Auteur Topic: Vraagje  (gelezen 7585 keer)

Christiane

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 143
    • Bekijk profiel
Vraagje
« Gepost op: zaterdag 18 september 2010, 12:38 »
Ik kan binnenkort misschien ergens stage lopen, maar dan moet ik eerst de theorie gehaald hebben. Dit moet zodat ik bij dat stagebedrijf ook zelfstandig kan werken. Als ik de theorie niet heb mag ik niet zelfstandig werken en gaat de stage niet door. Volgende week heb ik mn laatste theorie examen: Veiligheidsnetwerk. De 2 andere SVPB theorie examens heb ik al gehaald. Het vak maatschappelijk culturele vorming heb ik nog geen uitslag van. Kan nog een aantal weken duren. Het ECDL moet ik nog aan beginnen. Ik was van plan om dit als eerste te doen, maar omdat begin dit jaar mn pc kapot is gegaan kon ik hier niet mee doorgaan en ben ik met de theorievakken begonnen.

Weet iemand welke vakken ik precies gehaald moet hebben om zelfstandig bij een stagebedrijf te kunnen werken? Ik hoop eigenlijk dat het ECDL hier buiten valt, aangezien ik hier nog aan moet beginnen. En van MCV heb ik de uitslag nog lang niet dus stiekem hoop ik ook dat die erbuiten valt en dat het alleen om de theorievakken van de SVPB gaat.

Raymond

  • Gast
Re: Vraagje
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 18 september 2010, 13:12 »
Ik neem aan dat het alleen de theorie vakken van het svpb betreft.

Christiane

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 143
    • Bekijk profiel
Re: Vraagje
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 18 september 2010, 13:30 »
Ja, lijkt mij eigenlijk ook wel. Hoop het in ieder geval wel. Die meneer van het bedrijf wist het zelf ook niet en zou het bij zijn contactpersoon bij Ecabo voorleggen. Maar ik had Ecabo zelf ook al benaderd poosje geleden en die zeiden weer dat ik dat aan het stagebedrijf moet vragen. Misschien dat zijn contactpersoon het wel weer weet.

pieterbouthoorn

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 111
  • all round beveiliger. BHV'er EHBO, AED
    • Bekijk profiel
Re: Vraagje
« Reactie #3 Gepost op: zondag 19 september 2010, 01:22 »
Mijn ervaring is alleen de vakken die op het theorie examen van het svpb getoetst worden. Bij mij was dit wettelijke kaders en beveiliging gebouwen, -eigendommen.
Don't fear the dark, embrace it!

Mik

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 414
    • Bekijk profiel
Re: Vraagje
« Reactie #4 Gepost op: zondag 19 september 2010, 12:21 »
Ik kan binnenkort misschien ergens stage lopen, maar dan moet ik eerst de theorie gehaald hebben. Dit moet zodat ik bij dat stagebedrijf ook zelfstandig kan werken. Als ik de theorie niet heb mag ik niet zelfstandig werken en gaat de stage niet door. Volgende week heb ik mn laatste theorie examen: Veiligheidsnetwerk. De 2 andere SVPB theorie examens heb ik al gehaald. Het vak maatschappelijk culturele vorming heb ik nog geen uitslag van. Kan nog een aantal weken duren. Het ECDL moet ik nog aan beginnen. Ik was van plan om dit als eerste te doen, maar omdat begin dit jaar mn pc kapot is gegaan kon ik hier niet mee doorgaan en ben ik met de theorievakken begonnen.

Weet iemand welke vakken ik precies gehaald moet hebben om zelfstandig bij een stagebedrijf te kunnen werken? Ik hoop eigenlijk dat het ECDL hier buiten valt, aangezien ik hier nog aan moet beginnen. En van MCV heb ik de uitslag nog lang niet dus stiekem hoop ik ook dat die erbuiten valt en dat het alleen om de theorievakken van de SVPB gaat.

Volgens mij staat MCV buiten het bev diploma, het is een onderdeel van het MBO diploma wat wel gekoppeld is aan het bev diploma.
ECDL is prima maar staat los van het beveiligings diploma.
het gaat hier om WetKad en bev geb en eigendom.
Waarnemen/noteren, handelen in kritieke situatie's en bespreken praktijk werkboek komen later pas.
Om stage te mogen lopen hoef jij het theorie nog niet te hebben, als het goed ik krijg je een stage begeleider en kun je aan de slag. Ten slotte krijg je van de minister v jus. voor 1 jaar een grijze pas en in dat jaar moet je het diploma halen, er worst verder niet uitgelicht over eerst theorie hebben enz. Ik denk dat dit een eigen beleid dingetje is binnen dat bedrijf waar jij stage loopt.

Christiane

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 143
    • Bekijk profiel
Re: Vraagje
« Reactie #5 Gepost op: maandag 27 september 2010, 10:04 »
Nou, het antwoord is er. Het zijn inderdaad de SVPB vakken die ik nodig heb en die heb ik gehaald. "Dus we zouden kunnen beginnen" stond er in mijn mail van vanmorgen. Even een afspraak maken om alles in te vullen en dan binnenkort eindelijk stage lopen woehoe!!! Zin in!

Raymond

  • Gast
Re: Vraagje
« Reactie #6 Gepost op: maandag 27 september 2010, 17:53 »
Heel veel plezier met je stage!  ;D
En hou ons op de hoogte met hoe 't gaat!