Auteur Topic: Software Penta BMC  (gelezen 12399 keer)

Steef

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 343
  • Techniek begrijpbaar maken
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: van Bakel Beveiliging - Heesch
  • Functie: TBV-er
Software Penta BMC
« Gepost op: woensdag 20 januari 2016, 10:46 »
Ik heb hier een gebruikte penta BMC liggen,
wil hier eens wat mee spelen, maar heb geen software.

Iemand die software heeft?

Kabeltje is dat zelf te fixen?

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Software Penta BMC
« Reactie #1 Gepost op: zondag 31 januari 2016, 18:12 »
Dat kabeltje is prima zelf te maken, stelt niet veel voor.

Gaat het trouwens om een penta I serie of de nieuwere 5000 ?
De eerste series hadden een groen lcd scherm, de nieuwere zijn voorzien van een wit display en deze centrales hebben ook een USB aansluiting.

Steef

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 343
  • Techniek begrijpbaar maken
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: van Bakel Beveiliging - Heesch
  • Functie: TBV-er
Re: Software Penta BMC
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 23 maart 2016, 13:43 »
De oudere series met geel display.

Ben nog steeds opzoek naar software. :D

Fdemirci

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Software Penta BMC
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 27 december 2016, 14:58 »
Je kan niet zomaar een software downloaded.  Je moet een dealer zijn van hertek. Wat je kan doen is hertek bellen en vragen of ze jou de software willen verstrekken.

ESB

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 40
  • Een goed systeem bezorgd de monteur geen hoofdpijn
    • Bekijk profiel
    • Ewi's Service Bureau
  • Bedrijf: Eigen vrijwilligersorganisatie
  • Functie: Eigen
Re: Software Penta BMC
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 29 december 2016, 01:19 »
Je kan niet zomaar een software downloaded.  Je moet een dealer zijn van hertek. Wat je kan doen is hertek bellen en vragen of ze jou de software willen verstrekken.

Gaan ze niet doen.

Ooit een keer met iemand van Hi-Safe (Hertek) zitten babbelen enkel met een officiële  dealer/monteurs licentie kun je in het bezit komen.

Echter zijn hier best wel wat eisen aan gesteld blijkbaar.

Particulier voor even 1 paneeltje gaat niet werken
Ik ben er bij toeval ooit 1X aangekomen maar dit was zwaar uitzonderlijk
Voor de vragen gesteld gaan worden nee niet via Hertek/Hi-Safe of Internetdownload maar een officiële licentie.

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Software Penta BMC
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 29 december 2016, 11:58 »
Voor de Penta software heb je geen licentie nodig, maar om er legaal aan te komen moet je een account hebben bij Hertek.

Met andere woorden, als je software ergens kunt krijgen gaat het werken.

ESB

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 40
  • Een goed systeem bezorgd de monteur geen hoofdpijn
    • Bekijk profiel
    • Ewi's Service Bureau
  • Bedrijf: Eigen vrijwilligersorganisatie
  • Functie: Eigen
Re: Software Penta BMC
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 29 december 2016, 16:15 »
Voor de Penta software heb je geen licentie nodig, maar om er legaal aan te komen moet je een account hebben bij Hertek.
Ik bedoelde ook een account Log-in/Licentie

Met andere woorden, als je software ergens kunt krijgen gaat het werken.
Klopt maar dan moet je er wel aan zien te komen, en dit was bij mij per toeval.

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Software Penta BMC
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 30 december 2016, 12:41 »
Wat ik me even afvraag: is de code om in niveau 3 te kunnen komen wel bekend van de centrale? anders heb je aan de software nog niks ;)

Weerwolfje

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 34
  • So long, and thanks for all the fish.
    • Bekijk profiel
  • Functie: OD-BMI/OAI
Re: Software Penta BMC
« Reactie #8 Gepost op: maandag 14 oktober 2019, 21:39 »
@Joep dan kun je toch de firmware downgrade of werkt dat niet zonder niveau 3??

In ieder geval:
Ookal heb je de niveau 3 code programmeerkabel en de configtool moet je alsnog de USB drivers zien te bemachtigen.

Ik raad aan Hertek te bellen en hopen dat de supportmedewerker lief is voor je (heb ik weleens gehad met de Penta logotool maar we zijn nu hertek dealer dusse dat).
W. Erknemer
Onderhoudsdeskundige - Brandmeldinstallaties
Onderhoudsdeskundige - Ontruimingsalarminstallaties

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Software Penta BMC
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 19 oktober 2019, 10:58 »
Degene die dit topic gestart heeft, heeft het over een penta I en deze heeft geen usb dus heb je ook geen usb drivers nodig ;)


Weerwolfje

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 34
  • So long, and thanks for all the fish.
    • Bekijk profiel
  • Functie: OD-BMI/OAI
Re: Software Penta BMC
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 24 januari 2020, 00:40 »
@Joep hij heeft niet specifiek gezegd of het om een Penta 4000 of 5000 (neem aan 4000 zie: geel display) gaat en je hebt wel degelijk de drivers nodig om verbinding te kunnen krijgen met een Penta, hoe dan ook moet je connectie maken via de usb port van je laptop/pc als het nou om een Expera centrale ging dan nee voor die centrale heb je inderdaad geen USB drivers nodig..
W. Erknemer
Onderhoudsdeskundige - Brandmeldinstallaties
Onderhoudsdeskundige - Ontruimingsalarminstallaties

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Software Penta BMC
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 24 januari 2020, 13:10 »
Ik denk dat je beter moet lezen want Steef geeft aan dat het om het oude model gaat.

Verder weet ik 100% zeker dat je GEEN drivers nodig hebt om verbinding te maken met een Penta als je de RS232 aansluiting gebruikt, de enige connectie die je met je USB poort van je computer maakt is als je geen RS232 poort aanwezig hebt en gebruik maakt van een USB naar Serieel converter maar die drivers krijg je niet via Hertek maar zullen bij je converter geleverd worden.

Leg me anders maar uit waarom ik zodra ik op een nieuwe laptop de penta configtool geïnstalleerd heb, ik daarna meteen verbinding kan maken met de centrale zonder eerst nog extra drivers te installeren?

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Software Penta BMC
« Reactie #12 Gepost op: vrijdag 24 januari 2020, 22:32 »
Ik denk dat je beter moet lezen want Steef geeft aan dat het om het oude model gaat.

Verder weet ik 100% zeker dat je GEEN drivers nodig hebt om verbinding te maken met een Penta als je de RS232 aansluiting gebruikt, de enige connectie die je met je USB poort van je computer maakt is als je geen RS232 poort aanwezig hebt en gebruik maakt van een USB naar Serieel converter maar die drivers krijg je niet via Hertek maar zullen bij je converter geleverd worden.

Leg me anders maar uit waarom ik zodra ik op een nieuwe laptop de penta configtool geïnstalleerd heb, ik daarna meteen verbinding kan maken met de centrale zonder eerst nog extra drivers te installeren?

Helemaal correct.

Weerwolfje

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 34
  • So long, and thanks for all the fish.
    • Bekijk profiel
  • Functie: OD-BMI/OAI
Re: Software Penta BMC
« Reactie #13 Gepost op: zondag 2 februari 2020, 23:40 »
Ik denk dat je beter moet lezen want Steef geeft aan dat het om het oude model gaat.

Verder weet ik 100% zeker dat je GEEN drivers nodig hebt om verbinding te maken met een Penta als je de RS232 aansluiting gebruikt, de enige connectie die je met je USB poort van je computer maakt is als je geen RS232 poort aanwezig hebt en gebruik maakt van een USB naar Serieel converter maar die drivers krijg je niet via Hertek maar zullen bij je converter geleverd worden.

Leg me anders maar uit waarom ik zodra ik op een nieuwe laptop de penta configtool geïnstalleerd heb, ik daarna meteen verbinding kan maken met de centrale zonder eerst nog extra drivers te installeren?

misschien heb je gelijk, ik ga het een keertje uitzoeken als ik bij een oude penta sta helaas worden de meeste vandaag de dag bij ons vervangen voor de nieuwere penta 6000 (YES!!!! ;D ;D) of 5000 serie en dit wordt helaas uitbesteed omdat het bedrijf waar ik werk praktisch gezien alleen in bedrijf stelt en onderhoud doet ik hoop dat ik een oude Penta kan bemachtigen. Tevens heb ik thuis een Penta 5100 hangen (voor de lol maar hij werkt wel) en of ik nou direct via usb of via de RS232 verbinding maak ik kom er niet in zonder de drivers van Hertek (ik gebruik een of andere qualcomm converter en deze drivers staan er wel gewoon op).
W. Erknemer
Onderhoudsdeskundige - Brandmeldinstallaties
Onderhoudsdeskundige - Ontruimingsalarminstallaties