Auteur Topic: BOL of BBL opleiding  (gelezen 9585 keer)

Spies Total Security

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 42
  • STS Nothing Less!!
    • Bekijk profiel
    • Spies Total Security
  • Bedrijf: Spies Total Security
  • Functie: Eigenaar
BOL of BBL opleiding
« Gepost op: zondag 23 februari 2014, 21:03 »
Via mijn werkgever (installatie bedrijf) mag ik in het kader van re-integratie een opleiding beveiliger 2 gaan volgen om zodoende eventueel parttime voor een werkgever te gaan werken en om de kans van slagen van mijn eigen onderneming te vergroten. (Momenteel mag ik zelf alleen horeca werk doen en moet ik mensen inhuren voor andere beveiligingsopdrachten)
Vanwege de kosten (werkgever betaald) ga ik die volgen via thuisstudie.
Wie kan mij vertellen wat in mijn geval het beste is?

Ik heb dus een vast dienstverband bij mijn huidige werkgever, kan stage lopen terwijl ik hier nog in dienst ben en word dus ook gewoon betaald via mijn huidige werkgever...

Dus, BOL of BBL??
Hoe zit het precies met stage??

Groet,

Jurgen.


STS Beveiliging & STS Incasso, al uw opdrachten in veilige handen.

BVG Safe B.V.

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 30
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Bvgsafe
  • Bedrijf: Bvgsafe B.V.
Re: BOL of BBL opleiding
« Reactie #1 Gepost op: zondag 23 februari 2014, 21:50 »
in principe is het een bbl opleiding. het bedrijf moet een erkent leerbedrijf zijn certificaat hebben. anders heb je kans dat het niet geaccepteerd word.

Met vriendelijke groet,
Gregory Gilds

Spies Total Security

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 42
  • STS Nothing Less!!
    • Bekijk profiel
    • Spies Total Security
  • Bedrijf: Spies Total Security
  • Functie: Eigenaar
Re: BOL of BBL opleiding
« Reactie #2 Gepost op: zondag 23 februari 2014, 22:40 »
Dat is mij bekend.

Het gaat erom dat ik een thuisstudie kan doen in de BOL of BBL variant.
Deze worden beiden aangeboden via NHA....
Stage BOL 480 uur maximaal, stage BBL 960 uur maximaal.
Voor zover ik weet moet je bij BBL in dienst zijn van een beveiligingsbedrijf en betaald krijgen volgens CAO.
Maar ik heb dus een baan en krijg betaald van mijn huidige werkgever, ook tijdens stage.

In mijn beleving is het voor mij dus beter om voor BOL te kiezen, minder stage en daarbij hoef ik voor zover ik weet niet in dienst te zijn bij een beveiligingsbedrijf.....

Graag zou ik de visie horen van mensen die hier ervaring of verstand van hebben.

STS Beveiliging & STS Incasso, al uw opdrachten in veilige handen.

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: BOL of BBL opleiding
« Reactie #3 Gepost op: zondag 23 februari 2014, 23:34 »
Dat is mij bekend.

Het gaat erom dat ik een thuisstudie kan doen in de BOL of BBL variant.
Deze worden beiden aangeboden via NHA....
Stage BOL 480 uur maximaal, stage BBL 960 uur maximaal.
Voor zover ik weet moet je bij BBL in dienst zijn van een beveiligingsbedrijf en betaald krijgen volgens CAO.
Maar ik heb dus een baan en krijg betaald van mijn huidige werkgever, ook tijdens stage.

In mijn beleving is het voor mij dus beter om voor BOL te kiezen, minder stage en daarbij hoef ik voor zover ik weet niet in dienst te zijn bij een beveiligingsbedrijf.....

Graag zou ik de visie horen van mensen die hier ervaring of verstand van hebben.

Bol versie is voor jou van toepassing
Op moment dat je bbl wil doen, dan is het inderdaad werken en leren, dus werk je een aantal uur per week in de beveiliging, daarnaast studeer je ernaast.

De bol variant is normaal gesproken fulltime naar school, met een stage periode. In de thuis studie variant ben je dus fulltime thuis aan het leren, Met stage erbij.

Dus als jij gewoon bij je werkgever wil blijven werken, dan kun je het beste kiezen voor bol.
Houd er wel rekening mee, dat als je stage moet lopen, je het dan wel druk krijgt. Werken bij je werkgever, en stage lopen bij een beveiligingsbedrijf, plus eventueel je eigen klussen...

Houd er wel rekening mee dat er maar 24 uur in een dag zitten haha..

Spies Total Security

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 42
  • STS Nothing Less!!
    • Bekijk profiel
    • Spies Total Security
  • Bedrijf: Spies Total Security
  • Functie: Eigenaar
Re: BOL of BBL opleiding
« Reactie #4 Gepost op: maandag 24 februari 2014, 01:26 »
Hey Jan,

Doordat ik maar 1 rug heb in combinatie met de werkzaamheden bij m'n huidige werkgever, zijn de geleerden het erover eens dat ik die werkzaamheden beter niet meer kan doen. (Badkamer renovatie)
Tenzij ik met een jaar of wat helemaal niet meer wil werken en dat zie ik niet zitten!
Heb vorig jaar een hernia gehad, geopereerd enz. maar nu blijkt dat die tussenwervel nooit meer helemaal zal worden als hij hoort te zijn...
Vandaar ook re-integratie, ik heb dus alle tijd om die opleiding te doen en stage te lopen!!
En natuurlijk om me bezig te houden met m'n eigen bedrijf...

Dus als iemand over een paar maandjes een goedkope stagiair kan gebruiken...  ;D
STS Beveiliging & STS Incasso, al uw opdrachten in veilige handen.

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: BOL of BBL opleiding
« Reactie #5 Gepost op: maandag 24 februari 2014, 10:03 »
Hey Jan,

Citaat
Doordat ik maar 1 rug heb in combinatie met de werkzaamheden bij m'n huidige werkgever, zijn de geleerden het erover eens dat ik die werkzaamheden beter niet meer kan doen. (Badkamer renovatie)
Tenzij ik met een jaar of wat helemaal niet meer wil werken en dat zie ik niet zitten!
Heb vorig jaar een hernia gehad, geopereerd enz. maar nu blijkt dat die tussenwervel nooit meer helemaal zal worden als hij hoort te zijn...
Vandaar ook re-integratie, ik heb dus alle tijd om die opleiding te doen en stage te lopen!!
Dan zal tijd geen probleem zijn, dan zou ik sowieso kiezen voor BOL, omdat je je eigen tijden kunt indelen. Dus kun je sneller je theorie afronden om sneller aan je stage te beginnen. Voordeel van thuisstudie.
Dan kun je bijv in een half jaar al klaar zijn, mits je redelijk snel een stageplek vind.

Citaat
En natuurlijk om me bezig te houden met m'n eigen bedrijf...
Hoe ga je dit doen dan met je rug? Lijkt mij dan niet de verstandigste carrière switch om bij de deur te gaan staan met een zwakke rug?

Citaat
Dus als iemand over een paar maandjes een goedkope stagiair kan gebruiken...  ;D
Goedkoop? Je mag allang blij zijn met een stageplek, dus reken er maar niet op dat je betaald gaat krijgen. De meeste bedrijven betalen niet voor een stagiair omdat het gewoonweg geld kost.




Spies Total Security

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 42
  • STS Nothing Less!!
    • Bekijk profiel
    • Spies Total Security
  • Bedrijf: Spies Total Security
  • Functie: Eigenaar
Re: BOL of BBL opleiding
« Reactie #6 Gepost op: maandag 24 februari 2014, 10:24 »
Het gaat er voornamelijk om dat ik niet meer hele dagen op m'n knieën lig te kruipen met zware machines, op de kop in keukenkastjes en in kruipruimtes enz.
Wat ik al zei, als ik dat nog wat jaren ga doen is de kans groot dat het mis gaat met m'n rug.
Zitten lopen en staan is verder geen probleem en beweging is juist goed.
Op het moment dat ik de hele nacht mensen op m'n rug heb zitten en er iedere nacht tien naar buiten moet slepen word het een ander verhaal...
Sta nu bijna zes jaar aan de deur en niet bij de minste deuren en dat is me nooit overkomen!
Zodra ik niet meer kan praten heb ik pas echt een probleem...

En met goedkoop bedoel ik gratis.... Ik krijg gewoon salaris van m'n werkgever hè...
« Laatst bewerkt op: maandag 24 februari 2014, 10:26 door Spies Total Security »
STS Beveiliging & STS Incasso, al uw opdrachten in veilige handen.

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: BOL of BBL opleiding
« Reactie #7 Gepost op: maandag 24 februari 2014, 10:34 »
Het gaat er voornamelijk om dat ik niet meer hele dagen op m'n knieën lig te kruipen met zware machines, op de kop in keukenkastjes en in kruipruimtes enz.
Wat ik al zei, als ik dat nog wat jaren ga doen is de kans groot dat het mis gaat met m'n rug.
Zitten lopen en staan is verder geen probleem en beweging is juist goed.
Op het moment dat ik de hele nacht mensen op m'n rug heb zitten en er iedere nacht tien naar buiten moet slepen word het een ander verhaal...
Sta nu bijna zes jaar aan de deur en niet bij de minste deuren en dat is me nooit overkomen!
Zodra ik niet meer kan praten heb ik pas echt een probleem...

En met goedkoop bedoel ik gratis.... Ik krijg gewoon salaris van m'n werkgever hè...

Maar ik met een goede rug zit er ook niet op te wachten hoor om met 10 man op mijn rug naar buiten te gaan haha...

Nee ok, als je er dan verder geen last van hebt... Het is en blijft een mooi beroep beveiliging.
Ondanks alle negativiteit rondom beveiliging, mag ik het nog steeds graag doen, en vooral horeca...

Hopen dat je voor jezelf wat moois kunt opbouwen.

Spies Total Security

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 42
  • STS Nothing Less!!
    • Bekijk profiel
    • Spies Total Security
  • Bedrijf: Spies Total Security
  • Functie: Eigenaar
Re: BOL of BBL opleiding
« Reactie #8 Gepost op: maandag 24 februari 2014, 10:45 »
Mee eens!  ;D
Maar binnenkort maak ik een afspraak met je, kan je zien dat ik nog gewoon loop!
« Laatst bewerkt op: maandag 24 februari 2014, 10:47 door Spies Total Security »
STS Beveiliging & STS Incasso, al uw opdrachten in veilige handen.

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: BOL of BBL opleiding
« Reactie #9 Gepost op: maandag 24 februari 2014, 10:48 »
Mee eens!  ;D
Maar binnenkort maak ik een afspraak met je, kan je zien dat ik nog gewoon loop!

Dus ik kan de wandelstok in de kast laten staan haha...
Ik hoor je binnenkort wel!