Auteur Topic: ats1000a-ip-mm servicestand & advisory ios app  (gelezen 6030 keer)

reggie

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
ats1000a-ip-mm servicestand & advisory ios app
« Gepost op: woensdag 27 september 2017, 12:16 »
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, een nieuwkomer op het gebied van beveiliging en een gebruiker van een ATS1000A-IP-MM systeem met twee ATS1115A controle panelen.

Ik heb letterlijk een aantal uren gegoogled, handleiding gelezen en forums bezocht, maar heb mijn exacte probleem en oplossing nog steeds niet gevonden, dus ik heb maar besloten een nieuw topic te openen.

Ok, here goes: ik heb de Aritech Advisor Advanced app voor iOS op m'n iPhone staan. Daarmee kon ik in het verleden mijn systeem aan en uit zetten. Dus IP-adres, poortnummer, portforwarding en encryptiesleutels zijn correct (en enkele malen gecontroleerd in zowel de internet router als het controle paneel).

Sinds enige tijd werkt de app echter niet meer. De app probeert verbinding te maken maar zegt dan uiteindelijk "You currently don't have access to the panel. Connection timed out"
Btw, in de app gebruik ik alleen een gebruikers code, NIET de installateurs- of hoofdgebruikerscode.

Na lang speuren heb ik een vermoeden omtrent de oorzaak: als ik via het ats controle paneel inlog met de installateurscode en daarna weer uitlog, krijg ik kort de melding "INFO SERVICESTAND" te zien. Het lijkt er dus op dat het systeem in service mode staat en dat daarom de remote connectie met de app niet is toegestaan.

  • Is mijn vermoeden correct?
  • Hoe krijg ik het systeem weer uit de servicestand?

Nog een paar punten van informatie:
  • "Acceptatie vereist" (menu 8.2.1) staat op "Nee"
  • "In service" (menu 8.1.3.6) staat op "04:00'00" (4 uur, neem ik aan)
  • Ik heb ook met de app geprobeerd verbinding te maken ruim meer dan 4 uur later dan dat ik voor het laatst met de installateurscode op het ats paneel had ingelogd

Alvast heel erg bedankt voor alle informatie. Ik kom er zelf niet meer uit...
Hopelijk heb ik hiermee niet een "dubbel topic" geopend, if so, mea maxima culpa!

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ats1000a-ip-mm servicestand & advisory ios app
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 27 september 2017, 19:23 »
Nee je systeem blijft niet in service staan, dit doet hij altijd als je uit het installateursmenu gaat.

Begrijp ik het goed, dat je voorheen wel kon verbinden?
Een paar maanden geleden is er een update geweest voor de app op de telefoon, waardoor velen niet meer konden verbinden. De oplossing was eerst je paneel verwijderen van je telefoon en alles opnieuw instellen op je telefoon. Daarna werkte het weer. Probeer dat dus eens en laat even weten of het de oplossing was of niet.

reggie

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ats1000a-ip-mm servicestand & advisory ios app
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 27 september 2017, 21:01 »
Hoi Dré,

Dank voor je zeer snelle antwoord!!

Ah, handig om te weten dat er altijd "INFO SERVICESTAND" in het scherm komt als ik als installateur uitlog!

Ja, klopt, voorheen kon ik wel gewoon verbinden met de app.

Ik heb je advies opgevolgd. De app was reeds ge-update. Heb het paneel gewist en opnieuw ingesteld. Helaas nog geen verbetering... zelfde melding...

Ik zal morgen nog even de app volledig van m'n telefoon verwijderen en dan opnieuw installeren en paneel toevoegen. Ik hou je/jullie op de hoogte... als er toch nog iemand een idee heeft dat het "in een andere hoek" zit, dan hoor ik het ook graag  :)

Dank dank!

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 310
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: ats1000a-ip-mm servicestand & advisory ios app
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 27 september 2017, 23:52 »
Soms - niet altijd - doet een herstart van het systeem wonderen...

nayonowe

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 360
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technisch adviseur / specialist
Re: ats1000a-ip-mm servicestand & advisory ios app
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 28 september 2017, 09:50 »
Ziggo modem?

Geef het alarmsysteem een ip-adres binnen de DHCP pool en forward dat adres in je modem...

dduckers

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: ats1000a-ip-mm servicestand & advisory ios app
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 29 september 2017, 10:59 »
is het al opgelost?

anders zou je eens kunnen kijken naar de firmware versie van je paneel.

als je namelijk je app opent en onderin op 'over' klikt staat er het volgende:

Ondersteunde firmware voor de Advisor Advanced-centrale: 21.21.109

ik weet niet of ze bij de update van de app misschien de nodige firmware van de centrale hebben opgekrikt.

als dit het probleem zou zijn moet je je centrale voorzien van een nieuwe firmware.

reggie

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ats1000a-ip-mm servicestand & advisory ios app
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 30 september 2017, 21:11 »
Dank voor al jullie reacties!

@Sjakie: ik ga uitzoeken hoe ik het systeem moet herstarten *bloos bloos*

@nayonowe: nee, KPN. Goed idee, nu is het IP adres fixed in het alarm systeem... Ik doe dat uberhaupt liever niet. Liever DHCP adressen reserveren voor vaste apparaten...

@dduckers: Nee, heb nog niks kunnen uitproberen, momenteel logeert er iemand in de ruimte waar de sirene hangt, en aangezien ik eigenlijk alleen in de avonden tijd heb, wil ik nu niet het risico lopen dat de loge tegen het plafond stuitert als die sirene afgaat omdat ik iets fout doe...   >:D Goeie tip over die firmware versie! Ik ga het checken!

@ all: nogmaals bedankt! Ik ga jullie tips allemaal uitproberen en laat het zeker weten als het gelukt is!

Steef

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 343
  • Techniek begrijpbaar maken
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: van Bakel Beveiliging - Heesch
  • Functie: TBV-er
Re: ats1000a-ip-mm servicestand & advisory ios app
« Reactie #7 Gepost op: maandag 20 november 2017, 10:23 »
Dank voor al jullie reacties!

@Sjakie: ik ga uitzoeken hoe ik het systeem moet herstarten *bloos bloos*


Zekering los, accu los. Zekering terug accu terug.
Dan snel de kast dichtschroeven, als je sneller bent dan het opstarten blijft hij mogelijk stil ;)

Dit helpt vaak wel.

Zorg ervoor dat je de laatste firmware in je paneel hebt. Deze kun je op het portal van UTC vinden.