Auteur Topic: Installateur dringend gezocht  (gelezen 4080 keer)

Bugxter

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Dieven niet meer welkom :)
    • Bekijk profiel
Installateur dringend gezocht
« Gepost op: woensdag 8 januari 2020, 11:58 »
Beste allen, een vijftien jaar geleden liet ik door een familielid (erkend installateur) een alarmsysteem plaatsten in onze woning. Ik vond hier reeds ergens een topic over mijn systeem en hiervoor zouden geen onderdelen meer verkrijgbaar zijn. De persoon dit het systeem plaatste is op vrij jonge leeftijd plots overleden.

Hierdoor ben ik niet in het bezit van de installateurscode, wat één en ander moeilijker kan maken.
Momenteel werkt het systeem nog naar behoren maar zodra bvb de back up batterij versleten is, zit ik dus met een probleem.

Ben nu op zoek naar iemand die mijn alarminstallatie verder kan onderhouden en hiervoor ofwel de nodige software heeft, ofwel de 'kast' (weet niet hoe ik het moet noemen) kan vervangen. Eventueel ook eens kijken naar het bijplaatsen van een camera en de brandsensoren testen op hun werking. En mocht het mogelijk zijn om bij alarm meer mogelijkheden te verkrijgen via de gsm ipv enkel gewaarschuwd te worden, zou ik dit ook wel graag bekijken. Alles is bedraad, op elk raam tril-magneetcontacten, brandsensoren (2), een gasdetector, een glasbreukdetector, een bewegingssensor, panic button en twee klavieren zijn aanwezig.

Op de kast staat: FBII XL5

Bedankt alvast om dit even door te nemen, ik hoor graag jullie reactie hierop.

Wim63

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 72
    • Bekijk profiel
Re: Installateur dringend gezocht
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 8 januari 2020, 12:03 »
Als je even vermeld in welke regio je woont, is het handiger om me als installateur aan te bieden.
Ik ken het systeem FBII XL5 wel, maar heeft niet mijn voorkeur. De systemen die ik tegenkom in het veld hebben de originele installateurscode nog.

Groet,
Wim

Bugxter

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Dieven niet meer welkom :)
    • Bekijk profiel
Re: Installateur dringend gezocht
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 9 januari 2020, 06:14 »
Ja hoor, ik woon te Geraardsbergen.
Ivm die installateurscode weet ik dat dit de zaak erg moeilijk maakt. Er zou een mogelijkheid zijn dmv een kortsluiting het hele systeem terug in fabriekssetting te zetten, maar dan moet elke sensor uiteraard weer ingebracht worden. Zonder passende kabel is dit ook weer niet zo makkelijk.
Vraag me af of we niet beter de gehele module (of hoe noem je dit?) laten vervangen door een recentere. Ik vermoed dat de sensoren en bedrading wel kunnen gebruikt worden. Mijn voorkeur blijft toch een bedraad systeem.
Eventueel met zo'n modernere aansluitmodule dat het mogelijk wordt één of meerdere camera's aan te sluiten  en een gedetailleerdere berichtgeving te krijgen op mijn gsm bij eventueel alarm ?
Afhankelijk van de meerprijs zou ik dan wel graag minstens 1 binnen en 1 buitenca

Bugxter

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Dieven niet meer welkom :)
    • Bekijk profiel
Re: Installateur dringend gezocht
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 9 januari 2020, 06:16 »
(Ik vloog eruit :) ), dus ga even verder... camera hebben, zodat ik bij alarm de situatie kan inschatten en eventueel vanop afstand de sirenes kan uitschakelen.

Wim63

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 72
    • Bekijk profiel
Re: Installateur dringend gezocht
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 10 januari 2020, 22:00 »
Oei, Geraardsbergen is me net even te ver (onder Brussel).
Maar ik geef je gelijk: beter is het om afscheid te nemen van de FBII en een nieuw systeem met een app.

Bugxter

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Dieven niet meer welkom :)
    • Bekijk profiel
Re: Installateur dringend gezocht
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 10 januari 2020, 22:52 »
Zijn hier mensen die me één of ander kunnen aanbevelen en eventueel ook de plaatsing verzorgen ? Ken niemand in die branche, weet ook niet wat wel of niet kan en wat normale prijzen zijn...

Bugxter

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Dieven niet meer welkom :)
    • Bekijk profiel
Re: Installateur dringend gezocht
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 16 januari 2020, 23:57 »
Niemand die plaatsingen of aanpassingen doet regio Oost-Vlaanderen ? Of die een installateur kan aanbevelen uit de regio ?

Koppelaar Beveiliging

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 19
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • www.koppelaarbeveiliging.nl
  • Bedrijf: Koppelaar Beveiliging
  • Functie: Eigenaar
Re: Installateur dringend gezocht
« Reactie #7 Gepost op: zondag 19 januari 2020, 18:20 »
Niemand die plaatsingen of aanpassingen doet regio Oost-Vlaanderen ? Of die een installateur kan aanbevelen uit de regio ?

Colijn beveiliging uit Goes is de dichtstbijzijnde die ik kan aanbevelen. Kijk anders eens op https://alarm.nl (Alarm Groep Nederland) hier staan naast Colijn nog meer collega’s.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bugxter

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Dieven niet meer welkom :)
    • Bekijk profiel
Re: Installateur dringend gezocht
« Reactie #8 Gepost op: maandag 20 januari 2020, 12:22 »
Bedankt koppelaar beveiliging, ik bekijk het onmiddellijk.

Weerwolfje

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 34
  • So long, and thanks for all the fish.
    • Bekijk profiel
  • Functie: OD-BMI/OAI
Re: Installateur dringend gezocht
« Reactie #9 Gepost op: zondag 2 februari 2020, 23:18 »
België durf ik niet aan die zijn wat strenger betreft bepaalde zaken op in de Inbraak branche  :P

In ieder geval raad ik een Lobeco Ksenia of een Galaxy Flex aan ik weet niet of Aritech ATS een app heeft anders zou die ook prima zijn.
W. Erknemer
Onderhoudsdeskundige - Brandmeldinstallaties
Onderhoudsdeskundige - Ontruimingsalarminstallaties

Bugxter

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Dieven niet meer welkom :)
    • Bekijk profiel
Re: Installateur dringend gezocht
« Reactie #10 Gepost op: maandag 3 februari 2020, 12:36 »
Heb 2 offertes gekregen, de laagste is 2500 Euro zonder werk, de andere is 3000 Euro werk inbegrepen maar beiden zonder uitbreidingen van het bestaande systeem.

De ene persoon denkt eraan om alles te vervangen, magneetcontacten, sirenes, brandsensoren enz, de andere denkt om alles te kunnen behouden behalve de klavieren.

Vind het duur eerlijk gezegd.Temeer ik weet dat de mogelijkheid bestaat om het systeem terug in fabrieksinstellingen te zetten en daarna alles terug in te lezen. Dit zou kunnen met de nodige software en kabel of zelfs via het klavier. Klavier vraagt wat werk natuurlijk. Anderzijds, moest ik weten hoe ik de zones moet ingeven, zou ik daar al veel zelf kunnen van doen. Ben invalide en zit heler dagen thuis, dus zou wel af en toe wat kunnen tokkelen op het klavier (moet niet op 1 dag gedaan zijn, zou ik toch niet kunnen maar elke dag een uurtje of zo :) ).

Niemand die een goedkopere oplossing kent door bvb enkel de centrale te vervangen, toevallig toch de software heeft of die me kan helpen via het klavier ?

Weerwolfje

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 34
  • So long, and thanks for all the fish.
    • Bekijk profiel
  • Functie: OD-BMI/OAI
Re: Installateur dringend gezocht
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 4 februari 2020, 17:17 »
Je kan in principe de centrale en het codebedienpaneel laten vervangen maar ik raad dit niet aan, oude melders en nieuwe centrales veroorzaakt vaak problemen.
Fbi star werkt volgens mij op 4k7 en oneindige weerstandswaarde (ben niet bekend met dit systeem) de meeste nieuwe systemen kunnen dit ook "lezen" en daar kun je ook een camera op aansluiten.

Ik neem aan dat een FbStar XL5 12 zones (melders) aanbiedt.

Het is duur maar je kan ook zeggen ik vervang de bewegingsmelders/rookmelders centrale en klavier lijkt mij dan het verstandige.
W. Erknemer
Onderhoudsdeskundige - Brandmeldinstallaties
Onderhoudsdeskundige - Ontruimingsalarminstallaties

Bugxter

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Dieven niet meer welkom :)
    • Bekijk profiel
Re: Installateur dringend gezocht
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 4 februari 2020, 20:27 »
Ik denk dat die centrale die ik nu heb uitgebreid is. Je zou tot 164 gebruikers kunnen aanmelden, veel zones die dan weer onderverdeeld worden in een groot aantal aansluitingen van diverse melders,... Uitgebreide telefoniemogelijkheden en blijkbaar nog heel wat zaken die extra konden geprogrammeerd worden. Heb de installatiegids een stukje doorgenomen. Jammer dat er zoveel vaktermen gebruikt worden, anders zou ik zelf het systeem durven resetten naar de basisconfiguratie :)