Auteur Topic: magneetschakelaar galaxy 16  (gelezen 5239 keer)

hielie

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
magneetschakelaar galaxy 16
« Gepost op: zondag 28 augustus 2016, 13:02 »
Elders heb ik al een topic gevonden waarin beschreven staat hoe een magneetschakelaar moet worden aangesloten. In dit topic gaat het over een magneetschakelaar zonder ingebouwde weerstand.

Als ik mijn schakelaar doormeet heeft deze een ingebouwde weerstand van 0,8k Ohm, het  lukt me niet om de boel op een goede manier aan het werk te krijgen.

Dient de ruststand precies 1k Ohm te zijn of zit hier marge in? Ik heb nu alleen weerstanden van 1k Ohm...

Kortom wat zijn de marges in de weerstanden zodat eea als rust alarm of sabotage wordt aangemerkt?

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: magneetschakelaar galaxy 16
« Reactie #1 Gepost op: zondag 28 augustus 2016, 13:21 »
Hoi hielie,

volgens ons is een magneetschakelaar meer iets als: zoiets. Dus ik snapte in eerste instantie niet hoe je het bedoelde.

volgens de handleiding is dat.
0-720 ohm = sabotage/kortgesloten
720-1300 = zone gesloten
1300-12500 = zone geopend
12500-oneindig = sabotage, onderbroken

echter kan de weerstandswaarde ook veranderen bij invloeden van buitenaf dus 800 ohm is nogal kritisch.

- maar heeft je magneetcontact nu wel of geen weerstand?
- hoe sluit je het contact aan op de centrale, kun je daar een tekening van maken?
« Laatst bewerkt op: zondag 28 augustus 2016, 13:24 door Dré »

hielie

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: magneetschakelaar galaxy 16
« Reactie #2 Gepost op: zondag 28 augustus 2016, 14:45 »
Aangezien ik geen idee heb hoe te tekenen een poging om het duidelijk te beschrijven

Ik heb verschillende configuraties geprobeerd, tussen de 2 polen, 2 1k Ohm weerstanden in serie. Zodat als de schakelaar dicht staat er 0,8k Ohm weerstand is en bij openen 2 k Ohm. Dit werkte niet.

Vervolgens heb ik in de lijn van de schakelaar nog 1k Ohm weerstand toegevoegd, hiermee  komt de weerstand op 1,8k Ohm indien gesloten en geopend op 2k Ohm. Kan me voorstellen dat dit te dicht bij elkaar ligt. Zou de oplossing zijn om een 0,2k Ohm weerstand in lijn te zetten zodat de rust op 1 k Ohm komt (0,8 + 0,2)?

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: magneetschakelaar galaxy 16
« Reactie #3 Gepost op: zondag 28 augustus 2016, 17:52 »
Niet algeheel onbelangrijk:

Is het contact van het magneetcontact wel gesloten als de magneet tegen het contact aanzit? (dus raam/deur gesloten)

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: magneetschakelaar galaxy 16
« Reactie #4 Gepost op: zondag 28 augustus 2016, 20:21 »
Zo eens beginnen met een fatsoenlijke multimeter

hielie

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: magneetschakelaar galaxy 16
« Reactie #5 Gepost op: zondag 28 augustus 2016, 20:52 »
ja contact is gesloten.....

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: magneetschakelaar galaxy 16
« Reactie #6 Gepost op: maandag 29 augustus 2016, 18:55 »
- Mag ik vragen hoe je aan het testen bent, dus alleen via de multimeter die je hebt of aangesloten op de centrale?
- ik vind jou 0.8K ohm wel enorm vreemd, meet je niet door jezelf heen, dus houd jij niet de draden vast tijdens het meten en dat het dus geen K ohm is?  [Zorg er dus voor dat je meet zonder dat jij beide meetpennen met je vingers of ander lichaamsdeel contact maakt.]

- mag ik vragen welke weerstandswaarde je meet als je alleen het deurcontact meet in gesloten toestand (dus zonder de weerstanden en eventueel ander dingen.
- mag ik vragen welke weerstandswaarde je meet als je alleen het deurcontact meet in geopende toestand (dus zonder de weerstanden en eventueel ander dingen.

http://www.beveiligingsforum.nl/index.php?topic=14301666.msg14312760#msg14312760
« Laatst bewerkt op: maandag 29 augustus 2016, 18:57 door Dré »