Auteur Topic: praktisch formulier alarmopvolging  (gelezen 15736 keer)

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
praktisch formulier alarmopvolging
« Gepost op: woensdag 19 november 2014, 21:43 »
Hallo,

Tegenwoordig gebruiken we een handige app voor de smartphone, waarin we de rapportages vermelden bij een controle ronde of alarmelding.

Hierin staat mooi alles beschreven, en hier kunnen we een uitdraai van maken, en word naar de klant verstuurd als rapportage.

Alleen vinden bepaalde opdrachtgevers het prettig, dat we ook nog een fysiek formulier achterlaten, dat ze kunnen zien dat we ook daadwerkelijk geweest zijn.

Ik zat zelf te denken aan een sticker, met datum en tijdstip aankomst en vertrek, plus welke melding. Volgens mij heeft g4s ook zoiets als ik me niet vergis.

Deze plak ik op het schakelkastje van alarm, zodat bij binnenkomst gelijk gezien word, er is een melding. Volgende dag verstuurd de administratie de rapportage.

Wie zegt, ja leuk systeem, of heeft iemand suggesties?

PFSO

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 509
    • Bekijk profiel
Re: praktisch formulier alarmopvolging
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 20 november 2014, 14:48 »
Bij meerdere meldingen komen de stickers dan over elkaar heen te zitten? Wat dan bij 2/3 meldingen in een nacht?

Een andere oplossing zal zijn om de, afgehandelde, melding direct vanuit de 'app' te mailen naar de klant. Wil je echt iets 'fysieks' gebruiken zal ik eerder gewoon een normaal kladblok gebruiken waarvan het papier altijd wel achter het schakelkastje past.

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: praktisch formulier alarmopvolging
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 22 november 2014, 17:54 »
Citaat
Bij meerdere meldingen komen de stickers dan over elkaar heen te zitten? Wat dan bij 2/3 meldingen in een nacht?

Naast het feit, dat het weinig voorkomt dat je 3 keer in de nacht bij hetzelfde object komt, zijn de stickers van etiket formaat, ik kan op een schakelkastje minimaal 4 kwijt.

Citaat
Een andere oplossing zal zijn om de, afgehandelde, melding direct vanuit de 'app' te mailen naar de klant. Wil je echt iets 'fysieks' gebruiken zal ik eerder gewoon een normaal kladblok gebruiken waarvan het papier altijd wel achter het schakelkastje past.

Het gaat erom dat een aantal klanten wensen, dat er een stukje bewijs komt, dat de surveillant daadwerkelijk is langs geweest. 95% gaat akkoord met de app, maar een klein gedeelte vind het toch wel prettig om te zien dat er ook iemand geweest is. Wij respecteren uiteraard deze eis, en zoeken daar een makkelijk oplosmiddel voor.

Ook gelet op kosten natuurlijk, is een kleine sticker een mooie oplossing(denken wij) Ik betaal per sticker 2 cent bij een bepaald aantal. Dus het kost geen drol, en toch effectief.

Vandaar dat ik de mening van anderen vroeg wat ze er van vinden, of een nog betere alternatief weten.

Raymond

  • Gast
Re: praktisch formulier alarmopvolging
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 25 november 2014, 11:42 »
Ik zou inderdaad gaan voor de sticker.
En dan hoeven er eigenlijk maar 2 of 3 dingen op te staan, datum tijd en evt melding..

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: praktisch formulier alarmopvolging
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 25 november 2014, 22:39 »
Ik zou inderdaad gaan voor de sticker.
En dan hoeven er eigenlijk maar 2 of 3 dingen op te staan, datum tijd en evt melding..

We hebben ook inderdaad gekozen voor de sticker. Goedkoop, simpel en effectief.
Inmiddels de desbetreffende klanten hierover ingelicht, en kreeg positieve feedback. Iedereen tevreden dus.

We hebben er ons logo op staan, datum, soort melding, begin en eindtijd. Dit in een klein rechthoekig stickertje.

Raymond

  • Gast
Re: praktisch formulier alarmopvolging
« Reactie #5 Gepost op: maandag 1 december 2014, 12:51 »
Kan je misschien een voorbeeldje posten? Ik benieuwd hoe t eindresultaat eruit ziet.

Secuda

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 58
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Secuda
Re: praktisch formulier alarmopvolging
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 3 december 2014, 14:37 »
Hey Johan, interessant onderwerp heb je aangesneden. Ik ben bezig aan het ontwikkelen van een toepassing die klanten aan de ene kant en coördinators, managers en beveiligers aan de andere kant kunnen gebruiken voor het beheren van onder meer de hele rapportage rompslomp. Hieronder een screenshot ervan.

Secuda - Security Management Dashboard
Bij de (web)toepassing hoort ook een (mobiele)app (wellicht vergelijkbaar met de rapportage-app die jij noemt) voor beveiligers die in diverse formulieren - onder andere voor controlerondes en alarmopvolging - hun rapportages kunnen verwerken. Deze rapportages zijn voor de klant meteen in te zien - hij krijgt ook een e-mail als er bijv. een nieuw rapport beschikbaar is.

Zelf ben ik van mening, en er zijn genoeg mkb'ers die er ook zo over denken, dat papieren rapportages best vervangen kunnen worden door digitale. Dit heeft heel veel voordelen: niet in minste is het leesbaarheidsprobleem van het handschrift van menig beveiliger die 's nachts even iets moet kriebelen ;) ermee opgelost. Daarnaast, en dat is veel interessanter, komt er een schat aan data beschikbaar. Met mijn toepassing kun je zoeken naar patronen - zijn er op locatie x over periode y vergelijkbare incidenten geweest? dan is er misschien sprake van een verhoogd risico en moet er misschien geadviseerd worden om meer beveiliging in te kopen; je kunt bovendien gemakkelijk oude rapportages terughalen zonder dat je stapels oude dozen door moet spitten - veel kleine beveiligingsbedrijven zijn soms niet bekend met archiefsystemen, en na 100 rapportages wordt het al gauw wanorde.

En natuurlijk kun je met informatie over de prestaties van jouw beveiligingsdiensten beter onderhandelen. Je kunt gemakkelijk aan de klant laten zien, 'dit jaar zijn er slechts x incidenten geweest in vergelijking met eerdere jaren dus wij verdienen een prestatiebonus'; teveel incidenten houdt natuurlijk een korting voor de klant in. Hiermee kan een bedrijf een serieus concurrentievoordeel behalen.

Daarnaast beheert de toepassing ook de contracten met klanten en personeel; en zoals je ziet op de screenshot wordt de productiviteit van een beveiliger ook meetbaar.

Ik hoor graag hoe jullie erover denken. En welke functionaliteit echt handig zou kunnen zijn voor beveiligers.

Mijn concept is overigens gevuld met data uit een tweetal films over beveiligers: mochten mensen hier nieuwsgierig naar zijn.






Raymond

  • Gast
Re: praktisch formulier alarmopvolging
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 3 december 2014, 17:09 »
Zo te lezen lijkt het me een ideaal systeem voor beveiligingsbedrijven die mobiele surveillance aanbieden. Meten is weten, en zo kan je inderdaad resultaatgerichte beveiliging aanbieden. Ik ben benieuwd naar een demo van de toepassing.

Wat met handig lijkt voor open, sluit, en controlerondes is de functie om foto's en notificaties toe te voegen. Stel dat er bijzonderheden zijn tijdens de sluitronde, dat de collega's die later op de avond / nacht een controleronde of openingsronde lopen op dat punt geattendeerd worden.

Secuda

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 58
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Secuda
Re: praktisch formulier alarmopvolging
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 3 december 2014, 22:06 »
Zo te lezen lijkt het me een ideaal systeem voor beveiligingsbedrijven die mobiele surveillance aanbieden. Meten is weten, en zo kan je inderdaad resultaatgerichte beveiliging aanbieden. Ik ben benieuwd naar een demo van de toepassing.

Wat met handig lijkt voor open, sluit, en controlerondes is de functie om foto's en notificaties toe te voegen. Stel dat er bijzonderheden zijn tijdens de sluitronde, dat de collega's die later op de avond / nacht een controleronde of openingsronde lopen op dat punt geattendeerd worden.

Hey Raymond, ja beveiligers moeten zeker foto's kunnen uploaden naar de databank van de toepassing: dat is althans de bedoeling. Daarnaast wil ik ook een soort van paniekknop in de app integreren. Daarmee worden alle beveiligers in de buurt - die de app gebruiken - verwittigd. Daarnaast worden dan ook meteen de microfoon en camera geactiveerd zodat meegeluisterd kan worden: dit kan handig zijn als een beveiliger belaagd wordt door inbrekers. Maar of dit vanaf dag één erin zit weet ik niet. Het is allemaal erg ambitieus natuurlijk. Ik hoop binnenkort meer te kunnen laten zien.

Raymond

  • Gast
Re: praktisch formulier alarmopvolging
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 4 december 2014, 19:30 »
Hey Raymond, ja beveiligers moeten zeker foto's kunnen uploaden naar de databank van de toepassing: dat is althans de bedoeling. Daarnaast wil ik ook een soort van paniekknop in de app integreren. Daarmee worden alle beveiligers in de buurt - die de app gebruiken - verwittigd. Daarnaast worden dan ook meteen de microfoon en camera geactiveerd zodat meegeluisterd kan worden: dit kan handig zijn als een beveiliger belaagd wordt door inbrekers. Maar of dit vanaf dag één erin zit weet ik niet. Het is allemaal erg ambitieus natuurlijk. Ik hoop binnenkort meer te kunnen laten zien.

Dat is inderdaad wel heel ambitieus! Maar het lijkt me zeker een waardevolle toevoeging.

Hoe ver ben je op dit moment met het project eigenlijk?

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: praktisch formulier alarmopvolging
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 16 december 2014, 14:37 »
Kan je misschien een voorbeeldje posten? Ik benieuwd hoe t eindresultaat eruit ziet.

voorbeeld post ik niet, daar staat het logo op van het bedrijf waar ik voor werk.
Gezien dit een forum is, en er regelmatig discussies zijn, waar ook ik op reageer, wil ik dit niet in verbinding brengen met het bedrijf.

Maar het is een heel simpel exemplaar geworden.

Logo, daarnaast een rijtje met datum. aankomst, soort melding, eindtijd. naam.

Heel simpel dat de opdrachtgever nog fysiek kan vernemen dat we er geweest zijn.

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: praktisch formulier alarmopvolging
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 16 december 2014, 14:42 »
Hey Johan, interessant onderwerp heb je aangesneden. Ik ben bezig aan het ontwikkelen van een toepassing die klanten aan de ene kant en coördinators, managers en beveiligers aan de andere kant kunnen gebruiken voor het beheren van onder meer de hele rapportage rompslomp. Hieronder een screenshot ervan.

Secuda - Security Management Dashboard
Bij de (web)toepassing hoort ook een (mobiele)app (wellicht vergelijkbaar met de rapportage-app die jij noemt) voor beveiligers die in diverse formulieren - onder andere voor controlerondes en alarmopvolging - hun rapportages kunnen verwerken. Deze rapportages zijn voor de klant meteen in te zien - hij krijgt ook een e-mail als er bijv. een nieuw rapport beschikbaar is.

Zelf ben ik van mening, en er zijn genoeg mkb'ers die er ook zo over denken, dat papieren rapportages best vervangen kunnen worden door digitale. Dit heeft heel veel voordelen: niet in minste is het leesbaarheidsprobleem van het handschrift van menig beveiliger die 's nachts even iets moet kriebelen ;) ermee opgelost. Daarnaast, en dat is veel interessanter, komt er een schat aan data beschikbaar. Met mijn toepassing kun je zoeken naar patronen - zijn er op locatie x over periode y vergelijkbare incidenten geweest? dan is er misschien sprake van een verhoogd risico en moet er misschien geadviseerd worden om meer beveiliging in te kopen; je kunt bovendien gemakkelijk oude rapportages terughalen zonder dat je stapels oude dozen door moet spitten - veel kleine beveiligingsbedrijven zijn soms niet bekend met archiefsystemen, en na 100 rapportages wordt het al gauw wanorde.

En natuurlijk kun je met informatie over de prestaties van jouw beveiligingsdiensten beter onderhandelen. Je kunt gemakkelijk aan de klant laten zien, 'dit jaar zijn er slechts x incidenten geweest in vergelijking met eerdere jaren dus wij verdienen een prestatiebonus'; teveel incidenten houdt natuurlijk een korting voor de klant in. Hiermee kan een bedrijf een serieus concurrentievoordeel behalen.

Daarnaast beheert de toepassing ook de contracten met klanten en personeel; en zoals je ziet op de screenshot wordt de productiviteit van een beveiliger ook meetbaar.

Ik hoor graag hoe jullie erover denken. En welke functionaliteit echt handig zou kunnen zijn voor beveiligers.

Mijn concept is overigens gevuld met data uit een tweetal films over beveiligers: mochten mensen hier nieuwsgierig naar zijn.



Zeer leuk initiatief. Leuk systeem. Wij gebruiken een net zo'n soort systeem die ontworpen is door onze systeembeheerder. Alleen is dit echter klant gericht en staan er geen gegevens in over het personeel.
Wel staat erin, de contracten en afspraken met opdrachtgever, de rapportages etc.

Wat ik overigens wel een puntje vind, is je onderhandelingsproces.. Je hebt zelf niet in de hand hoeveel meldingen je krijgt, waarom zul je dan met minder meldingen een bonus krijgen, en met meer meldingen een korting geven?

Als of we zelf in de hand hebben wanneer er ingebroken word etc....

Voor de rest vind ik het een leuk programma.... Denk dat de kleine en middelgrote bedrijven hier wel interesse in hebben(mits een goede prijs) Vaak willen ze geen dure programma's etc, en dan is dit een leuk initiatief.

Secuda

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 58
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Secuda
Re: praktisch formulier alarmopvolging
« Reactie #12 Gepost op: zondag 21 december 2014, 14:46 »
(...) Wat ik overigens wel een puntje vind, is je onderhandelingsproces.. Je hebt zelf niet in de hand hoeveel meldingen je krijgt, waarom zul je dan met minder meldingen een bonus krijgen, en met meer meldingen een korting geven?

Als of we zelf in de hand hebben wanneer er ingebroken word etc.... (...)

Ik meen dat de hele filosofie achter particuliere beveiliging (en dan mobiele surveillance) het voorkomen is van inbraken. Als je iets meet dan weet je iets: met andere woorden, als beveiligingsbedrijven bijhouden hoeveel inbraken er bij hun klanten zijn geweest in een jaar, dan kunnen ze zich als doel stellen om meer inbraken te voorkomen in het daaropvolgende jaar. Lukt dat, dan heb je dus beter gepresteerd dan een jaar geleden - en een goeie account manager kan dat koppelen aan een bonus. In het omgekeerde geval heb je slechter gepresteerd - en dan kan een korting een stimulans zijn voor de klant om toch met je verder te gaan.

Als je als beveiliger zegt dat je 'het aantal meldingen niet in de hand hebt': dan zeg je eigenlijk je dat geen verantwoordelijkheid neemt voor het voorkomen van inbraken; waarom zou een bedrijf dan nog beveiligers inhuren?

 

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: praktisch formulier alarmopvolging
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 30 december 2014, 04:55 »
Citaat
Ik meen dat de hele filosofie achter particuliere beveiliging (en dan mobiele surveillance) het voorkomen is van inbraken.

Klopt, voorkomen van inbraken is inderdaad een deel van de mobiele surveillance.
Citaat
Als je iets meet dan weet je iets: met andere woorden, als beveiligingsbedrijven bijhouden hoeveel inbraken er bij hun klanten zijn geweest in een jaar, dan kunnen ze zich als doel stellen om meer inbraken te voorkomen in het daaropvolgende jaar.

Hoe wil je meer inbraken voorkomen?
Als je beveiliging rijd op een bedrijventerrein, waarin je de hele nacht moet surveilleren op onregelmatigheden, dan kun je een doelstelling maken om je werk nog strakker te doen, waarmee je kunt proberen meer te voorkomen dan het afgelopen jaar.

Maar 80% van de mobiele surveillance, heb je een opvolgingscontract, waarin je meldingen gaat rijden wanneer deze binnenkomt.Hoe wil je dan in deze grootste categorie een bonus regeling gaan toepassen. je hebt dan totaal niet in de hand of je meer of minder meldingen rijd. Je gaat pas handelen op moment dat er een melding binnen komt.

Je kunt hooguit de situatie beperken door snel ter plaatse te zijn, en snel en goed te handelen. Maar voorkomen heb je in deze tak totaal niet in de hand.
Citaat
Als je als beveiliger zegt dat je 'het aantal meldingen niet in de hand hebt': dan zeg je eigenlijk je dat geen verantwoordelijkheid neemt voor het voorkomen van inbraken; waarom zou een bedrijf dan nog beveiligers inhuren?

Ik denk dat je hier de plank mis slaat, en goed ook.....

Je hebt als beveiliger het ook niet in de hand. Nogmaals, rijd je de hele nacht op hetzelfde terrein, dan kun je dingen wel in de hand hebben, door je inzet.

Maar als je 500 klanten hebt, die in een straal van 25 km om elkaar heen zit, hoe wil je dan inbraken gaan voorkomen? Juist dat lukt niet.....

Ik hoor graag je uitleg, hoe jij denkt te kunnen voorkomen dat er ingebroken word???

Secuda

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 58
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Secuda
Re: praktisch formulier alarmopvolging
« Reactie #14 Gepost op: donderdag 1 januari 2015, 14:59 »
(…)

Maar 80% van de mobiele surveillance, heb je een opvolgingscontract, waarin je meldingen gaat rijden wanneer deze binnenkomt.

Hier ga je de mist in – en dat hoor je zelf te weten. Er wordt door bedrijven immers onderscheid gemaakt in de dienstverlening alarmopvolging en mobiele surveillance. Die laatste hoort echt onder de preventieve maatregelen (controlerondes rijden). Terwijl alarmopvolging juist achteraf is (uitrukken bij een alarm). Conclusie: met alarmopvolging kun je geen inbraken voorkomen, slechts erop reageren.

Overigens waar haal je die 80% vandaan? Geen bron, geen feit: en dan roep je maar iets.

Maar goed die details zijn niet relevant voor mijn standpunt en ideeën over beveiliging. Ik geef een voorbeeld  van een voordeel van mijn product. En jij begint een oratie over mobiele surveillance.

Het gaat mij om innovatieve dienstverlening die beter is dan die van de concurrentie – en ik werk aan een toepassing die bedrijven kan helpen bij het verbeteren van hun dienstverlening en hun concurrentiepositie. Dit ontgaat jou blijkbaar. Jij raapt allerlei zaken bij elkaar die helemaal niet relevant zijn voor het onderwerp van deze discussie – die jij zelf hebt gestart.


(…)
Maar voorkomen heb je in deze tak totaal niet in de hand.

En weer roep je zoiets. Ben je in staat je te verplaatsen in de ondernemer die beveiliging wil afnemen, die zoiets hoort, wat hij of zij daarvan denkt? Daarnaast spreek je over ‘tak’. Een zware generalisering. Ik zou weleens willen weten hoe bijv. de beveiligers op een luchthaven hierover denken – of zij eveneens voorkomen van… niet in de hand hebben.


Je hebt als beveiliger het ook niet in de hand. Nogmaals, rijd je de hele nacht op hetzelfde terrein, dan kun je dingen wel in de hand hebben, door je inzet.

Maar als je 500 klanten hebt, die in een straal van 25 km om elkaar heen zit, hoe wil je dan inbraken gaan voorkomen? Juist dat lukt niet.....

Los van het feit dat het mij onduidelijk is wat je hier bedoelt – zeg je bijv. dat je één surveillant op 500 klanten inzet (voor controlerondes en het uitrukken bij een alarm)? Dit zijn organisatorische problemen die je aansnijd. Problemen die hun oorsprong kunnen hebben in de prijsstelling tot en met de personeelsbezetting. En daarover ga ik echt niet met jou discussiëren. Daar gaat dit topic ook niet over.


Ik hoor graag je uitleg, hoe jij denkt te kunnen voorkomen dat er ingebroken word???

Kan ik me voorstellen. Maar ik ga jouw huiswerk niet voor je doen.

Tot slot misschien moet je eens een andere loopbaan overwegen: beveiliging is misschien niet jouw ding?

Sterkte in het nieuwe jaar.