Auteur Topic: Prutswerk van telecom bedrijf "de Belcentrale"  (gelezen 5354 keer)

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.101
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Prutswerk van telecom bedrijf "de Belcentrale"
« Gepost op: vrijdag 27 juli 2018, 22:44 »
Gisteren moest ik met spoed naar een klant die een storing in zijn beveiliging had.
Hij had een nieuw telefoonsysteem gekregen van "de Belcentrale" (die is hier in de omgeving nogal aktief met het omzetten van ISDN2 naar IP bellen) maar sinds die tijd kreeg hij een storing in het display van uitbreidingsmodule 1.

Wat blijkt heeft iemand van "de Belcentrale" de ISDN2 lijn er afgemikt en er zelf een analoge converter tussen gezet.
Op zich nog niets mis mee, maar hiermee voldoet het systeem in 1 klap niet meer aan de gestelde eisen immers valt de spanning van dat module weg dan kan er ook niets meer doorgemeld worden naar de meldkamer.
Nog erger is dan men ook in de centrale zelf aan het prutsen is geweest en ipv. hun analoge module op de telefoonlijn A en B te hebben aangesloten ze een vreemde spanning op de databus A en B heeft gezet met als gevolg het module stuk en mogelijk ook de hoofdprint stuk.

Ik ben benieuwd of jullie dat ook tegen komen?
Onze ervaring tot nu toe is dat zodra er iemand van de Belcentrale bij een klant wat heeft aangepast wij op mogen komen draven om de puinhopen van hun weer op te gaan ruimen en dat de klant uiteindelijk altijd veel duurder uit is dan wat men van de Belcentrale hun heeft voorgeschotelt.

Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Prutswerk van telecom bedrijf "de Belcentrale"
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 27 juli 2018, 23:04 »
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/belcentrale-341416

https://www.klacht.nl/belcentrale/

Daar lijkt wel meer werk niet zuiver te zijn...
Is een gemakkelijk vorm van oplichten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Prutswerk van telecom bedrijf "de Belcentrale"
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 27 juli 2018, 23:21 »
Zo iets komen we meer tegen bij woningen, dat de mensen ipv de echte analoge telefoonlijn nu via de modem willen bellen en ook de inbraak daar over willen laten lopen. Zelf heb ik gelukkig nooit gehad dat ze ook daadwerkelijk in de centrale zijn geweest.
Ik neem aan dat er bij jou ook wel opstond dat het een inbraakcentrale is en dus niet geopend mag worden door anderen.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.101
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Prutswerk van telecom bedrijf "de Belcentrale"
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 28 juli 2018, 11:29 »
De Belcentrale werkt alleen maar in de zakelijke markt en dan met name in de klein zakelijke markt, immers zakelijk heb je veel minder rechten als particulier en daar maken ze in mijn ogen handig ge- (mis-) bruik van.
Hierbij doen ze zich vaak voor als zijnde een onderdeel van KPN en hebben op voorhand al al je gegevens om zo de indruk te wekken dat ze ook echt een onderdeel zijn van KPN.

Wil een klant weer van hun af dan heb je zakelijk geen consumenten rechten en is het gewoon dikke pech en mag je flink gaan betalen. Weiger je dat dan wordt je telefoonummer "gegijzeld" en gedeigd met rechtszaken ed.
Zoek je inderdaad op het internet dan regent het klachten over deze club die eigenlijk allemaal op hetzelfde neerkomen nl. dat je als zakelijke klant vrijwel geen enkele wettelijke bescherming hebt en dat men daar handig ge/misbruik van maakt.
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: Prutswerk van telecom bedrijf "de Belcentrale"
« Reactie #4 Gepost op: zondag 29 juli 2018, 07:58 »
Trieste bedoening allemaal, helaas denken IT bedrijven en een elektrotechnicus tegenwoordig dat ze ook ons werk er wel even bij kunnen doen.

Wel vreemd dat zo’n klant niet in eerste instantie bij de alarminstallateur aanklopt. Maar zal inderdaad allemaal op een slinkse wijze gaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Prutswerk van telecom bedrijf "de Belcentrale"
« Reactie #5 Gepost op: zondag 29 juli 2018, 12:22 »
Dat de klant niet bij de alarminstallateur aanklopt, heeft meer te maken met de onwetendheid van de klant.
Daarnaast weet de klant vaak ook niet wat een omzetting van wat dan ook allemaal inhoud, net zoals dat de klant ook geen idee heeft wat zn bedrijf als de Belcentrale, allemaal doet in de meterkast, die gaat er van uit dat ze wel weten wat ze doen en wat ze allemaal kunnen en mogen.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.101
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Prutswerk van telecom bedrijf "de Belcentrale"
« Reactie #6 Gepost op: zondag 29 juli 2018, 15:32 »
Inderdaad, als ze alles op de juiste manier hadden aangesloten dan hadden we er waarschijnlijk ook niets van gemerkt tot er bij onderhoud zou zijn uitgevoerd of iets anders aan de hand zou zijn.
Hooguit hadden we gezien dat de klant het systeem bij de meldkamer in test had gezet en er weer uitgehaald had maar dat is bij ons niet echt iets om meteen in actie te gaan komen.

Deze klant wilde de Belcentrale aansprakelijk gaan stellen voor de schade, dus ben benieuwd wat hun reactie zal zijn.
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: Prutswerk van telecom bedrijf "de Belcentrale"
« Reactie #7 Gepost op: zondag 29 juli 2018, 20:26 »
Maar van pstn of ISDN naar IP krijgt de klant toch een andere prom nr. En dan is de huidige verbinding met de meldkamer toch niet meer in stand, daar zou je dan toch bericht van krijgen lijkt me.

Neem aan dat ze die ip converter dan aansluiten op hun eigen meldkamer. Schandalige actie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.101
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Prutswerk van telecom bedrijf "de Belcentrale"
« Reactie #8 Gepost op: maandag 30 juli 2018, 22:02 »
Of ze doormelden naar hun eigen meldkamer weet ik niet (ik heb hun omvormer er gewoon weer tussenuit gegooid omdat die totaal niet aan de eisen voldoet) maar ze zetten er gewoon een converter tussen (zo lijkt het tenminste), dus je analoge kiezer belt uit, in dit geval naar een ISDN adapter, en die ISDN adapter gooien ze er tussenuit en zetten er een IP omvormer voor in de plaats (dat was tenminste de bedoeling)
Dus je kiezer belt nog gewoon het oude telefoon en komt (zo lijkt het) ook nog gewoon analoog bij de meldkamer binnen.
Dus eigenlijk net alsof je de analoge poort gebruikt op je modem en dat is toch meestal gewoon vragen om problemen.
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.101
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Prutswerk van telecom bedrijf "de Belcentrale"
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 27 september 2018, 01:14 »
In de consumentenbond van deze maand kwam ik dit bericht tegen.

Denk dat het wel aardig aansluit.
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: Prutswerk van telecom bedrijf "de Belcentrale"
« Reactie #10 Gepost op: donderdag 27 september 2018, 07:42 »
Inderdaad


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.101
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Prutswerk van telecom bedrijf "de Belcentrale"
« Reactie #11 Gepost op: donderdag 27 september 2018, 13:39 »
Als je dit echter leest

Dan zou je verwachten dat men toch wel zou moeten weten hoe het hoort.
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Prutswerk van telecom bedrijf "de Belcentrale"
« Reactie #12 Gepost op: donderdag 27 september 2018, 14:32 »
Als je dit echter leest
(Klik om afbeelding weer te geven.)
Dan zou je verwachten dat men toch wel zou moeten weten hoe het hoort.
Of zouden ze personeel aangenomen hebben dat wel snapt hoe het werkt? 🤷‍♂️


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

gieter

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 192
    • Bekijk profiel
Re: Prutswerk van telecom bedrijf "de Belcentrale"
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 27 september 2018, 17:13 »
Als ze een telefoon abonnent verkopen kunnen ze meteen plug en Pray setje verkopen die met dubbelzijdige tape gemonteerd word


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk