Auteur Topic: Welke opleiding volgen?  (gelezen 5682 keer)

MevrouwS

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Welke opleiding volgen?
« Gepost op: donderdag 16 juli 2015, 13:56 »
Beste collega's,


Ik heb al een aantal jaar basis- en vakdiploma beveiliging, BHV, Ploegleider BHV, EHBO, BBMI, div. cursussen op het gebied van calamiteitenbestreiding, maar ik wil graag iets meer.

Wat is een goede opleiding om te volgen? het liefst ook een beetje betaalbaar, want mijn werkgever wil natuurlijk niet meebetalen.

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Welke opleiding volgen?
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 16 juli 2015, 16:09 »
Wat wil je ermee bereiken? Is het interessant voor de klant of jouw werkgever?
Waarom betaald hij niet mee aan de cursus/opleiding?

Je kunt wel zoveel certificaten halen als je wilt maar als het geen nut heeft tijdens de dagelijkse werktijd, dan zou ik er zelf nog niet voor kiezen.

Dat ik voor MBV,TBV en wat cursussen voor Sprinkler moet halen, is omdat we gaan uitbreiden en daar bij diverse klanten interesse naar is.


Dat ik heb, en er niks mee kan, schiet niet op en brengt geen meerwaarde met zich mee.
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

MevrouwS

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Welke opleiding volgen?
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 16 juli 2015, 16:28 »
Stilstand is achteruitgang Julian,  ;) Ik wil mezelf graag blijven ontwikkelen binnen het vakgebied.

Voor mijn werkgever is het niet interessant genoeg, vandaar ook dat ik het zelf moet bekostigen, ze hebben nu een beveiliger, en investeringen in de vorm van een opleiding boven 'Beveiliger C' betalen zich niet terug in de uurprijs die ze kunnen rekenen.
Voor de opdrachtgever levert het genoeg op, want die betaalt voor een beveiliger, en krijgt meer kennis.
Voor mezelf zou ik graag doorgroeien, wat binnen de beveiliging niet makkelijk is, naar een leidinggevende of adviserende functie, of in een internationale organisatie aan het werk willen.



HDRG Beveiliging

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
    • HDRG Beveiliging
Re: Welke opleiding volgen?
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 17 juli 2015, 09:09 »
Als die extra cursussen zullen je nauwelijks verder helpen.

Als je écht wat wilt en je wilt jezelf ontwikkelen naar een hoger niveau dan moet je gewoon voor een HBO opleiding gaan, bijvoorbeeld integrale veiligheid.

Theo van Veen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 163
  • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
    • Bekijk profiel
    • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
  • Bedrijf: Scorpion Advies
  • Functie: beveiliger - verkeersregelaar
Re: Welke opleiding volgen?
« Reactie #4 Gepost op: zondag 19 juli 2015, 17:33 »
Als die extra cursussen zullen je nauwelijks verder helpen.

Als je écht wat wilt en je wilt jezelf ontwikkelen naar een hoger niveau dan moet je gewoon voor een HBO opleiding gaan, bijvoorbeeld integrale veiligheid.

ik kan me hier alleen maar  volledig bij aansluiten. 
Je kunt wel meer willen maar de vraag is of er vraag naar is binnen het huidige beveiligings klimaat.
En een investering in opleidingen zul je zelf moeten bekostigen.
Er zijn maar zeer weinig opdrachtgevers die mee willen betalen aan deze verdere "ontwikkeling" .