Auteur Topic: Telefoonkiezer voor Aritech CD150 icm Glasvezel mogelijk?  (gelezen 5454 keer)

Jacques

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Telefoonkiezer voor Aritech CD150 icm Glasvezel mogelijk?
« Gepost op: woensdag 8 februari 2017, 13:38 »
Dit bericht opnieuw geplaatst omdat het was verdwenen...

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb al jaren een uitgebreid Aritech beveiligingssysteem operationeel. Vorig jaar geüpgraded naar een CD150 centrale. Werkt tot op heden fantastisch. Maar... ik ga over op glasvezel...en dus verwacht ik problemen met de telefoonkiezer/spraakmodule.
Wat nu? Ik voel er nog niet zoveel voor om mijn CD150 in te ruilen, met alle kosten en vervolgacties van dien. Ik zou graag een alarmkiezer willen gebruiken die geschikt is voor de CD-serie en voor glasvezel.

Als dat niet mogelijk is  dan denk ik als eerste aan een losse GSM kiezer. Maar ik heb geen idee of dat wel goed werkt op een Aritech CD-centrale?

Ik ben zeer benieuwd naar reacties, tips en adviezen.

Alvast vriendelijk dank.
Groet, Jacques
« Laatst bewerkt op: woensdag 8 februari 2017, 13:40 door Jacques »

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Telefoonkiezer voor Aritech CD150 icm Glasvezel mogelijk?
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 8 februari 2017, 14:16 »
Telefoonkiezer met spraakmodule zal over het algemeen weinig problemen geven en kan gewoon achter je modem worden aangesloten. Het is minder betrouwbaar dan met een gewone telefoonlijn en eenvoudiger te beïnvloeden maar zou je een IP module oid. aansluiten en wordt die toch ook op dezelfde, minder betrouwbare, IP lijn aangesloten.

Soms wel de kiestoondetectie/lijnspanningsbewaking uitzetten omdat dit achter een modem anders werkt dan op een telefoonlijn.
Zou je doormelden naar een meldkamer dan gaat het inderdaad problemen geven en heb je een IP converter + spanningsback-up nodig.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Jacques

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Telefoonkiezer voor Aritech CD150 icm Glasvezel mogelijk?
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 8 februari 2017, 23:59 »
Dank voor je reactie, Gerrit.

Ik heb geen doormelding naar PAC, wel naar diverse vaste en mobiele telefoonnummers met spraak module. Ik verwachtte eigenlijk dat het niet zou werken, maar ik ga in elk geval eerst uitproberen of ik het werkend krijg. Maar ik moet nog even wachten op de levering van de glasvezel aansluiting. In elk geval bedankt voor je reactie.

Groet, Jacques

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Telefoonkiezer voor Aritech CD150 icm Glasvezel mogelijk?
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 9 februari 2017, 00:19 »
Een spraakmodule is net als dat je zelf met een telefoon belt naar zo'n GSM en daar heb je ook geen andere aanpassingen oid. voor nodig.
Het kan wel zijn dat je kiezer protesteert omdat hij na de wijziging geen telefoonlijn meer ziet zoals hij dat gewend was, maar dat is vaak in de software wel op te vangen.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.