Auteur Topic: Bedreigingen  (gelezen 6729 keer)

G-STAR

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 28
  • Het leven is te kort om te lang na te denken
    • Bekijk profiel
Bedreigingen
« Gepost op: zondag 23 januari 2011, 17:39 »
Worden jullie wel eens bedreigd op het werk en op wat voor manier....
Hoe ga je daar uiteindelijk mee om?!?!?

Harry

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 496
  • Niemand is onmisbaar, tenzij je een dag vrij wilt
    • Bekijk profiel
Re: Bedreigingen
« Reactie #1 Gepost op: zondag 23 januari 2011, 19:34 »
Worden jullie wel eens bedreigd op het werk en op wat voor manier....
Hoe ga je daar uiteindelijk mee om?!?!?

Gelukkig heb ik zelf nooit te maken gehad met fysiek geweld maar ging het niet verder dan verbale agressie en een intimiderend vingertje.

En hoe je ermee omgaat? Je moet beseffen dat het niet persoonlijk is, al wordt dat moeilijk als je daadwerkelijk "klappen" hebt gehad tijdens je werk.

Wat ik me wel afvraag is of elk bedrijf professionele hulp in huis heeft op het moment dat een beambte iets dergelijks zou overkomen....
Ik ben niet eigenwijs, ik ben gewoon critisch.

Mik

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 414
    • Bekijk profiel
Re: Bedreigingen
« Reactie #2 Gepost op: zondag 23 januari 2011, 19:43 »
Ja op soms bijna dagelijkse basis worden we of uitgescholden en/of bedreigd
heel soms zijn er ook fysieke schermutselingen
gelukkig is er goede opvang door collega's en ook vanuit het bedrijf is er professionele hulp


G-STAR

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 28
  • Het leven is te kort om te lang na te denken
    • Bekijk profiel
Re: Bedreigingen
« Reactie #3 Gepost op: zondag 23 januari 2011, 20:04 »
Het zou inderdaad fijn zijn als er hulp word geboden bij je werkgever....
zoals bij mij is dat niet het geval ( bij 1 van de 3 werkgevers dan)....
daar ben ik tot meerderen malen bedreigd  tot de dood toe... jah van * ik steek de volgende x wel een mes tussen je ribben en jij bent niet meer veilig en zo* zelf ben ik daar heel nuchter in en trek ik me daar niet zo van aan maar ik heb daarbij collega's die echt *ziek* thuis zitten... of die niet meer op dezelfde plek willen staan... die bij mij vervolgens uit komen huilen.. ( krijg je als je een luisterd oor hebt ;D
« Laatst bewerkt op: maandag 24 januari 2011, 01:37 door G-STAR »

Harry

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 496
  • Niemand is onmisbaar, tenzij je een dag vrij wilt
    • Bekijk profiel
Re: Bedreigingen
« Reactie #4 Gepost op: zondag 23 januari 2011, 20:18 »
Citaat
collega's die echt *ziek* thuis zitten... die bij mij vervolgens uit komen huilen

Dat is op zich niet zo vreemd, je weet tenslotte van elkaar waar je het over hebt.

Maar als een bedrijf geen professionele hulp in huis heeft, kan dat dan niet gewoon via de ARBO of huisarts?
« Laatst bewerkt op: zondag 23 januari 2011, 20:20 door Harry Adriaansen »
Ik ben niet eigenwijs, ik ben gewoon critisch.

G-STAR

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 28
  • Het leven is te kort om te lang na te denken
    • Bekijk profiel
Re: Bedreigingen
« Reactie #5 Gepost op: zondag 23 januari 2011, 20:29 »
Ik zou het niet weten.. maar weet je wat het is... ik krijg ze dan zo ver om weer te komen werken enzo en er is dan nog wel een leidinggevend die ff zich er zich mee bezig houdt, maar dat is ook alles.. ik weet zelf niet hoe het hoger op speelt. ik neem aan van wel.

R. de Winter

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 71
  • "Geen Repressie met goede Preventie"
    • Bekijk profiel
    • Reaction Security
  • Bedrijf: Reaction Security
  • Functie: Eigenaar
Re: Bedreigingen
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 15 maart 2011, 00:46 »
Ook hier heb ik een erg verdeelde mening over, ik vind dat de beveiliger erg sterk in zijn schoenen moet staan en hier ook nuchter mee om moet gaan.
Als een beveiliger "ziek" is omdat iemand heeft gezegd dat hij dood gaat, is dit naar mijn mening niet het type beveiliger waar ik dienst mee wil doen.

Elke dag krijgen wij als beveiliging doodsbedreigingen naar ons hoofd gesmeten, risico van het vak, we weten allemaal dat het zo is en we weten dus allemaal waar we aan beginnen.

Over het algemeen laten wij het maar langs ons heen gaan, behalve als de bedreigen een goede bedreigen uit, zoals; "ik schiet je dood" of "ik maak je af" en deze persoon nog binnen grijpafstand is, houden wij deze direct aan en zetten hem tegen de muur aan. Ze moeten het toch een keer afleren.
Rob de Winter
Eigenaar Reaction Security


06 178 715 87

Mik

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 414
    • Bekijk profiel
Re: Bedreigingen
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 15 maart 2011, 18:56 »
Een interessant discussie punt, iemand die, zoals gezegd 'ziek' is doordat hij bedreigd is kan gevolg zijn van vele oorzaken. Het kan de bekende druppel zijn.
Dit maakt dat persoon niet per definitie een slechte beveiliger.

Levens bedreigingen 'straffen' jullie af met aanhouden, tegen de muur zetten, en overdragen aan de politie neem ik aan. Mede ook omdat zo'n bedreiging niet kan en die persoon dan ook de consequentie moet dragen van het bedreigen.
Maar stel dat die persoon daad bij woord voegt, je maakt dit mee. Kans dat iemand 'ziek' thuis komt te zitten is aanwezig dan.

Begrijp goed, ik vind bedreigen ook absoluut niet kunnen, en ik snap als je zegt dat je een dikke huid moet hebben als beveiliger maar elke situatie is anders en het kan zijn dat je een aantal keer het prima verwerkt en die ene keer is de maat vol.


John1978

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 18
  • Vigilabo pro vobis... Ik zal voor u waken;)
    • Bekijk profiel
Re: Bedreigingen
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 18 maart 2011, 08:13 »
Elke situatie is idd anders en elke beveiliger is anders... De 1 ken er beter mee omgaan dan een ander..
Ik heb het helaas maar al te vaak meegemaakt, uitgescholden voor rascist met de dood bedreigd aangevallen terwijl kollega staat te kijken of kollega's van andere bedrijven omdraaien en 'niks' zien...
Soms los je het op met rustig te blijven en te praten maar soms is diegene al over zijn kookpunt heen dat praten geen zin meer heeft..