Auteur Topic: Vesten van Tacfirst  (gelezen 10364 keer)

Jochem

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 95
  • Safety First
    • Bekijk profiel
Vesten van Tacfirst
« Gepost op: donderdag 8 januari 2015, 20:16 »
Goede avond iedereen,

Graag hoor ik jullie mening over de vesten van het merk Tacfirst. Zij bieden steekwerende vesten aan (voor relatief lage prijzen, zie bijvoorbeeld http://firstcarecompany.nl/steek-en-kogelwerende-vesten/steekwerende-vesten.html?limit=all), maar ik zie dat zij tegenwoordig ook kogel-, steek- én naaldwerende vesten (in één) aanbieden zoals:

- http://www.tacfirst.nl/veest2nl.html
- http://www.eusuco.nl/webshop/index.php?_a=product&product_id=2075
- http://firstcarecompany.nl/steek-en-kogelwerende-vesten/kogelwerende-vesten/kw2tr.html

Hoe denken jullie over Tacfirst en hun vesten? Hebben jullie ervaring met deze vesten en raden jullie deze aan?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: Vesten van Tacfirst
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 13 januari 2015, 06:05 »
Goede avond iedereen,

Graag hoor ik jullie mening over de vesten van het merk Tacfirst. Zij bieden steekwerende vesten aan (voor relatief lage prijzen, zie bijvoorbeeld http://firstcarecompany.nl/steek-en-kogelwerende-vesten/steekwerende-vesten.html?limit=all), maar ik zie dat zij tegenwoordig ook kogel-, steek- én naaldwerende vesten (in één) aanbieden zoals:

- http://www.tacfirst.nl/veest2nl.html
- http://www.eusuco.nl/webshop/index.php?_a=product&product_id=2075
- http://firstcarecompany.nl/steek-en-kogelwerende-vesten/kogelwerende-vesten/kw2tr.html

Hoe denken jullie over Tacfirst en hun vesten? Hebben jullie ervaring met deze vesten en raden jullie deze aan?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

We hebben hier al contact over gehad in een PB, maar wellicht zijn er meer mensen die deze ervaring willen lezen.

Aangezien ik kogelwerende vesten te zwaar vind, ben ik overgestapt naar een steekwerend vest van Tacfirst.

Het is een zeer licht en flexibel vest, die comfortabel zit. Voor lange horeca/evenementen diensten is dit een super vest.

Verder is het een dun vest, waardoor het niet veel opvalt onder je kleding.

Ik zeg een aanrader.

Verder heb ik het vest bij eusuco weg... Zeer goede service en levering!

Jochem

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 95
  • Safety First
    • Bekijk profiel
Re: Vesten van Tacfirst
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 13 januari 2015, 14:24 »
We hebben hier inderdaad al wat PM's over gewisseld. Dank daarvoor. Het vest waar Johanappel op doelt is dit Tacfirst modulair steekwerend vest.

Ik heb Eusuco even gemaild over wat specifiekere details over hoe steekwerend en eventueel naaldwerend dit vest is met en zonder extra paneel voor 'extreem scherpe voorwerpen'. Firstcarecompany, die als ik het mij goed herinner ergens beweert de producent te zijn van Tacfirst artikelen, heb ik hier een aantal dagen geleden ook over gemaild maar hier heb ik nog geen reactie op gehad. Bij hen ben ik ook benieuwd of er zoveel verschil zit in het hierboven getoonde vest (Firstcarecompany naast Eusuco ook aanbied) en dit 'professioneel modulair vest' (http://firstcarecompany.nl/tfsw8lm.html). Hier zal ik ze later waarschijnlijk nog even voor mailen.



johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: Vesten van Tacfirst
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 14 januari 2015, 06:03 »
Citaat
We hebben hier inderdaad al wat PM's over gewisseld. Dank daarvoor. Het vest waar Johanappel op doelt is dit Tacfirst modulair steekwerend vest.
Ik heb hem echter zonder extra plaat.
Citaat
Ik heb Eusuco even gemaild over wat specifiekere details over hoe steekwerend en eventueel naaldwerend dit vest is met en zonder extra paneel voor 'extreem scherpe voorwerpen'.

Eusuco reageert netjes op hen mail, en geven goede uitleg.

Citaat
Firstcarecompany, die als ik het mij goed herinner ergens beweert de producent te zijn van Tacfirst artikelen, heb ik hier een aantal dagen geleden ook over gemaild maar hier heb ik nog geen reactie op gehad.

Regelmatig contact proberen te zoeken, nooit antwoord gekregen. Zeer slechte klantenservice.

Ze zijn niet de producent van deze vesten, enkel leverancier zoals eusucu ook is.

Citaat
Bij hen ben ik ook benieuwd of er zoveel verschil zit in het hierboven getoonde vest (Firstcarecompany naast Eusuco ook aanbied) en dit 'professioneel modulair vest' (http://firstcarecompany.nl/tfsw8lm.html). Hier zal ik ze later waarschijnlijk nog even voor mailen.

De vesten van tacfirst zijn hetzelfde, waar je ze ook weg haalt,
Er kunnen natuurlijk modellen zijn, wat de 1 wel aanbied en de andere niet.



Jochem

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 95
  • Safety First
    • Bekijk profiel
Re: Vesten van Tacfirst
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 15 januari 2015, 01:35 »
Eusuco is inderdaad de enige partij die tot nu toe (snel) heeft gereageerd.

Het door mij genoemde Tacfirst vest zelf is alleen steekwerend tot zo'n 10 Joule, en met zo'n extra paneel tot zo'n 20 Joule. Daar is dus niks mis mee. Naaldwerend is dit vest niet, ook niet mét extra paneel.

- -
Zelf heb ik ook een goede ervaring met Eusuco, evenals mensen om mij heen. Zeker een aanrader dus!
- -

Ik heb het zojuist gevonden waar Firstcarecompany schrijft producent te zijn. Dit schrijven zij bij diverse producten zoals Tacfirst snijwerende longsleeves (http://firstcarecompany.nl/tfs002.html). Dit doen zij met de woorden:
"Firstcarecompany is producent van Tacfirst.
Wederverkopers die interesse hebben om dealer te worden van de unieke produkten van Tacfirst kunnen hun aanvraag verzenden naar <...>"



johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: Vesten van Tacfirst
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 20 januari 2015, 00:47 »
Citaat
Eusuco is inderdaad de enige partij die tot nu toe (snel) heeft gereageerd.

Had ik wel gedacht haha.
Citaat
Het door mij genoemde Tacfirst vest zelf is alleen steekwerend tot zo'n 10 Joule, en met zo'n extra paneel tot zo'n 20 Joule. Daar is dus niks mis mee. Naaldwerend is dit vest niet, ook niet mét extra paneel.

Waar heb je deze informatie vandaan? Tacfirst heeft mij aangegeven dat het vest tot 25 joules steekwerend is! Zonder de platen. Want de platen heb ik er niet in.

Mailtje moet ik nog wel ergens hebben.
- -
Citaat
Zelf heb ik ook een goede ervaring met Eusuco, evenals mensen om mij heen. Zeker een aanrader dus!
- -
Sluit ik mij zeker bij aan.

Citaat
Ik heb het zojuist gevonden waar Firstcarecompany schrijft producent te zijn. Dit schrijven zij bij diverse producten zoals Tacfirst snijwerende longsleeves (http://firstcarecompany.nl/tfs002.html). Dit doen zij met de woorden:
"Firstcarecompany is producent van Tacfirst.
Wederverkopers die interesse hebben om dealer te worden van de unieke produkten van Tacfirst kunnen hun aanvraag verzenden naar <...>"

Denk dat dit verkoopverhaal is. Ze zijn gebaat bij het feit dat mensen via hen de vesten gaan verkopen.

Op de website van tacfirst (http://www.tacfirst.nl/handlarenl.html) staan ze echter gewoon tussen handelaren.

Dus ja, wat er van waar is weet ik niet... Kan zijn dat ze de producent wel zijn, maar aangezien ze gewoon tussen de handelaren staan, maak ik daar uit op dat ze enkel handelaar zijn. Maar dat kan ik ook verkeerd hebben uiteraard.

Jochem

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 95
  • Safety First
    • Bekijk profiel
Re: Vesten van Tacfirst
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 20 januari 2015, 14:39 »
Eusuco is tot op heden nog steeds de enige partij die gereageerd heeft. Zowel Tacfirst als Firstcarecompany hebben niet gereageerd op mijn emails. (Zouden ze dan toch verbonden zijn? Haha).

Deze informatie heb ik Eric (van Siecru Supply Company // Eusuco) ontvangen. Zou je dit mailtje op kunnen zoeken?

Ik vind het maar een raar verhaal van Tacfirst en Firstcarecompany en wat hun relatie is. Tacfirst doet inderdaad vermoeden dat Firstcarecompany een wederverkoper / handelaar is, maar Firstcarecompany doet met dergelijke teksten vermoeden dat zij de / een producent zijn van Tacfirst materiaal.

Echt duidelijker wordt het er niet op. Wellicht irrationeel maar het niet reageren op emails, het kennelijk verstrekken van diverse details over eigen producten, het beheren van vage websites (Tacfirst), deze onduidelijke onderlinge relatie en het gebrek aan bewijs van testen wat betreft steekwerendheid (die zie ik namelijk ook nergens) werpen bij mij toch vraagtekens op wat betreft de kwaliteit van deze producten. Nogmaals, dit is misschien irrationeel. Vooraf had ik deze vraagtekens echter nog niet.

Dit steekwerend, naaldwerend en kogelwerend vest van Tacfirst , ook verkrijgbaar bij Eusuco, verwijst dan wel weer naar waar het vest getest zou zijn. Al met al ben ik dan eerder geneigd nog wat langer door te sparen voor een EnGarde vest, die in mijn ogen veel professioneler zijn met het verstrekken van belangrijke gegevens. (Lees: voor de duidelijkheid: deze mening is gebaseerd op het Tacfirst vest, en niet op Eusuco).   

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: Vesten van Tacfirst
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 21 januari 2015, 04:31 »
Citaat
Zowel Tacfirst als Firstcarecompany hebben niet gereageerd op mijn emails. (Zouden ze dan toch verbonden zijn? Haha).

Ik heb dezelfde gedachte gehad haha. Ik heb 1 keer Firstcarecompany aan de tel gehad, persoon met kennis van vesten was lunchen, zou teruggebeld worden. Inmiddels wacht ik er al een maand of 4 op haha,

Citaat
Deze informatie heb ik Eric (van Siecru Supply Company // Eusuco) ontvangen. Zou je dit mailtje op kunnen zoeken?


We hebben een nieuwe leverancier voor onze vesten, vandaar dat die sneller levert.
We moeten nog de website aanpassen mbt de vesten.

Naar mijn weten is het steekwerend vest bestand tegen een kracht van 25 Kjoules.
Het gaat dus niet zozeer om het soort mes, maar de kracht waarmee gestoken word.

Het voordeel van deze vesten is dat ze “Modulair” zijn, dat wil zeggen dat je het vest kan uitbreiden met extra steekwerende platen om het aantal Kjoules omhoog te brengen, en zelfs met kogelwerende platen om het vest ook nog kogelwerend te maken.

Alle info moet nog verwerkt worden in onze Webshop, maar door de drukte van de Decemberactie, zijn we daar nog niet aan toegekomen.

Ik hoop dat ik je heb kunnen voorzien in de informatie.

Mvg, Eric


Als dus het mailtje. Als jij dus een mailtje hebt van 10 joules, dan zou ik die graag van je ontvangen. Dan neem ik even contact op met eusuco om te kijken wat het nu is. Wij hebben meerdere vesten besteld onder het mom van 25 joules impact. Als dit dus minder blijkt te zijn, dan hebben we een conflict.

Dit is echter niet het mailtje van mij, die van mij kon ik niet weer vinden, maar een collega bedrijf had het mailtje nog wel, dat is dit mailtje.


Citaat
Ik vind het maar een raar verhaal van Tacfirst en Firstcarecompany en wat hun relatie is. Tacfirst doet inderdaad vermoeden dat Firstcarecompany een wederverkoper / handelaar is, maar Firstcarecompany doet met dergelijke teksten vermoeden dat zij de / een producent zijn van Tacfirst materiaal.

Eigenlijk maakt dat ook weinig uit... Gaat om het product en die bevalt ons wel goed.

Citaat
Echt duidelijker wordt het er niet op. Wellicht irrationeel maar het niet reageren op emails, het kennelijk verstrekken van diverse details over eigen producten, het beheren van vage websites (Tacfirst), deze onduidelijke onderlinge relatie en het gebrek aan bewijs van testen wat betreft steekwerendheid (die zie ik namelijk ook nergens) werpen bij mij toch vraagtekens op wat betreft de kwaliteit van deze producten. Nogmaals, dit is misschien irrationeel. Vooraf had ik deze vraagtekens echter nog niet.

Ze doen er inderdaad geheimzinnig over, en staat inderdaad nergens. Echter is het helaas voorgekomen dat een collega van mij met dit vest om gestoken is, en hij leeft nog...

De werking van het vest is wel goed...

Enige waar ik mijn twijfels mee heb. Dit vest is flexibel door het feit dat er een soort van allerlei stukjes steekwerend materiaal in het vest gemaakt is, en dus geen hele plaat. Echter houd dit dus ook in(mijn gedachte dan) dat indien er gestoken word tussen de stukjes materiaal door, dat je dus gewoon geraakt word.(kans is klein, maar is aanwezig)

Maarja, daar is de prijs wellicht ook na, dat het kwalitatief niet zo goed is als de duurdere vesten.



Citaat
Dit steekwerend, naaldwerend en kogelwerend vest van Tacfirst , ook verkrijgbaar bij Eusuco, verwijst dan wel weer naar waar het vest getest zou zijn. Al met al ben ik dan eerder geneigd nog wat langer door te sparen voor een EnGarde vest, die in mijn ogen veel professioneler zijn met het verstrekken van belangrijke gegevens. (Lees: voor de duidelijkheid: deze mening is gebaseerd op het Tacfirst vest, en niet op Eusuco). 

Ik vind inderdaad ook op basis van de gegevens die ze verstrekken, de prijs te hoog, om het zomaar even te testen!

Wij zijn nu bezig met een importeur uit Israël, waarbij we vesten gaan aanschaffen naar alle waarschijnlijkheid.

Jochem

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 95
  • Safety First
    • Bekijk profiel
Re: Vesten van Tacfirst
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 21 januari 2015, 10:52 »
Ik heb inderdaad een mailtje over ongeveer 10 joule en met plaat uit te breiden naar ongeveer 20 joule. Ik zal dit even PM'en, dan kunnen we de conversatie daarover via PM voort zetten.
- -


Doordat het vest bestaat uit stukjes, is het vest inderdaad flexibel lijkt mij. Ik denk dat dit een bewuste keuze is die men maakt bij het kopen van een dergelijk vest; vesten met één plaat (vaak kunststof, maar soms aluminium) lijkt me niet echt lekker zitten als je bijvoorbeeld moet bukken. Opzich lijkt 10 joule mij redelijk steekwerend, al moet je dan inderdaad niet de pech hebben dat ze tussen de verschillende delen steken.