Auteur Topic: camera  (gelezen 7162 keer)

tomjf

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 26
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: freelance beveiliger/ evenementen beveiliger/ gastheer
camera
« Gepost op: maandag 15 juli 2013, 01:36 »
Hallo mede forumers.

Ik zie steeds vaker dat er meer welles nietus spelletjes worden gespeeld tussen horeca portiers en mensen die overlast hebben veroorzaakt. Nu kwam een collega met een idee van een verborgen camera. Wie weet wat de regelgeving hierin is. En wanneer je het mag gebruiken. Aangezien bij ons borden hangen van hier worden camera opnames gemaakt.
Met vriendelijke groet tomjf
dont just do it, do it right...

Digiguard

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Eerst Denken -> Dan Doen !
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service & onderhouds-monteur
Re: camera
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 27 juli 2013, 20:40 »
Als je toch al camera's hebt hangen, waarom dan "verborgen" filmen ?
Is zichtbaar filmen dan niet veel beter, lijkt me dat daar dan ook gelijk meer preventie vanuit gaat ?

Overigens zal dat de kwaliteit van je beelden ook ten goede komen omdat je keuze daarin dan ook veel ruimer wordt.

TheoA

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
    • Werkgever
  • Bedrijf: Croon Elektrotechniek b.v.
  • Functie: Project engineer Safety & Security
Re: camera
« Reactie #2 Gepost op: maandag 19 augustus 2013, 11:20 »
Verborgen opnames maken is in beginsel verboden ivm privacywetgeving. Slechts in uitzonderlijke gevallen en bij een melding naar het College Bescherming Persoonsgegevens kan het toegestaan worden.

Net wat Digiguard zegt, openbaar toezicht werkt preventief. Wel melden dat er opnames gemaakt worden.

jeroent

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 14
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: camera
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 28 september 2013, 01:22 »
Zolang je VOOR de deur staat, sta je op de openbare weg.
Daar mag je gewoon filmen.
Als je binnen staat, moet het bij binnenkomst staan aangegeven in de huisregels bijvoorbeeld.

Ronald W.

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 68
  • Zorg voor veiligheid!
    • Bekijk profiel
Re: camera
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 28 september 2013, 19:46 »
Een bodycam is ook een mogelijkheid.
Waar je dan ook staat of werkt, al je handelingen worden opgenomen.
Met vaste camera's loop je de kans dat het incident zich buiten het bereik van de camera afspeelt waardoor je nog met lege handen staat.

Kikker1900

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Topsjop.nl
Re: camera
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 1 oktober 2013, 20:33 »
Mocht je serieus na gaan denken over een bodycam, dan verwijs ik je graag naar onze spy pen en knoop camera's. Check http://www.topsjop.nl/spy-gadgets/video
Onze pen schiet prima video's. Maar Als je de camera ook bij weinig licht nodig hebt raad ik de professionele knoopcamera aan.
Uiteraard moet je wel oppassen waar je het voor gebruikt. Maar zoals je zelf al zegt, je kunt er inderdaad dingen mee filmen die je anders niet op film krijgt.
Voor vragen, stuur maar een bericht.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: camera
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 1 oktober 2013, 22:12 »
Mocht je serieus na gaan denken over een bodycam, dan verwijs ik je graag naar onze spy pen en knoop camera's. Check http://www.topsjop.nl/spy-gadgets/video

Voor deze gratis reclame zou je wellicht ook een mooie aanbieding aan de lezers hier kunnen doen?