel wat bruikbare tips mee.

Mijn tip: houd vol! De aanhouder wint. Succes!


amstaf3

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 47
    • Bekijk profiel
Re: Wat zijn de kansen om nog werk te vinden in de beveiliging gezien mijn situatie.
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 12 juni 2014, 07:55 »
35 Jaar zijn hoeft geen nadeel te zijn, ervaren beveiligers worden soms geprefereerd boven de rookies.

En daar gaat het al helemaal mis waar vragen alle werkgevers naar, juist werkervaring en rijbewijs.
Iemand van 19 kan nog niet veel werkervaring hebben en daardoor ook geen vast inkomen waardoor ze hun rijbewijs zouden kunnen betalen. Uiteindelijk zal het er in de toekomst op neer komen dat ze ouderen moeten gaan aannemen zonder werkervaring of die alleen maar een oproep contract heeft gehad
Je zou er eerder vanuit kunnen gaan dat iemand die 35 is een koophuis heeft ook het geld en de tijd had om eens ze rijbewijs te gaan halen immers belangrijk in de beveiliging.
En wat voor beveiligings werk heb je hiervoor gedaan het zwaardere Evenementen en Horeca of het veel lichtere object werk op bv. Schiphol of receptie werk in kantoorbedrijven er zit een heel groot verschil in.
Het kan dan idd van doorslag zijn om eerder een jongere die evenementen heeft gedaan aan te nemen ipv. een oudere die alleen maar op Schiphol chauffeur's inschrijven controleren of de auto nog wel is afgesloten met de goede seal's, komen de nummer's wel overeen met die op het CMR. slagboom open en weer dicht.

PFSO

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 509
    • Bekijk profiel
Re: Wat zijn de kansen om nog werk te vinden in de beveiliging gezien mijn situatie.
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 12 juni 2014, 11:02 »
35 Jaar zijn hoeft geen nadeel te zijn, ervaren beveiligers worden soms geprefereerd boven de rookies.

En daar gaat het al helemaal mis waar vragen alle werkgevers naar, juist werkervaring en rijbewijs.
Iemand van 19 kan nog niet veel werkervaring hebben en daardoor ook geen vast inkomen waardoor ze hun rijbewijs zouden kunnen betalen. Uiteindelijk zal het er in de toekomst op neer komen dat ze ouderen moeten gaan aannemen zonder werkervaring of die alleen maar een oproep contract heeft gehad
Je zou er eerder vanuit kunnen gaan dat iemand die 35 is een koophuis heeft ook het geld en de tijd had om eens ze rijbewijs te gaan halen immers belangrijk in de beveiliging.
En wat voor beveiligings werk heb je hiervoor gedaan het zwaardere Evenementen en Horeca of het veel lichtere object werk op bv. Schiphol of receptie werk in kantoorbedrijven er zit een heel groot verschil in.
Het kan dan idd van doorslag zijn om eerder een jongere die evenementen heeft gedaan aan te nemen ipv. een oudere die alleen maar op Schiphol chauffeur's inschrijven controleren of de auto nog wel is afgesloten met de goede seal's, komen de nummer's wel overeen met die op het CMR. slagboom open en weer dicht.

Prima dat je een reactie wilt geven, maar kan je in het vervolg een klein beetje letten op hoe je het schrijft? Dit is een vrij onduidelijk en warrig verhaal.

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: Wat zijn de kansen om nog werk te vinden in de beveiliging gezien mijn situatie.
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 12 juni 2014, 14:48 »
Citaat
nou was er een incident geweest wat niet mijn schuld was maar ik werd toch ontslagen heb wel een vergoeding mee gekregen en een positieve referentie in getuigen en geschrift .

Vreemd je bent ontslagen, niet jou schuld, wel ontslagvergoeding en een positieve referentie?
Wat was de reden voor ontslag? En waarom wel ontslagvergoeding?

Citaat
fulltime baan als beveiliger lukt mij momenteel niet .
Fulltime heeft bijna niemand meer, je mag tegenwoordig blij zijn met bij een 120 uur contract. Maar in praktijk werken veel op parttime basis of 0 uren basis.


Citaat
Wat er al werd gezegd dat mensen tegenwoordig in bezit moeten zijn van eigen vervoer auto of motor maar gezien mijn financiële situatie is dat nu niet mogelijk sterker nog ik heb ook nog een hypotheek die ik alleen moet aflossen .
Meeste werkgevers kunnen hier geen rekening mee houden, als beveiliger moet je flexibel zijn, en verwachten ze dat je een auto hebt. Anders moet een planner constant rekening houden met het feit dat je alleen klussen kunt draaien door mee te rijden of via openbaar vervoer.

Citaat
Nu is het de vraag of ik nog ergens aan de bak kom ik heb mijn beveiliger 2 diploma
Met het diploma is niks mis, alleen je situatie + de crisis situatie in de beveiliging maakt het moeilijk.

Citaat
Wat zijn de kansen om nog werk te vinden in de beveiliging gezien mijn situatie al is het tijdelijk
Eerlijk? Kansen zijn vrij laag denk ik op dit moment, maar zoals al gezegd, uiteindelijk wint de aanhouder!

 
Citaat
want ik zie  het duidelijk dat deze crisis nooit meer zal verdwijnen dus daarom ben ik al voor mezelf begonnen als zelfstandig ondernemer

Ook in de beveiliging? Want dat kan ook een minpunt zijn om een baan te krijgen, ivm concurrentie.

Citaat
Wat mij ook is op gevallen dat er zo veel objecten zijn in Rotterdam maar dat er gewoon geen personeel naar word gevraag het zit tot aan de grond toe vast er zijn haast geen vacatures in deze stad .
Klopt zijn veel objecten, maar ook veel mensen met een beveiligingsdiploma... Vandaar dat het overal minder word qua werk.

Citaat
Er word vaak gezegd we gaan de Amerikaanse kant op maar in Amerika wordt er wel naar personeel gevraagd of heb ik dat mis .
Er word vaak gezegd dat we naar het Amerikaanse systeem toe gaan, gedeeltelijk klopt dat, maar aan de andere kant mogen mensen ook vaak klagen. In Amerika hebben de rijken het beter dan de rijken hier, maar de armen minder dan hier, te denken aan zorg, uitkeringen etc....

Ook daar ligt de werkeloosheid hoog....  Maar hoe kun je Nederland gaan vergelijken met Amerika?