Auteur Topic: Schoeisel onder maatpak (uniform)  (gelezen 6101 keer)

GekkeGerret

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Randstad bewaking
  • Functie: Allrounder
Schoeisel onder maatpak (uniform)
« Gepost op: dinsdag 13 juni 2017, 14:04 »
Goedemiddag, ik ben een beveiliger van de oude stempel en heb de laatste 10 jaar op s3 schoenen gelopen. Echter heb ik bij m'n nieuwe werkgever weer een maatpak als uniform en vroeg mij nu af welke schoenen men daar hedendaags onder draagt? Moeten dat echt nette schoenen zijn of zijn magnums ook te doen?....
Ik hoor het graag vanuit de praktijk.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Schoeisel onder maatpak (uniform)
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 13 juni 2017, 21:25 »
Waarom stel jij deze vraag niet gewoon aan jouw werkgever?

GekkeGerret

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Randstad bewaking
  • Functie: Allrounder
Re: Schoeisel onder maatpak (uniform)
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 14 juni 2017, 08:55 »
Heb ik, nadat er bij het aanmeten van het uniform ook van die goedkope lompe s3 stappers gepast moesten worden. Kreeg als antwoord: dat die op bepaalde objecten van toepassing waren en op de overige objecten zelf voor gepaste nette schoenen gezorgd moest worden... Dus ik ben gewoon benieuwd wat er tegenwoordig als net bestempeld word. Als ik om me heen kijk en let op het schoeisel van de beveiliging, dan valt mij op dat de Magnum stijl veel voorkomt.

MartinHaan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 136
  • Elke uitsmijter begint als een zacht eitje!!!!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Algemeen manager / Teamleider Horeca/Events / Teamleider Zorginstellingen
Re: Schoeisel onder maatpak (uniform)
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 20 juni 2017, 03:06 »
Goedemiddag, ik ben een beveiliger van de oude stempel en heb de laatste 10 jaar op s3 schoenen gelopen. Echter heb ik bij m'n nieuwe werkgever weer een maatpak als uniform en vroeg mij nu af welke schoenen men daar hedendaags onder draagt? Moeten dat echt nette schoenen zijn of zijn magnums ook te doen?....
Ik hoor het graag vanuit de praktijk.

Magnums of gelijksoort schoenen horen in mijn ogen niet onder een pak. Bij ons is dit dan ook niet toegestaan. Uitzondering is de horeca. Meeste horeca zijn we inmiddels overgestapt op polo en nettebroek(soort pantalon maar steviger) en daaronder mogen dan de werkschoenen ivm stukje veiligheid met glaswerk en dergelijke.

Bij ons is surveillance of evenementenkleding, waarbij een combatbroek gedragen word, toegestaan om zulk soort schoenen te dragen.

Onze werkzaamheden met pak dienen met nette schoenen gedragen te worden.
Er zijn uitzonderingswerkzaamheden waarbij we verplicht met veiligheidsneus moeten lopen, maar wel in pak. Dan krijgen de beveiligers schoenen van ons. Dat is een kevlar net model. Dus veiligheidsschoenen in nette vorm.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Schoeisel onder maatpak (uniform)
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 20 juni 2017, 05:09 »
Bij ons is dit dan ook niet toegestaan.

En dus dient deze vraag gesteld te worden aan de eigen werkgever. In het algemeen kunnen wij hier natuurlijk geen antwoord geven op de vraag wat een bepaalde werkgever onder 'nette schoenen' verstaat.

Davestr

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Schoeisel onder maatpak (uniform)
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 21 augustus 2018, 07:08 »
Bij ons lopen we op Emma Frontier. Keurige nette schoen en haast niet te onderscheiden van een gewone nette schoen !

Zeker een aanrader, lopen heerlijk en zijn van goede kwaliteit