Auteur Topic: Minuren  (gelezen 4203 keer)

Jur

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 89
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Minuren
« Gepost op: dinsdag 29 januari 2019, 23:42 »
Zijn er Collega Beveiligers die ook structueel in de minuren zitten?
Al bijna een jaar heb ik per periode 16 minuren,vaak aangegeven bij de planning en leidinggevende,maar tevergeefs.
Mijn minurensaldo staat al geruime tijd op 80 uur.
Dit lijkt mij geen gezonde bedrijfsvoering,

Heb een paar vragen,
Hoeveel minuren mag je per periode verplicht inhalen?
Ik vind er weinig over terug in de CAO,zitten er misschien addertjes onder het gras,en dat het bewust gebeurd om mensen minuren te laten opbouwen?

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Minuren
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 30 januari 2019, 19:16 »
Inderdaad, dat lijkt mij geen gezonde bedrijfsvoering. Per loonperiode 1 van 2019 is het maximum 70 minuren, dus zijn er 10 minuren vervallen, naast de extra minuren die jij in deze periode weer hebt. Op enig moment zullen er, wanneer jij niet de enige bent, banen verdwijnen (lees ontslagen) als die niet door natuurlijk verloop vanzelf verdwijnen, want dit is natuurlijk geen gezonde situatie.

Ik geloof niet in addertjes onder het gras als dit langdurig en structureel gebeurt. En er staat inderdaad niets in se CAO over het maximum aantal in te lopen minuren, dus zolang aan de andere regels in de CAO mbt het werken van meer en overuren wordt voldaan is het maximum aantal (in theorie dus 70, maar dan alleen als je een contract van 82 uur of minder hebt, want een parttimer kan niet verplicht worden tot overwerk

Martos

  • Gast
Re: Minuren
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 31 januari 2019, 02:12 »
Opbouw is max 24 uur per periode. Max 70 minuren per 2019. Max aantal minuren bouwt komende jaren per jaar 10 minuren af naar max 40 minuren. Inhalen minuren bij een fulltimer 152 uur pp kan met 8 uur pp (tot 160 uur) of per uitzondering maximaal 16 uur pp 168 uur (zie artikel 22 lid 2)Daarnaast heb je nog te maken met groeimodel of vast model. Persoonlijke mening is minurensysteem is een onding, het had niet verminderd moeten worden, maar afgeschaft.

Jur

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 89
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Minuren
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 31 januari 2019, 14:25 »
Oke het word wat duidelijker.

Nog 1 vraag,ik heb een contract 144 uur,hoeveel uren kan de werkgever mij verplichten per periode in te halen?

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Minuren
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 31 januari 2019, 15:02 »
Nog 1 vraag,ik heb een contract 144 uur,hoeveel uren kan de werkgever mij verplichten per periode in te halen?

8 uur, want....

een parttimer kan niet verplicht worden tot overwerk

Jur

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 89
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Minuren
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 12 februari 2019, 18:11 »
Heb de loonstrook binnen en zie het saldo minuren nog steeds op 80 uren staan,moet dat niet aangepast worden naar 70 uur?

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Minuren
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 13 februari 2019, 14:17 »
Het antwoord weet je denk ik ook wel en is al gegeven:

Per loonperiode 1 van 2019 is het maximum 70 minuren, dus zijn er 10 minuren vervallen