Auteur Topic: Welke uitrusting moet een surveillance auto hebben volgens jullie?  (gelezen 8910 keer)

Infraroodborstje

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 116
    • Bekijk profiel
Welke uitrusting moet een surveillance auto hebben volgens jullie?
« Gepost op: dinsdag 5 maart 2013, 11:27 »
Hoe ziet jouw ideale werkplek eruit? Wat moet er in zitten en wat juist niet? Waar werk je nu mee en wat zou je dolgraag in je surveillance auto willen zien? Of wat zijn je wensen qua belettering? Waar kun je helemaal niet mee voor de dag komen?

tomjf

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 26
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: freelance beveiliger/ evenementen beveiliger/ gastheer
Re: Welke uitrusting moet een surveillance auto hebben volgens jullie?
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 18 juni 2013, 02:18 »
ik zelf werk sinds kort als evenementen beveiliging en soms op object, ik heb altijd in me auto liggen:
-steekvest
- maglite auto oplader
- maglite gewone oplader
- maglite D4
- ehbo set
- een nood telefoon die ik alleen in nood gevallen gebruik en alleen me vriendin en ouders hebben dat nummer en bellen alleen als het niet anders kan.
- reserve kleding, je weet maar nooit als er een noodgeval voor doet.
- en een portomonee met 20 tot 30 euro voor het geval dat.
dont just do it, do it right...

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: Welke uitrusting moet een surveillance auto hebben volgens jullie?
« Reactie #2 Gepost op: zondag 8 september 2013, 23:59 »
Met surveillance auto, kan ik daar uit opmaken een auto die je gebruikt voor mobiel surveillance? Of een auto voor algemeen gebruik.

Als je als zzp'er werkt kun je natuurlijk je eigen uitrusting volledig in de auto stallen, maar als je auto door meerdere collega's word gebruikt, hoeft de uitrusting niet zo uitgebreid te zijn.
Maglite plus lader
EHBO set
Reserve spullen voor auto, daarmee bedoel ik lampen, zekeringen, reserve wiel plus gereedschap koffertje.

Verder heb je weinig nodig, als je voor je werkgever op pad gaat krijg je altijd een telefoon/portofoon mee voor contact. Dus die hoeft er niet standaard in.

Voor belettering vind ik persoonlijk kort maar krachtig mooier als een vol beletterde auto. Mooi logo van het bedrijf, telefoon nummer en website erop. Daarnaast om mooi op te vallen, want dat is wel de bedoeling, mooie reflectie strepen over de lengte van de auto aan de onderkant.
Auto's die vol gestikkerd zijn worden vaak niet gelezen.

Wat ik verder super mooi vind op een beveiliging auto.. Die moet een beetje stoer voor de dag komen! Een pulbar en een sidebar vind ik super stoer.

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: Welke uitrusting moet een surveillance auto hebben volgens jullie?
« Reactie #3 Gepost op: maandag 9 september 2013, 00:27 »
Met surveillance auto, kan ik daar uit opmaken een auto die je gebruikt voor mobiel surveillance? Of een auto voor algemeen gebruik.

Als je als zzp'er werkt kun je natuurlijk je eigen uitrusting volledig in de auto stallen, maar als je auto door meerdere collega's word gebruikt, hoeft de uitrusting niet zo uitgebreid te zijn.
Maglite plus lader
EHBO set
Reserve spullen voor auto, daarmee bedoel ik lampen, zekeringen, reserve wiel plus gereedschap koffertje.

Verder heb je weinig nodig, als je voor je werkgever op pad gaat krijg je altijd een telefoon/portofoon mee voor contact. Dus die hoeft er niet standaard in.

Wat ik verder super mooi vind op een beveiliging auto.. Die moet een beetje stoer voor de dag komen! Een pulbar en een sidebar vind ik super stoer.

Voor een manager bedrijfsvoering vind ik dat je te veel voor het esthetische gaat i.p.v. het functionele. Ik ben nooit mobiel surveillant geweest maar een sleutelkluis lijkt me een eerste vereiste of worden de sleutels los in de wagen gegooid? Bovendien is het verplicht om verbindingsmiddelen bij je te hebben en dan hoort een telefoon/portofoon er dus wel standaard in.
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: Welke uitrusting moet een surveillance auto hebben volgens jullie?
« Reactie #4 Gepost op: maandag 9 september 2013, 12:05 »
Voor een manager bedrijfsvoering vind ik dat je te veel voor het esthetische gaat i.p.v. het functionele. Ik ben nooit mobiel surveillant geweest maar een sleutelkluis lijkt me een eerste vereiste of worden de sleutels los in de wagen gegooid? Bovendien is het verplicht om verbindingsmiddelen bij je te hebben en dan hoort een telefoon/portofoon er dus wel standaard in.

Als je mijn verhaal goed leest, dan zie je staan dat je als je op pad gaat voor je werkgever altijd een portofoon of telefoon mee krijgt.... Ik heb nog nooit gezien bij welk bedrijf dan ook, dat een telefoon standaard in de auto ligt. Dit hoort bij je uitrusting als je op pad word gestuurd.. Je krijgt je sleutelkoffer mee(Of waar ze de sleutels ook in bewaren) je routelijst en je communicatiemiddelen...

Je kunt inderdaad kiezen om een sleutelkluis te installeren in je auto, maar veel bedrijven(Waar ik werkzaam geweest ben) gebruiken dit niet meer, maar hebben voor elke route een afsluitbare koffer waarin ze de sleutels vervoeren. Zo hoef je niet altijd naar de laadbak van je auto te lopen en de sleutels op te zoeken, maar heb je de sleutels altijd bij de hand. Deze koffers kunnen vast gezet worden op de bijrijders stoel of dergelijke zodat je de koffer niet stelen op moment dat je een raam in tikt.

Daarom heb ik een sleutelkluis niet bij de standaard uitrusting gezet.
Ik persoonlijk heb een vaste auto, en heb al mijn persoonlijke spullen achterin liggen. Te denken aan kogelwerend vest, portofoon oortje + reserve, 2 portofoons + snelladers, compleet reserve uniform en nog wat persoonlijke spullen.
Echter is dit niet mogelijk als je met meerdere mensen je auto moet delen. Daarom dien je als surveillant en dergelijke voor de persoonlijke dingen dingen zoals kleding etc zelf mee te nemen, en behoren deze spullen in mijn ogen niet als standaard uitrusting.

Nog wel 1 ding die ik wil toevoegen aan de standaard uitrusting... Een tankpas!

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Welke uitrusting moet een surveillance auto hebben volgens jullie?
« Reactie #5 Gepost op: maandag 16 september 2013, 21:09 »
Als je mijn verhaal goed leest, dan zie je staan dat je als je op pad gaat voor je werkgever altijd een portofoon of telefoon mee krijgt....

Vind jij een telefoon een deugdelijk communicatiemiddel?

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: Welke uitrusting moet een surveillance auto hebben volgens jullie?
« Reactie #6 Gepost op: zondag 29 september 2013, 22:15 »
Vind jij een telefoon een deugdelijk communicatiemiddel?
Ja, vind jij van niet dan?
Wij gebruiken zelf een telefoon met noodknop aan de zijkant die gelijk een melding geeft aan de meldkamer indien nood aan de man is.
gps die constant locatie doorgeeft waar de telefoon, dus de beveiliger zich bevind.
Automatische spreek en luister verbinding met meldkamer
Wij gebruiken deze functie nagenoeg nooit, maar zit zelf een personen omval beveiliging op.

Oke dit is geen standaard telefoon, maar met meerdere opties, maar ik vind dit beter werken als een grote porto aan je broek of dergelijke.

In het begin dat ik in de beveiliging kwam, gebruikten we gewoon een normale mobiele telefoon en dit werkte vrijwel altijd goed. meldkamer stond onder sneltoets en kon gebruikt worden als een soort noodknop als ware en bij bellen en geen reactie werd er hulp ingeschakeld.

Dus waarom zou een telefoon geen goed communicatiemiddel zijn?