Auteur Topic: midland g10 ervaringen  (gelezen 9277 keer)

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
midland g10 ervaringen
« Gepost op: dinsdag 25 februari 2014, 18:49 »
Voor een groot aantal kroegen moeten wij er portofoons bij hebben.

Vind de kenwood serie nogal aan de prijzige kant.

Verschillende meningen gehoord over de midland g10. Veel positief, maar ook wel negatief.

Zijn hier mensen met ervaring met dit type of merk>?

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: midland g10 ervaringen
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 25 februari 2014, 20:41 »
Wij hebben hetzelfde gehoord, dus hebben er een aantal aangeschaft en gaan deze vrijdag testen. We zullen ze op dezelfde frequentie instellen als de kenwood TK3201 en 3301 en testen bij een voetbalstadion (ook lekker veel staal en stoorzenders) Ik kom hier na carnaval wel even op terug.

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: midland g10 ervaringen
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 25 februari 2014, 22:16 »
Wij hebben hetzelfde gehoord, dus hebben er een aantal aangeschaft en gaan deze vrijdag testen. We zullen ze op dezelfde frequentie instellen als de kenwood TK3201 en 3301 en testen bij een voetbalstadion (ook lekker veel staal en stoorzenders) Ik kom hier na carnaval wel even op terug.

Oké, ik hoor graag je bevindingen van deze porto's.
Als ik prijs vergelijk is dit aanzienlijk goedkoper. Plus je kunt deze ook programmeren zodat het bereik beter word. Gaan jullie dit ook doen?

Wacht jullie bevindingen wel even af voordat ik iets nieuws aanschaf.

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: midland g10 ervaringen
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 11 maart 2014, 11:37 »
Goedemorgen Jan,

We hebben de G10 getest. Wij vinden het een prettig alternatief voor de Kenwood TK3201 en 3301. We merken qua bereik (zoals verwacht) geen verschil. wel voelt het dragen van de porto anders daar de G10 een stuk lichter is. Gevoelsmatig kan je zeggen dat de Kenwoods een stuk degelijker aanvoelen. Ze zijn een stuk zwaarder en waarschijnlijk kunnen ze beter tegen een stootje dan de G10.

Als je de portofoons normaal gebruikt zien wij niet waarom je niet voor de Midland G10 zou kunnen kiezen. Ze zijn prijstechnisch een stuk beter, en zijn volledig in te stellen zoals jij dit zelf wil, dus op de frequentie van zowel de vergunningvrije Kenwood als Motorola. Verder is de aansluiting voor de headsets ook hetzelfde als Kenwood, dus als je zoekt naar een betaalbare vervanger of aanvulling voor je Kenwoods kan ik de G10 echt aanraden.

Als je wilt wil ik wel een offerte voor je opmaken. We hebben ook de accessoires zoals spreeksleutels (van kenwood en Midland) en oortjes met een enkele en dubbele spraakknop.

Of je neemt een kijkje op onze webshop www.knbsecurityshop.nl en geeft aan waar je precies een offerte voor wil ontvangen. Maak ik een mooie prijs voor je.

Succes met je beslissing.

groetjes, Nadina

Theo van Veen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 163
  • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
    • Bekijk profiel
    • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
  • Bedrijf: Scorpion Advies
  • Functie: beveiliger - verkeersregelaar
Re: midland g10 ervaringen
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 11 maart 2014, 21:28 »
Ik gebruik zelf de Midland CT790 en ben bijzonder te spreken over de gebruikersvriendelijkheid.

EN ik heb een zeer betrouwbare leverancier :)

Die heeft mij nog nooit in de steek gelaten EN gaat veel verder dan de meesten.. o.a. op het gebied van klantenservice

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: midland g10 ervaringen
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 12 maart 2014, 15:05 »
Zelf ook ervaringen met de midland g10.

Qua bereik geen problemen, alleen heb ik wel het gevoel dat de midland zachter is qua volume.

Verder heb ik mijn twijfels bij de kwaliteit van de behuizing.
Met de Kenwood weet je zeker, dat als je hem laat vallen of dergelijke, dat de porto nog heel is.
Bij de midland heb ik mijn twijfels, voelt toch niet even fijn aan.

Maar daarom zit er denk ik ook een groot prijsverschil in.

portofoon3402

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: bbe
Re: midland g10 ervaringen
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 20 mei 2014, 21:50 »
oké ik ga ook een set g10 bestelen welke kanaalen kan ik het beste programeren ik wil de kenwood ik ook kunnen onvanden alvast bedankt gr Danny

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: midland g10 ervaringen
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 20 mei 2014, 22:38 »
Als wij de Midland g10 verkopen bieden we de mogelijkheid aan om de standaard programmering van kenwood of motorola in te stellen waardoor alles gewoon goed met elkaar werkt en kanaal 1 kenwood ook kanaal 1 op de midland is. Verder heeft de midland ook de kenwood aansluiting voor de accesoires, dus je hoeft niet een nieuw oortje of spreeksleutel aan te schaffen.

Kwalitatief is de behuizing een stuk minder sterk, op geluid vind ik de g10 niet erg veel onderdoen voor een motorola of kenwood. Verder is het absoluut een goede portofoon voor professioneel gebruik voor een goede prijs maar is het absoluut geen kenwood of motorola.

Www.knbsecurityshop.nl staat nog wat informatie over de g10. Of stuur mij een e-mail als je nog meer vragen hebt.

Groetjes Nadina Jahangier
KNB security shop

portofoon3402

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: bbe
Re: midland g10 ervaringen
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 20 mei 2014, 23:23 »
meschien vergevraagt zou er iemand het geluid van de porto op willen nemem??????
alvast bedankt