IK vind jullire sector wel interresante materie.
IK vraag me af in hoeverre jullie te vergelijken zijn met andere , meer reguliere bedrijven, aangezien jullie je in geheel andere gebieden begeven dan wij.En dat bedoel ik figuurlijk.
Om te beginnen vraag ik me af hoe het bij jullie geregeld is wat betreft bewapening.
In nederland is iedereen gebonden aan de wapenwet en bezit van wapens is alleen onder strenge voorwaarden toegestaan.Als een particulier een wapen wil bezitten dan heeft hij een verlof nodig van bijzondere wetten en ook het vervoer en gebruik (als sport) is aan strikte regels gebonden.
Nu zeggen jullie dat het bedrijf wapens gebruikt. Dan vraag ik me dus af hoe.Ik neem aan niet in nederland aangezien dat in princie niet is toegestaan en ik kan niet zo snel iets verzinnen waarvoor jullie dan wel een toestemming zpuden hebben.
Ten tweede vraag ik me af hoe jullie je wapens beheren.Bezit is immers alleen toegestaan onder bepaalde voorwaarden.Ik ga er van uit dat jullie meerdere wapens bezitten.Is jullie toestemming in nederland geregeld en onder welke voorwaarden dan? Of hebben jullie de wapens in het buitenland opgeslagen waar wapenbezit eventueel anders geregeld is.
In wat voor werkgebieden begeven jullie je in nederland? ik vermoed als chauffeur en/of persoonbeveiliging vooral?
Hoe zijn jullie vergunningen geregeld.Zijn jullie een particulier beveiligingsbedrijf zoals omschreven in de wet op werkorpsen en hebben jullie toestemming van Bijzondere wetten, ND nummers , grijze passen ect..of zijn er voor jullie andere soort vergunningen geregeld? en door wie zijn ze dan uitgegeven.
Tot zover even mijn vraagjes...wellicht dat jullie antwoorden tot meer vragen leiden..
Groeten.
Deputy
Hallo Deputy, sorry voor de late reactie.
Ik heb de laatste periode in Afrika gezeten in verband met werk, en internet was nou niet echt geweldig daar.
Bovendien had ik het behoorlijk druk en ik wil toch even de tijd nemen om je vragen te beantwoorden.
Als vergelijking met andere bedrijven, eigenlijk is het gewoon hetzelfde.
We werken dan misschien met wapens en in gebieden met meer risico, ook wij moeten ons gewoon aan de wet houden net als elk ander bedrijf.
Je moet je houden aan de wetgeving van het land waar je werkt.
Bijvoorbeeld met MARSEC (Maritime Security) kan je wel op schepen werken die onder Nederlandse vlag varen, maar niet met wapens en met een grijze pas, en als bedrijf moet je een ND nummer hebben.
Schepen onder Nederlandse vlag vallen onder de Nederlandse grondwet.
Vaart de Nederlandse rederij onder bijvoorbeeld Panamese vlag, dan geld aan boord de Panamese wetgeving, dan zijn wapens mogelijk.
De wapens beheren kan dus alleen in het buitenland.
Omdat je je moet houden aan de plaatselijke wetgeving, de Nederlandse wet is daar niet van toepassing.
Een ND nummer is dus ook alleen voor Nederland, en is niet verplicht voor een bedrijf dat in Nederland is geregistreerd maar werk uitvoert buiten Nederland.
De wapens en de vergunning regel je dus in het buitenland voor de periode dat je daar werkt.
Of voor langere tijd kan je daar eventueel een opslag regelen.
Een andere mogelijkheid is om de wapens lokaal via een aldaar gevestigd bedrijf te regelen.
Je begrijpt dus al dat dit enorm veel werk met zich mee brengt, vooral met MARSEC.
Je moet vergunningen regelen voor elk land dat je aan doet, plaats van vertrek, het schip en plaats van aankomst.
Een goed netwerk van contacten is dus ook absoluut onmisbaar.
Er komen nog meer zaken om de hoek kijken, maar daar wil ik nu even niet te diep op in gaan
Wij staan in Nederland gewoon geregistreerd als beveiliging bedrijf maar hebben geen ND nummer.
We zijn in Nederland dus ook niet actief op de beveiliging markt.
Tenminste nu nog niet.
Ik hoop dat ik hierbij je vragen een beetje beantwoord heb.
M.v.g.
A