Auteur Topic: Switches koppelen dmv single mode glasvezel  (gelezen 5307 keer)

Klompenjan

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Switches koppelen dmv single mode glasvezel
« Gepost op: donderdag 12 februari 2015, 16:41 »
Wanneer een core switch gekoppeld moet worden met een onderliggende switch tbv een cameraobservatiesysteem op basis van een bestaande single mode glasvezelverbinding, hoeveel vezels heb ik hier dan voor nodig? Kan ik dit met 1 vezel werkende maken of heb ik er 2 nodig?
Vanaf de onderliggende switch ga op basis van multi mode glas verder naar de volgende switch.

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Switches koppelen dmv single mode glasvezel
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 12 februari 2015, 21:19 »
De IT'er van het bedrijf laten doen of anders een bedrijf inhuren die er verstand van heeft. Daar moet je als beveiligingsmonteur lekker vanaf blijven heb ik wel geleerd. Je hebt een (bedrijfs)netwerk zo over de zeik als je daar in gaat roeren.

Vind het ook niet echt een vraag voor op een beveiligingsforum.

Marx

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 239
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Switches koppelen dmv single mode glasvezel
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 12 februari 2015, 22:23 »
Meest gangbare appretuur heeft twee vezels nodig. Maar er is appretuur die op 1 vezel kan. Hiervan heb je verschillende merken / modelen in. Ik weet alleen niet helemaal je doel aangezien je over mm en sm praat. Je zal moeten kijken welke manier het beste voor is.

Marx

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 239
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Switches koppelen dmv single mode glasvezel
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 12 februari 2015, 22:28 »
Beste Sqouzie,

Je zal steeds meer van zulke dingen voor bij komen aangezien dat de systemen ook steeds veranderen. Ik heb al een paar keer in zeer grote installatie van cctv  onderhoud gedaan. Hierin heeft bijna elke camera een eigen glasvezel. Een onderdeel van de onderhoud was ook glas meting.

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Switches koppelen dmv single mode glasvezel
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 12 februari 2015, 23:05 »
@marx: tuurlijk kom je dat steeds vaker tegen, onlangs een toegangscontrole met poortsturing intercom en alarm via een glasvezel verbinding geraliseerd maar daar ga je als alarmmonteur/ bedrijf toch niet aan beginnen zonder een extern bedrijf die daar de glas even afwerkt?  Tja, in een halletje van 50000 vierkante meter zeg ik ok, bel de leverancier van het alarm en laat je adviseren en zelf erin knopen, maar ook dan zul hulp nodig van een systeembeheerder.

Ieder zijn vak zeg ik dan, scheelt je een hoop zorgen.

Ps: wij hanteren een standaard formulier wat we vooraf invullen, wat het ip adres moet zijn (of meerdere) van alle apparatuur in het netwerk, ook de poorten etc...  Scheelt een hoop werk op voorhand al.

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen..😃👍

« Laatst bewerkt op: donderdag 12 februari 2015, 23:10 door sqouzie »

Marx

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 239
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Switches koppelen dmv single mode glasvezel
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 13 februari 2015, 12:14 »
Mijn bedrijf heeft een glasvezel afdeling. Afmonteren en aanleggen/blazen is geen probleem. En een klant van mij heeft zeer bijzondere toepassingen met glasvezel. Bijvoorbeeld glasvezel op een stalen bind en ga er maar op staan en ze weten hoe zwaar je bent.

Ik heb zelf enkele glasvezel installatie verzonnen. Het lijkt moeilijker dan het is.