Auteur Topic: Integra - Verkenningstijd Brand  (gelezen 3570 keer)

JamLaMin

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiligings Engineer
Integra - Verkenningstijd Brand
« Gepost op: maandag 3 september 2018, 19:40 »
Dag,
Ik ben al een tijdje aan het stoeien om in mijn integra (64+) een "verkenningstijd" voor brand in te bouwen.

Graag zou ik het volgende willen (vergelijkbaar met V1/V2 van een BMC/OI).

1)Rook gedetecteerd.
2)Geef 1 puls (stuur uitgang...)
3a)Geef op bediendeel een bevestiging...vertraging start
3b)Geef GEEN gevestiging..... Direct naar vol alarm
4)vertraging verlopen? vol alarm.



Ik kom er compleet niet uit, iemand een goed idee?
Het volgende is dat ik wil kijken om een los blok te maken voor brand, en dan alle melders maar te programmeren als Inbraak - In/Uitloop...

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Integra - Verkenningstijd Brand
« Reactie #1 Gepost op: maandag 3 september 2018, 19:44 »
Ik heb ff geen laptop bij de hand met software, maar iets staat me bij met vooralarm en een uitgang op vooralarm sturen. 

Na uitgangstijd geen bevestiging dan alarm naar Meldkamer, is brandmelding.

Zoiets zou het moeten zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Integra - Verkenningstijd Brand
« Reactie #2 Gepost op: maandag 3 september 2018, 19:46 »
Misschien dat dit de optie is?

Sirene vertraging - optie voor zone functie 5 en 6. Dit wijzigt de manier van reactie op een ingeschakelde en geactiveerde zone. Indien de optie is uitgeschakeld, zal het alarm van deze zone worden vertraagd voor de geprogrammeerde tijdsperiode (ALARM VERTRAGING). Indien de optie is ingeschakeld zal de zone direct alarm geven (gebeurtenis, rapportage en telefoonbericht) en een luide signalering zal worden vertraagd voor de geprogrammeerde tijdsperiode (SIRENE VERTRAGING).

te vinden bij de ingangsopties.

Wel dien je dan blijkbaar de ingangs als type 5: Inbraak of 6: Uitgang te programmeren, dit houd dan in dat je voor je rookmelders een apart gebied moet maken, die je altijd ingeschakeld hebt staan, anders werken je rookmelders niet. Ga je dat doen, zou ik adviseren om er een klok bij te maken, zodat die altijd elke dag inschakeld, mocht het zo zijn dat je om welke reden het gebied zou hebben uitgeschakeld.
En maak dan een voor dit een aparte code aan ipv je code voor het inbraak alarm.
« Laatst bewerkt op: maandag 3 september 2018, 19:51 door Dré »

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Integra - Verkenningstijd Brand
« Reactie #3 Gepost op: maandag 3 september 2018, 20:01 »
Ik zie nu ook dat je bij ingangstype 32: 24U brand, de optie hebt.

Vooralarm - indien de optie ingeschakeld is zullen alarmen van deze zone worden geverifieerd.

Met verificatie - optie voor zone functie 0-2, 85-86 en 94. Indien ingeschakeld zullen alarmen van deze zone worden geverifieerd.

Opmerking: Alarm van een zone met een ingeschakelde VOORALARM ofMET VERIFICATIE optie zullen niet geverifieerd zijn, behalve bij een verificatie (zie beschrijving van de ALARM VERIFICATIETIJD parameter) zal een alarm worden gegenereerd als een andere zone met een ingeschakelde VOORALARM of MET VERIFICATIE optie. In dat geval zal een geverifieerd alarm worden gegenereerd.

Alleen kan ik je niet precies vertellen hoe ze dit precies bedoelen en wat er gebeurd met de sirene, dat zou je even moeten uitproberen.

Als je er achter bent kun je je bevinden altijd hier weer even noteren :)


JamLaMin

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiligings Engineer
Re: Integra - Verkenningstijd Brand
« Reactie #4 Gepost op: maandag 3 september 2018, 20:12 »
Ga er is even mee stoeien, ik laat van me horen!

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Integra - Verkenningstijd Brand
« Reactie #5 Gepost op: maandag 3 september 2018, 20:14 »
je kunt bij een brandalarm ook een timer laten starten ipv. echt alarm te geven op een uitgang, die timer kun je zelf instellen bijv. 2 minuten en na afloop kun je vervolgens iets aan gaan sturen.
Vervolgens kun je daar van alles aan koppelen bijv. is er een geldige code binnen die 2 min ingevoerd dan wordt de timer verlengd naar 10 min wordt er een juiste afmeldcode in gevoerd dan wordt alles onderbroken en de melders gereset.
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

JamLaMin

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiligings Engineer
Re: Integra - Verkenningstijd Brand
« Reactie #6 Gepost op: maandag 3 september 2018, 21:37 »
je kunt bij een brandalarm ook een timer laten starten ipv. echt alarm te geven op een uitgang, die timer kun je zelf instellen bijv. 2 minuten en na afloop kun je vervolgens iets aan gaan sturen.
Vervolgens kun je daar van alles aan koppelen bijv. is er een geldige code binnen die 2 min ingevoerd dan wordt de timer verlengd naar 10 min wordt er een juiste afmeldcode in gevoerd dan wordt alles onderbroken en de melders gereset.

Dit klinkt als mijn oplossing; zou je het iets meer kunnen toelichten?
Ik kom er in de config niet uit....

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Integra - Verkenningstijd Brand
« Reactie #7 Gepost op: maandag 3 september 2018, 23:28 »
zo uit mijn hoofd zal je de puls functie moeten gaan gebruiken, daar kun je een timer van maken om een bepaalde functie uit te gaan voeren na en bepaalde tijd.
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

JamLaMin

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiligings Engineer
Re: Integra - Verkenningstijd Brand
« Reactie #8 Gepost op: maandag 10 september 2018, 12:34 »
Gaat nog niet helemaal zoals het zou moeten...
Iemand die dit in de praktijk heeft draaien? Of soortgelijk?

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Integra - Verkenningstijd Brand
« Reactie #9 Gepost op: maandag 10 september 2018, 17:54 »
Ik denk dat je meer bereikt door hier (middels foto's) te posten wat je nu geprogrameerd hebt.

JamLaMin

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiligings Engineer
Re: Integra - Verkenningstijd Brand
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 14 september 2018, 13:51 »
Ik heb nu wel een uitgang (24:Puls) die voor 1 minuut "aan" gaat na een alarm.
Heb nu brand niet op een "echt" uitgang geprogrammeerd... dus het blijft in eerste instantie stil.

Echter.... tijdens die minuut zou ik dan de optie willen om dat weer te geven op mijn bediendeel, en dit te kunnen "accepteren".


Tevens kan ik het verhaal "actie na verlopen timer" nergens vinden...
« Laatst bewerkt op: vrijdag 14 september 2018, 13:58 door JamLaMin »