Auteur Topic: Aanvuluren, hoe worden ze verrekend.  (gelezen 4033 keer)

Raka

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 71
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Aanvuluren, hoe worden ze verrekend.
« Gepost op: donderdag 15 juni 2017, 18:25 »
Helaas loop ik deze periode tegen minuren aan.
En helaas zijn het er meer dan 24.
Dat die 24 in de minuren pot terechtkomen, dat snap ik.

Voor de overige uren stelt de planner aanvuluren voor.
Echter vind ik in de CAO niets over hoe aanvuluren worden verrekend.
Hier in het forum slechts één topic gevonden waar aanvuluren worden aangekaart, en wel het topic over de CAO die in 2013 is ingegaan.
Hoe aanvuluren worden verrekend wordt mij echter niet duidelijk

Planner wil morgen graag antwoord op zijn voorstel

Mail van de planner heb ik om 16:41 ontvangen na mijn en nachtdienst.
Na 17:00 uur geen planner meer te bereiken, vandaar mijn vraag hier.
Heb komende nacht weer dienst, dus morgen overdag weer in de kooi.
Planning nu na 18:00 uur niet meer bereikbaar, en morgen pas vanaf 10:00 uur bereikbaar.
Lig ik al weer te slapen om de volgende nacht fris door te komen, vandaar mijn vraag hier, opdat ik per mail nog een antwoord kan geven, voor de uren worden doorgezet naar de administratie.

Vraag nog even duidelijk stellen.
 Aanvuluren, hoe worden ze verrekend.

Martos

  • Gast
Re: Aanvuluren, hoe worden ze verrekend.
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 16 juni 2017, 04:43 »
24 minuren is inderdaad maximale opbouw per periode. Indien er meer minuren zijn dan die 24 minuren in een periode zijn die voor rekening werkgever. Voor de duidelijkheid, deze uren belanden niet in de minurenpot en hoeven later niet ingehaald of (in)direct verrekend te worden oid. Aanvuluren is weer een nieuw woord voor wat in het verleden leegloopuren waren (hoefde niet ingehaald te worden) en tegenwoordig dus minuren die ingehaald dienen te worden door middel van de minurenpot. 24 minuren opbouw per periode max. 80 minuren opbouw totaal. Afbouw is alleen bij overuren, blijft anders eeuwig staan (geen afspraak om deze bijvoorbeeld na 1 jaar te laten verlopen), bij uit dienst treden worden de minuren voor rekening werkgever. Achterhaalt systeem die minuren, geeft scheve gezichten, puur omdat je er geen grip op hebt wat een planner met je rooster doet. In de winter veel minuren maken, in de zomer misbruik maken van deze gecreëerde situatie.

« Laatst bewerkt op: vrijdag 16 juni 2017, 04:50 door Martos »

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Aanvuluren, hoe worden ze verrekend.
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 16 juni 2017, 12:42 »
24 minuren is inderdaad maximale opbouw per periode. Indien er meer minuren zijn dan die 24 minuren in een periode zijn die voor rekening werkgever. Voor de duidelijkheid, deze uren belanden niet in de minurenpot en hoeven later niet ingehaald of (in)direct verrekend te worden oid.

En deze uren heten dus nog steeds leegloopuren. Deze dienen dus gewoon uitbetaald te worden, en kunnen nergens meer mee verrekend worden, zoals Martos al heeft uitgelegd.