Auteur Topic: De klok horen luiden  (gelezen 144069 keer)

PFSO

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 509
    • Bekijk profiel
Re: De klok horen luiden
« Reactie #30 Gepost op: donderdag 17 januari 2013, 23:23 »
Grapjas.
Waarom zou jij op een forum niet mogen deelnemen aan een discussie over de cao?
Zolang jij op social media niets over je werkgever verteld hebt en je niet het internet op je werkplek hiervoor gebruikt mag jij op dit forum rustig een discussie aangaan hoor!
Geen werkgever die je daarom zal ontslaan omdat ze voor de rechtbank geen schijn van kans hebben.

Hij bedoeld tijdens de dienst. Wat ook volledig logisch is verder.

Mik

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 414
    • Bekijk profiel
Re: De klok horen luiden
« Reactie #31 Gepost op: donderdag 17 januari 2013, 23:23 »
Ik hoef mij niet van een alias te bedienen zoals de meeste van jullie die de meeste kritiek op deze CAO hebben.


Fred jouw profiel is ook niet echt het toppunt van openheid, dus ga niet beweren dat je zo transparant bent. Iedereen kan maar wat roepen op internet, men verschuild zich toch achter onwaarheden en anonimiteit.

Ik mis alleen je reactie op de uitnodiging van Planner om de halve waarheden uit de wereld te helpen.

rene1

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: De klok horen luiden
« Reactie #32 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013, 01:12 »
Ik an mij herrineren dat de bonden jaren geleden fel tegen het transporturenplan was. Het minurensysteem is precies hetzelfde en nu zijn de bond en voor zo'n waardeloos systeem. Stel je eens voor dat in tijd van ziekte je 16uur extra werkt. Mooie toeslag erover heen boven de 160uur, lekker extra zakcentje zou je denken in het nieuwe systeem maar nee. Je krijgt het niet uitbetaald maar het wordt in de ijskast gezet voor als er geen werk is maw we geven de transporturen een ander naampje. Wie wil er dan nog overwerken? Ik niet, Nee dan gaan ze je verplichten zoals Planner aangeeft maar dan gaat de relatie planner/beveiliger ook op de schop terwijl je elkaar vaak in moeilijke situaties elkaar nodig hebt om te helpen. Maar ja dat begrijpt onze voormalige steward Maarten Boskamp/Hoelscher niet.

leeuw13

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 262
    • Bekijk profiel
Re: De klok horen luiden
« Reactie #33 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013, 03:10 »
citaat rene 1:Stel je eens voor dat in tijd van ziekte je 16uur extra werkt. Mooie toeslag erover heen boven de 160uur, lekker extra zakcentje zou je denken in het nieuwe systeem maar nee. Je krijgt het niet uitbetaald maar het wordt in de ijskast gezet voor als er geen werk is maw we geven de transporturen een ander naampje

wel ben jij even fout zeg, plusuren worden niet op de lat gezet maar gewoon uitbetaald.
Werk je boven de 152 uur en heb je minuren staat dan betalen ze alleen detoeslagen. ben je partimer en heb je minuren dan werk je de uren die je eerder gratis kreeg en haal je in.

maar als er geen min uren staan wordt gewoon uurloon en toeslag betaald en pluspotje is er namelijk niet in tegenstelling tot oude transport systeem

rene1

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: De klok horen luiden
« Reactie #34 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013, 04:57 »
Als je nu minuren draait wordt het ook gewoon uitbetaald. Wat ik zie gebeuren is dat je inde zomermaanden je eigen suf kunt draaien maar in de rustige maanden wordt je bewust thuis op de bank gezet.
Nu schreeuwen een aantal JA-knikkers over behoud en werkgarantie maar niks is zeker! Ook als deze nieuwe CAO er door heen gedrukt is, ben je nooit zeker van je baan! Je bent slechts een marionnet in dienst van een particuliere organisatie.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 18 januari 2013, 05:00 door rene1 »

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: De klok horen luiden
« Reactie #35 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013, 08:07 »
Ik an mij herrineren dat de bonden jaren geleden fel tegen het transporturenplan was. Het minurensysteem is precies hetzelfde en nu zijn de bond en voor zo'n waardeloos systeem. Stel je eens voor dat in tijd van ziekte je 16uur extra werkt. Mooie toeslag erover heen boven de 160uur, lekker extra zakcentje zou je denken in het nieuwe systeem maar nee. Je krijgt het niet uitbetaald maar het wordt in de ijskast gezet voor als er geen werk is maw we geven de transporturen een ander naampje.

Dan heb jij dit niet helemaal goed begrepen. Zolang jij geen minuren hebt staan krijg jij alle meer/overuren gewoon uitebtaald. Pas op het moment dat je minuren hebt, dan pas worden de meer/overuren niet uitbetaald, totdat je de minuren weer hebt ingehaald. Dus behalve dat het een andere naam heeft, is ook precies de logica omgedraaid.

Dit werkt echter voor een werkgever veel makkelijker. Want het is makkelijker (zeker in de huidige economische situatie) om mensen eerst iets minder te laten werken als dat je ze (verplicht) laat overwerken zonder dat ze die uren meteen uitbetaald krijgen. Daarom is mijn verwachting dat binnen de kortste keren iedereen een potje minuren heeft. Een potje van maximaal 80 uur, daar waar het ouder transporturensusteem maximaal 16 uur kon bevatten...

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: De klok horen luiden
« Reactie #36 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013, 08:12 »
Ook als deze nieuwe CAO er door heen gedrukt is, ben je nooit zeker van je baan!

Dat is een gegeven waar veel werknemers en vakbonden nog steeds niet aan kunnen wennen. Het zijn overigens de leden zelf die de CAO er "doorheen drukken" of niet

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: De klok horen luiden
« Reactie #37 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013, 11:18 »
Dan heb jij dit niet helemaal goed begrepen. Zolang jij geen minuren hebt staan krijg jij alle meer/overuren gewoon uitebtaald. Pas op het moment dat je minuren hebt, dan pas worden de meer/overuren niet uitbetaald, totdat je de minuren weer hebt ingehaald. Dus behalve dat het een andere naam heeft, is ook precies de logica omgedraaid.

Dat heb jij dan weer niet goed begrepen, overuren worden altijd uitbetaald ook als ze uit het minurenpotje komen. De uren die je in moet halen worden niet uitbetaald (de waren al uitbetaald) de overuren wel.
Je krijgt altijd je contracturen uitbetaald.
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: De klok horen luiden
« Reactie #38 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013, 11:47 »
Dat heb jij dan weer niet goed begrepen, overuren worden altijd uitbetaald ook als ze uit het minurenpotje komen. De uren die je in moet halen worden niet uitbetaald (de waren al uitbetaald) de overuren wel.
Je krijgt altijd je contracturen uitbetaald.

Je overUREN worden niet uitbetaald wanneer je minuren inloopt, je overwerkTOESLAG wordt wel betaald

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: De klok horen luiden
« Reactie #39 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013, 12:10 »
Je overUREN worden niet uitbetaald wanneer je minuren inloopt, je overwerkTOESLAG wordt wel betaald
Dat is toch hetzelfde als wat ik schrijf (de uren die uit het minurenpotje komen worden niet uitbetaald) het overwerk 50% wel. Overigens als er uren uit het minurenpotje komen krijg je altijd 50% overwerkTOESLAG, want je overschrijdt je contracturen.
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: De klok horen luiden
« Reactie #40 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013, 13:06 »
Dat is toch hetzelfde als wat ik schrijf

En het is hetzelfde als wat uik eerder schreef, waarvan jij vond dat ik het niet goed begrepen had!

Overigens als er uren uit het minurenpotje komen krijg je altijd 50% overwerkTOESLAG, want je overschrijdt je contracturen.

En blijkt dat jij het niet goed begrepen hebt, want overwerktoeslag krijg je alleen wanneer je meer dan 152 uur werkt! Dat is nu ook zo (na 160 arbeidsuren = 152 gewerkte uren + 1 adv dag)

zie artikel 1, de definitie van overwerk
artikel 48: beloning overwerk

Ik vind het heel treurig dat zelfs dit bij een kaderlid niet bekend is, laat staan dat jij precies snapt wat de andere punten inhouden  :o :(
« Laatst bewerkt op: vrijdag 18 januari 2013, 13:10 door Planner »

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: De klok horen luiden
« Reactie #41 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013, 13:27 »
Ik respecteer het als iemand nee zegt tegen deze CAO, maar dan wel op basis van de juiste argumenten en niet op basis van leugens en halve waarheden.
En wat als die leugens en halve waarheden van de bonden komen?
Planner heeft op dit forum al meerdere uitspraken van de bonden uit de afgelopen jaren geciteerd en in de praktijk blijkt dat daar niets van terecht is gekomen.
Allemaal loze beloftes!

zippie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: De klok horen luiden
« Reactie #42 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013, 13:47 »
Zeg Fred, jij bent toch "hoofdcentralist"?

Kan je dat dan worden als je niet kan lezen en rekenen?

Ik snap nu ook meteen waarom je je mening hebt gewijzigd in voor stemmen.

Jij bent typisch een van die mensen die zich in 3 minuten suf laat lullen door een jongen met een pak aan.

Ik snap gewoon niet dat je maar blijft jammeren over dat je met je 55 jaar geen werk meer kan vinden en in de ww moet en blabla, je gaat je mening dus herzien op iets wat totaal niet aan de orde is???

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: De klok horen luiden
« Reactie #43 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013, 17:49 »
Zeg Fred, jij bent toch "hoofdcentralist"?

Kan je dat dan worden als je niet kan lezen en rekenen?

Ik snap nu ook meteen waarom je je mening hebt gewijzigd in voor stemmen.

Jij bent typisch een van die mensen die zich in 3 minuten suf laat lullen door een jongen met een pak aan.

Ik snap gewoon niet dat je maar blijft jammeren over dat je met je 55 jaar geen werk meer kan vinden en in de ww moet en blabla, je gaat je mening dus herzien op iets wat totaal niet aan de orde is???
Als je er geweest was zou je weten dat het een presentatie is van 2 uur en geen 3 minuten en ik was niet de enige die kritisch was, vrijwel iedereen ging met een positief gevoel naar buiten..
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: De klok horen luiden
« Reactie #44 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013, 18:02 »
Als je er geweest was zou je weten dat het een presentatie is van 2 uur en geen 3 minuten en ik was niet de enige die kritisch was, vrijwel iedereen ging met een positief gevoel naar buiten..

Waarom hebben de bonden dan ipv de beloofde 30 bijeenkomsten 20 geschrapt?

En als jij een positief gevoel hebt, dan is het toch ook niet moeilijk om dat positieve gevoel om te zetten in worden en even in het kort uitleggen wat jij dan zo positief aan dit akkoord vind.

Ik zal vast beginnen met de zekerheid van werkgelegenheid bij overnames, dan hebben we die al gehad. En verder?