Auteur Topic: theorie boeken persoonsbeveiliger  (gelezen 12969 keer)

bouncermarv

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
theorie boeken persoonsbeveiliger
« Gepost op: donderdag 4 oktober 2012, 19:32 »
na eerst de opleiding bij de IBSSA gevolgd te hebben.
wil ik toch wel me Nederlandse papiertje ook behalen.

wie heeft de theorie boeken in zijn bezit die ik mag gebruiken/overnemen.

ik hoor het graag

mick82

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: theorie boeken persoonsbeveiliger
« Reactie #1 Gepost op: maandag 8 oktober 2012, 05:06 »
bouncermarv,

heb je er uberhaupt wel over nagedacht waar je je diploma van de IBSSA voor wilt gaan gebruiken?

in nederland heeft dit papier geen waarde.
in engeland moet je sowieso de SIA CP Licence hebben.
in duitsland de IHK Sachkunde PS.

etc. etc.

en in nederland is er amper een markt voor persoonsbeveiliging .

ik zou je alleen kunnen aanraden om op internet te kijken wat de evt. mogelijkheden in het buitenland zijn , en dan voornamelijk engeland.


Succes!!






bouncermarv

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: theorie boeken persoonsbeveiliger
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 16 oktober 2012, 20:51 »
Mick 82

gebruiken hoeft van mij nog geneens.

gewoon kennis opdoen dat is dat ik wil.
en wie weet wat de toekomst bied

Erwin

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
  • Functie: beveiliger
Re: theorie boeken persoonsbeveiliger
« Reactie #3 Gepost op: maandag 22 oktober 2012, 20:05 »
Ik zou indien je er wel iets mee wilt gaan doen wel voor zorgen dat het lesmateriaal up-to-date is. Daar er nog wel eens wat wet en regelgeving veranderd enz enz.
ABM - BHV - AED - BRANDWACHT - BOA

Gediplomeerd Beveiliger

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: theorie boeken persoonsbeveiliger
« Reactie #4 Gepost op: maandag 3 december 2012, 21:08 »
Voor al deze genoemde diploma's en certificaten is het belangrijk dat we met zijn allen weten dat deze alleen geldig zijn binnen het land waarin ze afgegeven worden.

Kortom, je beveiligingspapieren zijn buiten het Koninkrijk der Nederlanden niet geldig. Echter wil ik erbij vermelden dat geen van mijn medewerkers ooit een SIA CP Licence  of  IHK Sachkunde PS heeft hoeven behalen.
Ook niet in andere (niet) Europese landen.

Het voordeel van de Nederlandse papieren is wel, dat ze in het buitenland best hoog aangeschreven zijn, daar waar dit in andere landen nog wel eens anders is.
Met het IBSSA papiertje kun je in Nederland niet aan de slag, officieel dan, maar voor een flink aantal landen is dit nog wel eens anders.

Een land kan niet van jou verlangen dat jij in ieder land waar jij werkzaam bent een geldig diploma hebt. Mocht een opdracht een karakter voor langere duur hebben, kun je altijd nog besluiten in overleg met je cliënt om een beveiliger in te huren die uit dat land komt.

De map van de opleiding persoonsbeveiliging heb ik nog wel ergens liggen, want ik had ooit dezelfde gedachten als jij hebt. Achteraf gezien was dit zonde van het geld, want zoals iemand al eerder gezegd heeft is de markt in Nederland beperkt en is er meer aanbod dan vraag.
In het buitenland is de Dutch Approach erg booming, dus ik zou mijn pijlen daarop richten als ik "nieuw" in het vak zou willen komen.

mick82

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: theorie boeken persoonsbeveiliger
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 7 december 2012, 20:20 »
@ gediplomeerd beveiliger.

Heb je wel eens geprobeerd om met het nederlandse persoons Beveiliging diploma in het buitenland een baan te krijgen?

En zo hoog staat het nederlandse papiertje echt niet aangeschreven hoor.

Dat zelfde geldt ook voor dat ibbsa diploma.

Is mischien leuk voor aan de muur,  maar echt van nut zijn om een baan in welk land dan ook  er door te krijgen schat ik klein in.

Feit is gewoon dat men, wil men in het buitenland als persoonsbeveiliger gaan werken, men in het bezit moet zijn van de in het betreffende land geldende diploma.

Men kan bijv. niet met het nl diploma in engeland, duitsland etc etc gaan werken voor bijv. een engelse of duitse werkgever als persoonsbeveiliger zowel in loondienst als ook zelfstandig.

En gezien er in nederland eigenlijk vrijwel geen markt voor is zal men als men dan toch zo graag in de persoonsbeveiliging werkzaam wil zijn,  toch naar het buitenland moeten.

David

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 28
    • Bekijk profiel
Re: theorie boeken persoonsbeveiliger
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 14 december 2012, 10:24 »
Afgezien van het feit dat men de benodigde papieren (en geoefendheid) moet behalen wil je werken in die sector word er ook gelet op je voorgeschiedenis. Zonder een baan (gevechtsfuncties) bij Defensie of Justitie is de kans nagenoeg niet aanwezig dat je werk zult vinden in die sector. Even 2 weekjes IBSSA, zoals hier in NL wel eens is gegeven is NOOIT genoeg om persoonsbeveiliger te worden zowel op kennis als ervarings gebied. Er zijn op dit moment veel jongelui die die opleiding hebben gedaan met alle mooie beloftes van die maar waar niks van terecht is gekomen. Ondertussen wel vrolijk zichzelf aanprijzen als professioneel persoonsbeveiliger of "bodyguard".

Gediplomeerd Beveiliger

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: theorie boeken persoonsbeveiliger
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 28 mei 2013, 18:30 »
IBSSA is een leuke ervaring om te doen, maar er komt geen enkel stukje werk uit. Misschien dat van iedereen die nu "lid" is van de IBSSA, 4 mensen werk hebben gekregen vanuit de organisatie. Het is totaal geen meerwaarde.

Israël, Engeland en Duitsland zijn de plaatsen waar je een leuke start kunt maken. Achtergrond telt ook mee, bij voorkeur Defensie of politie. Aanvullende rijopleidingen zijn zeker gewenst, Interseco of Team Swanborn.
En met de € 6000,00 die je uitgeeft in de genoemde landen, kun je niets want het papiertje is niet rechtsgeldig in Nederland.

Succes met je beslissing.

helldog2004

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 18
  • Safety begins with yourself
    • Bekijk profiel
    • All Above Security
  • Bedrijf: All Above Security
  • Functie: Evenementen / stewart / portier / persoons / surveillant / straatcoach / millitair
Re: theorie boeken persoonsbeveiliger
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 28 augustus 2013, 17:53 »
Ik weet niet waar iedereen zo moeilijk over doet, als deze persoon graag de theorieboeken wilt hebben vwb beveiliging dan is dat toch helemaal geen probleem?

Bouncermarv, ik heb alle drie de theorieboeken voor beveiliger 2, ze zijn van de laatste druk dus compleet up-to-date.

Mocht je er baad bij hebben, laat het mij maar weten per e-mail of personal message.

M.v.g.
Henk
Safety begins with yourself!!

amstaf3

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 47
    • Bekijk profiel
Re: theorie boeken persoonsbeveiliger
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 30 oktober 2013, 20:55 »
Afgezien van het feit dat men de benodigde papieren (en geoefendheid) moet behalen wil je werken in die sector word er ook gelet op je voorgeschiedenis. Zonder een baan (gevechtsfuncties) bij Defensie of Justitie

Laten we eerlijk zijn diegene met gevechtservaring zowel bij Defensie als Justitie zijn in Nederland op 2 handen te tellen. Of je moet iedereen meetellen die alleen de opleiding gedaan hebben maar nog nooit 1kogel langs hun oren hebben horen suizen. Met zoiets als dat er personen zijn die op hun cv zetten werkgever korps mariniers ze vergeten alleen ff erbij te zetten alleen opleiding en oefeningen gevechtservaring NUL,NUL

security-guard

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
  • Functie: aspirant
Re: theorie boeken persoonsbeveiliger
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 3 december 2013, 02:33 »
Laten we eerlijk zijn diegene met gevechtservaring zowel bij Defensie als Justitie zijn in Nederland op 2 handen te tellen. Of je moet iedereen meetellen die alleen de opleiding gedaan hebben maar nog nooit 1kogel langs hun oren hebben horen suizen. Met zoiets als dat er personen zijn die op hun cv zetten werkgever korps mariniers ze vergeten alleen ff erbij te zetten alleen opleiding en oefeningen gevechtservaring NUL,NUL

David heeft het niet over gevechtservaring, maar over een baan met een gevechtsfunctie. Dan hoef je nog niet eens uitgezonden te zijn, daarbij oefen je al genoeg om met het vuurwapen om te gaan en ook in je opleiding krijg je kogels rond je oren..
En trouwens, waarom zou het gelijk gaan om een vuurgevecht? Bij een persoonsbeveiliging komt de aanval toch meestal al van dichtbij.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel vingers jij aan je handen hebt zitten, amstaf3, maar ik krijg ze er echt niet allemaal op!
« Laatst bewerkt op: dinsdag 3 december 2013, 02:39 door security-guard »