Auteur Topic: Achterhalen of kroeg eigen ND heeft  (gelezen 5224 keer)

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Achterhalen of kroeg eigen ND heeft
« Gepost op: zaterdag 10 mei 2014, 11:17 »
Hallo,

Weet iemand van jullie of er een manier is om er achter te komen of een kroeg een eigen ND nummer heeft?

Viel mij op dat de kroeg beveiligingskleding aan heeft van een niet meer bestaand beveiligingsbedrijf.

Men geeft aan eigen beveiliging te hebben, dan zijn ze nog verkeerd bezig omdat ze verkeerde kleding aan hebben.

Alleen wil bijzondere wetten mij geen info geven over betreffende bedrijf? Vreemd zul je zeggen.

Kan dat een teken zijn dat BW hier al mee in onderzoek is? Of geeft BW tegenwoordig helemaal geen info meer over ND nummers. In verleden ben ik hier nog wel eens mee geholpen?


Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Achterhalen of kroeg eigen ND heeft
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 10 mei 2014, 13:03 »
Wij krijgen van dienst justis elk kwartaal netjes een lijst met actieve, ND, BD en POB nummers. Wel op ons eigen verzoek. Staan ze er niet op overtreden ze de wet en kan je melding maken bij BW. Sowieso is kleding dragen van een niet (meer) bestaand beveiligingsbedrijf niet toegestaan.

Wat betreft informatie over bedrijven moet je bij Justis zijn. BW voert slechts uit. Het zou niet pas zijn om als BW zijnde uitspraken toe doen. Net zoiets als dat een rechercheur uitspraken doet over een rechtszaak.

In ieder geval moet een kroeg die haar eigen beveiliging verzorgt in bezit moeten zijn van een BD vergunning.

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: Achterhalen of kroeg eigen ND heeft
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 10 mei 2014, 13:40 »
Wij krijgen van dienst justis elk kwartaal netjes een lijst met actieve, ND, BD en POB nummers. Wel op ons eigen verzoek. Staan ze er niet op overtreden ze de wet en kan je melding maken bij BW. Sowieso is kleding dragen van een niet (meer) bestaand beveiligingsbedrijf niet toegestaan.

Wat betreft informatie over bedrijven moet je bij Justis zijn. BW voert slechts uit. Het zou niet pas zijn om als BW zijnde uitspraken toe doen. Net zoiets als dat een rechercheur uitspraken doet over een rechtszaak.

In ieder geval moet een kroeg die haar eigen beveiliging verzorgt in bezit moeten zijn van een BD vergunning.

Oke dus ik kan gewoon bij dienst justis die lijsten aanvragen begrijp ik.

En krijg ik die dan landelijk of kan ik specifiek op regio aanvragen?

zal maandag eens contact leggen.

Bedankt!!!

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Achterhalen of kroeg eigen ND heeft
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 10 mei 2014, 15:40 »
Volgens mij alleen landelijk, weet niet precies. Wij hebben alleen om een landelijke lijst gevraagd, kregen een net excel document toegestuurd. Mocht je hem niet krijgen, mail me anders even op nadina@knbsecurity.nl, dan wil ik je onze laatste lijst wel toesturen.

ReJa Beveiliging

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Achterhalen of kroeg eigen ND heeft
« Reactie #4 Gepost op: zondag 11 mei 2014, 00:39 »
@Nadina

Graag zou ik de lijst ook willen ontvangen

Arjan